تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

برگرداندن ۳۵۰۰ خودرو ورودی‌های شهری استان سمنان

رئیس پلیس راهور استان سمنان از برگرداندن ۳۵۰۰ دستگاه خودرو از ورودی شهر‌های این استان به مبداء قبلی در جریان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان خبر داد.

کد خبر: ۵۸۹۲۲
۱۸:۰۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹

برگرداندن ۳۵۰۰ خودرو ورودی‌های شهری استان سمنان

دیدارنیوز ـ سرهنگ بزرگی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار کرد: در مجموع در طول اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان، ۲۰ نقطه در مبادی خروجی و ورودی با حضور روزانه ۱۲۰ نیرو، تحت کنترل قرار گرفت.

 

وی از کنترل بالغ بر ۹۹ هزار دستگاه خودرو در جریان این طرح خبر داد و افزود: بیش از سه‌هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در طول اجرای این طرح ملی از ورودی شهر‌های استان به مبداء برگشت داده شدند.

 

رئیس پلیس راهور استان سمنان از توقیف هفت خودرو در این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین در اجرای این طرح، ۲۴ فقره اعمال قانون برای رانندگان متخلف صورت گرفت.

 

وی از کاهش تصادفات درون‌شهری استان در سال گذشته خبر داد و گفت:میزان فوتی‌ها در تصادفات معابر درون شهری استان در سال ۹۸، با کاهش ۱۴ درصد و تصادفات جرحی نیز با کاهش ۱۲ درصدی روبرو بوده است.

 

سرهنگ بزرگی از کاهش ۴۹ درصدی تصادفات درون‌شهری استان در طول اجرای برنامه ششم خبر داد و افزود: در دوره برنامه پنجم توسعه، تعداد تصادفات معابر درون شهری در استان در مقایسه با سال نخست اجرای طرح، ۳۷.۵ درصد کاهش داشته است. همچنین از ابتدای شروع برنامه ششم توسعه تاکنون نیز تصادفات معابر درون شهریاستان، کاهش ۴۹ درصدی را تجربه کرده است.

 

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه خوشبختانه در اکثر شهرستان‌های استان، تصادفات در معابر درون شهری با کاهش روبرو بوده ادامه داد: بر حسب نوع وسیله نقلیه بعد از سواری ها، موتورسیکلت بیشترین فراوانی تصادفات معابر دورن شهری استان را به خود اختصاص داده است و پس از آن، وانت بار، کامیون، تاکسی، مینی بوس و اتوبوس در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

وی از موتوسیکلت‌ها به عنوان پرتلفات‌ترین وسائط نقلیه در استان نام برد و گفت: راکبین موتور سیکلت با ۴۸ درصد و عابران پیاده با ۳۱ درصد، بیشترین میزان فوتی‌های تصادفات معابر درون شهری در سال ۹۸ را به خود اختصاص داده است که نیاز است تا برنامه ریزی‌های مناسب، در راستای کاهش این آمار گام برداریم.

 

وی از برخورد جدی با متخلفین در معابر درون شهری خبر داد و افزود: در سال ۹۸، بالغ بر ۴ هزار و ۶۱۴ موتورسیکلت و ۳ هزار و ۴۸۱ خودوری متخلف اعمال قانون و به پارکینگ منتقل شده است.

 

بزرگی به مهمترین برنامه‌های پلیس راهور در سال پیش رو اشاره و خاطرنشان کرد: راه اندازی پیست موتورسیکلت و اتومبیل رانی در مهدیشهر، پارکینگ خودور‌های سنگین، نصب دوربین ثبت تخلفات درون شهری در سمنان و شاهرود، ساماندهی بازار‌های روز شهرها، ایمن سازی حفاری‌ها در سطح شهر‌های استان برای جلوگیری از تصادفات، اجرای پارک حاشیه معابر و پارکبان در شهرها، تسریع در راه اندازی مرکز مانیتورینگ مراکز شهرستان‌ها و ساماندهی تابلو‌های راهنمای درون شهری در شهر‌ها در دستور کار قرار داشته باشد.

 

رئیس پلیس راهور استان سمنان از اولویت بندی برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز در راه‌های ارتباطی استان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۲۶ نقطه حادثه خیز اصلاح شده است.

 

سرهنگ بزرگی از کاهش ۲۰۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در معابر شهری استان در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: در اجرای طرح نوروزی سال ۹۹، در مجموع کل تصادفات در استان با کاهش ۵۲ درصدی روبرو بوده ضمن اینکه تصادفات منجر به جرح نیز،۴۳ درصد کاهش داشته است.

 

اختصاص اعتبار به راه‌های روستایی استان

مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌ها استانداری سمنان نیز از اختصاص اعتبارات قابل توجهی به راه‌های روستایی استان خبر داد و گفت: یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی معابر سطح روستا‌های استان تخصیص یافته که نیاز است تا این مهم مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

 

وی از اولویت‌بندی محور‌های پر تصادف روستایی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه ۳۰ درصد محور‌های روستایی استان در شهرستان دامغان واقع شده باید توجه ویژه‌ای به این شهرستان شود.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌ها استانداری سمنان با اشاره به مشکلات برخی محور‌های روستایی استان افزود: راه روستایی آستانه-اَگره و فولاد محله، محور دیباج-تویه رودبار و ۷ روستای جنوب دامغان نیاز دارد تا رسیدگی و مورد توجه بیشتری قرار گیرد. همچنین محور شهر جدید رودیان به دیزج شاهرود نیز به طول ۵ کیلومتر با توجه به تبدیل رودیان از روستا به شهر، همچنان مختصات راه روستایی را داشته و باید با تعریض، خط کشی و نصب روشنایی بهبود یابد.

 

وی بر لزوم ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز روستایی تاکید و خاطرنشان کرد: باید بهسازی و ایمن سازی محور روستایی تلوبین به سنگ سوراخ نیز که محل اتصال سه استان سمنان، گلستان و خراسان شمالی است به طول ۴۰ کیلومتر به دلیل ارتفاع پائین پل‌ها و جاری شدن سیلاب در دستور کار قرار گیرد. همچنین محور ناسار به رستم آباد گرمسار نیز با توجه به اینکه محل تردد ۳۰ روستاست و قطب کشاورزی و دامپروری دو شهرستان گرمسار و آرادان در این منطقه مستقر است، نیاز به ایمن سازی و خط کشی دارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی