تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

سریال درام رتبه‌بندی معلمان؛ این قسمت: تصویب مجدد در هیئت دولت!

قصه رتبه‌بندی معلمان شبیه به یک سریال چند قسمتی خسته‌کننده شده که مخاطبان آن مجبور هستند آن را دنبال کنند. این سریال نه تنها قصه خوبی ندارد بلکه بازیگران آن نیز هم خوب بازی نمی‌کنند. محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از ابتدای امسال داشت نقش قهرمان این سریال را بازی می‌کرد که در نهایت او هم دارد از بازی خارج می‌شود و این سریال گره جدیدی پیدا کرده است. گرهی که به دست بازیگر‌های دیگر آن یعنی سازمان اداری استخدامی و وزارت آموزش و پرورش باید باز شود. آیا این سریال خسته‌کننده پایان خوشی دارد؟

کد خبر: ۶۱۶۶۷
۱۴:۵۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
دیدارنیوز – رسول شکوهی: کلاف سردرگم رتبه‌بندی معلمان همچنان باز نشده است. در روز‌های پایانی فروردین و ابتدایی اردیبهشت سال جدید محمدباقر نوبخت چهره بانفوذ در دولت حسن روحانی و رئیس سازمان برنامه و بودجه خبری داد که بسیاری از فرهنگیان را خوشحال و امیدوار کرد. نوبخت این وعده را داد که در هفته معلم قصه پرغصه رتبه‌بندی معلمان ختم به خیر می‌شود و همه احکام صادر خواهد شد. اما قصه رتبه‌بندی به مانند سریال‌های تلویزیونی نیست که بعد از کش و قوس‌های فراوان در نهایت همه چیز به خوبی و خوشی تمام شود و یک پیام اخلاقی هم در آن گنجانده شود.

بار دیگر گرهی در ماجرای رتبه بندی معلمان به وجود آمد و تقریبا بخش زیادی از فرهنگیان این سوال را از خود پرسیدند که چرا این ماجرا حل نمی‌شود؟ چرا هیچ کدام از دستگاه‌های اجرایی درگیر مسائلی از این دست نیستند و این فقط معلمان هستند که باید برای حقوق خود تحت فشار باشند؟

ماجرا، اما از این قرار بود که از ۲۸ فروردین ۹۹ محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه جلساتی را با تشکل‌های رسمی فرهنگیان برای حل مشکل رتبه بندی برگزار کرد. نتیجه این جلسات این شد که نوبخت وعده نهایی کردن موضوع را در هفته معلم داد. هفته معلم گذشت و خبری نشد. ماه اردیبهشت در حال اتمام است و خبری نیامد تا اینکه نوبخت در یک توییت خبر عجیبی داد.

ماجرا‌های رتبه بندی معلمان این قسمت: نیاز به تصویب مجدد دارد!

از توییت نوبخت بر می‌آید که او ادامه مسیر در حوزه اجرا را خارج از مسئولیت خود می‌داند و اشاره را متوجه بخش اجرایی و وزارت آموزش و پرورش می‌کند. برای فهم هر چه بهتر این مساله به سراغ رامین کریمی نیا نماینده سازمان معلمان ایران در این جلسات رفتیم تا توضیحات تکمیلی را از او جویا شویم.

کریمی‌نیا این خبر خوش را داد که این طرح از ۱ فروردین ۹۹ اجرایی خواهد شد و احکام از خرداد ماه صادر می‌شود. این بار می‌توان به این خبر امیدوار بود، چون از جانب یک مقام مسئول مطرح نشده و از طرف نماینده یک تشکل فرهنگی این خبر گفته شده است.

کریمی نیا برای فهم بهتر وضعیت پیش آمده گریزی به گذشته و پیشینه این موضوع زد. او ماده ۶۴ فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد که در آن برای اجرای عدالت باید ۵۰ درصد به حقوق همه کارمندان دولت اضافه شود. او در این باره افزود: «این طرح در باقی دستگاه‌ها اجرا شده بود و در ۳۰ بهمن، چون زمان آن رو به اتمام بود برای کارمندان آموزش و پرورش هم اجرایی شد. در آموزش و پرورش گفته شد که معلمانی که در کلاس حضور دارند -به صورت کلی کادر آموزشی-، چون قبلا رتبه بندی به آن‌ها تعلق گرفته و البته این رتبه‌بندی به صورت ناقص و سلیقه‌ای بوده و هر از چند گاهی یک مبلغی داده شده تا انگیزه معلمان بالا برود، به همان علت قانون افزایش ۵۰ درصدی حقوق‌ها نمی‌تواند برای کادر آموزشی اعمال شود.»

کریمی‌نیا به این نکته اشاره کرد که این نگاه اشتباه باعث شد که نارضایتی‌های گسترده‌ای در بین فرهنگیان ایجاد شود تا در نهایت آقای نوبخت جلساتی با نمایندگان تشکل‌های قانونی معلمان تشکیل بدهد. او درباره این جلسات گفت: «این جلسات با حضور نیرو‌های آموزش و پرورش، مجلس و سازمان اداری و استخدامی برگزار شد. در این جلسات تصمیم بر این شد که برای ترمیم آن بحث ۵۰ درصد، فعلا عنوانی با نام رتبه‌بندی گنجانده شود تا حقوق معلمان تقریبا همسان با سایر کارمندان دولت پرداخت شود. در نهایت بعد‌ها این ۵۰ درصد سر جای خود باشد و طرح رتبه بندی اصلی با حضور همین گروه نوشته شود تا مراحل قانونی آن طی شود.»

رامین کریمی‌نیا درباره مشکلی که در اجرای طرح به وجود آمده توضیح داد: «آقای نوبخت بودجه این موضوع را به نام رتبه‌بندی مشخص کردند و بودجه خوبی را در نظر گرفتند. جلوی ما امضاء کردند و به آموزش و پرورش دادند برای اجرا. تصور آقای نوبخت این بود که این نیازی به تصویب در هیات وزیران ندارد و با دستور مستقیم سازمان برنامه و بودجه و با استناد به بند‌های قانونی که داشتند اجرایی می‌شود. اما متاسفانه دیوان محاسبات و سازمان امور اداری و استخدامی ایراداتی گرفتند و گفتند که این مساله قابل اجرا نیست و باید حتما در هیات وزیران مجدد طرح شود. دلیل آن‌ها هم این بود که یک تغییر کوچک محتوایی رخ داده است و قانون می‌گوید که هر گونه تغییر باید مجدد در هیات وزیران تصویب شود. به همین خاطر سازمان امور اداری و استخدامی گفته که باید این طرح مجدد در هیات وزیران تصویب شود.»

نظام اداری کشور که حتی در این سطوح هم دست و پای بسیاری از کار‌های مثبت را هم بسته است؛ در این بخش هم مشکلاتی به وجود آورد. کریمی نیا در پاسخ به این پرسش که راه حل این مشکل چیست گفت: «ما جلسه‌ای گذاشتیم و خواستیم که، چون به معلمان قول داده شده بود که در هفته معلم این مساله حل شود هر چه زودتر این مشکل را حل کنند. خوشبختانه سازمان امور اداری و استخدامی پذیرفتند که این مشکل حل شود و راه حل هم این بود که وزیر آموزش و پرورش به هیات دولت نامه بزند تا این طرح مجدد تصویب شود.»

او در رابطه با توییت نوبخت نیز گفت: «این که آقای نوبخت گفتند که از توان من خارج است به این خاطر است که قول داده بودند که در هفته معلم اجرایی شود و فکر نمی‌کردند که نیازی به تصویب مجدد باشد. متاسفانه در جریان مراحل بعدی مشکلاتی به وجود آمد. اما خبر خوش این است که کار‌ها در حال انجام است و وزیر آموزش و پرورش هم پیگیری‌های لازم را در دستور کار قرار داده است.»

رامین کریمی نیا درباره شایعاتی که پیرامون سنگ‌اندازی‌هایی درون مجموعه آموزش و پرورش درباره اجرا شدن رتبه‌بندی صورت می‌گیرد، گفت: «من نمی‌دانم که چه کسانی در این فرایند اختلالی ایجاد می‌کردند، اما آن چه که به ما گفته شد همان مشکل قانونی بود که باید تصویب مجدد هیات وزیران انجام می‌شد و تاخیر به این علت است.»
 
سریال درام رتبه‌بندی معلمان؛ این قسمت: تصویب مجدد در هیئت دولت!

کریمی نیا به این نکته اشاره کرد که این جلسات با تشکل‌های فرهنگیان ادامه خواهد داشت و مرحله به مرحله مشکلات معلمان مانند بازنشسته ها، حق التدریس‌ها و ... مطرح خواهد شد. طبق گفته‌های کریمی نیا در حال حاضر موضوع بحث این جلسات لایحه اصلی رتبه‌بندی معلمان است که از سال آینده باید به مجلس برود و بعد اجرا شود. در حال حاضر نیرو‌های متخصص این حوزه مشغول تدوین این لایحه هستند که به مجلس فرستاده شود و تا با قانون شدن آن خیال معلمان راحت شود.  
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
0
سلام عرض ادب پس اینکه سال ۹۴وسال۹۸گفتندرتبه بندی تصویب شده واجراکردندچه بودقضاوت بعهده کارشناسان آیااین توهین به معلمان وکادرآموزشی که درخط مقدمآموزش وپرورش هستندنیست این درست است که بنام معلم به کام اداریهاشیرین شود
اصغرنسب
|
Romania
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
0
چقدر تأخیر چون رتبه بندی شامل کادر اداری نمیشه بنابراین هیچ کس پیگیری نمیکنه واصلأ نمیخوان اجرا بشه خاک توسرشما دروغگوها تواین ماه رمضان
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
سلام. من که متوجه صحبت های شما نشدم. اگر رتبه بندی سال بعد قانون میشه. پس این احکام جدید که در پایان خرداد زده میشه طبق چه قانونی هست . اگر هم ادامه ی ۵۰ درصد است چرا به نام رتبه بندی زده میشه . چرا همان اسفند ۹۸ همین کار را نکردید؟ و چرا شفاف نمیگید احکام خرداد( البته اگر راست بگید) همان فصل دهم است . حتما میخواهید با ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان سر و تهش را به هم بیارید و سال بعد هم یه دروغ دیگه سر هم کنید . تو که نماینده خود خوانده ی معلمانی چرا قبول کردی؟
تيموري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
خوب است امور محترم استخدامي واداري وديوان محاسبات افزايش قابل توجه احكام اداري ها را خلاف مقررات تشخيص ندادند.در ضمن با توجه به اينكه تقريبا همه ي كادر اداري همان معلمان آموزشي هستن كه در ادارات كار مي كنند (به استثناي كساني كه با نام اداري استخدام شده وتعداد بسيار كمي هستند)همه هم از افزايش رتبه بندي سال 94استفاده كرده اند .اين توجيه كه چون كادر اداري قبلا از افزايش استفاده نكرده بودن توجيه غلطي است .من خودم چندين سال تواداره كار كرده ام واز اين افزايش هم بهره مند شده ام.فقط چون آقايان اداري ذينفع نيستند نمي خواهند اين طرح واين افزايش شامل معلمان هم بشود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
امیدواریم سخنان دکتر کریمی نیا به حقیقت پیوندد و ما معلمان از این برزخ بلاتکلیفی و سردرگمی و البته تبعیض ناجوانمردانه نجات پیدا کنیم. خسته شدیم از این همه پاس کاری مسوولین و نهادهای ذیربط در اجرای رتبه بندی و فوق العاده ویژه ....
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی