تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
از برنامه تمرینی در ایران تا مسابقه مجازی در خارج؛

ورزش در دوران کرونا تعطیل نیست!

حالا نزدیک به دو ماهی می‌شود که ورزشکاران، مربیان و حتی برخی مدیران حوزه ورزش در موقعیت شغلی شان حاضر نشده اند و طبیعتا قرنطینه آن‌ها را خموده و افسرده می‌کند. البته در همین شرایط هم برخی از نهاد‌ها یا باشگاه‌های ورزشی با استفاده از فضای مجازی توانسته اند فعالیت‌های ورزشی و حتی مسابقه‌ای را در فضایی تازه و متفاوت راه بیندازند. در واقع در روز‌هایی که صحبت از ضرر مالی فراوان به خاطر برگزار نشدن مسابقات بزرگ و مهم است، برخی از نهاد‌ها دست به خلاقیت‌های کوچک و بزرگی برای زنده نگه داشتن خود زده اند.

کد خبر: ۵۸۸۹۳
۱۹:۲۴ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: با اینکه برای بسیاری از اصناف و مشاغل ماجرای قرنطینه به پایان رسیده و کارمندان و کارگران نیز با رعایت برخی از دستورالعمل‌ها سر کارشان رفته اند، اما هنوز مسابقات ورزشی و تجمعات مربوط به آن لغو هستند و طبیعتا زمان مشخصی هم برای راه اندازی مجدد آن‌ها اعلام نشده است.
 
 
ورزش تعطیل نیست!

حالا نزدیک به دو ماهی می‌شود که ورزشکاران، مربیان و حتی برخی مدیران حوزه ورزش در موقعیت شغلی شان حاضر نشده اند و طبیعتا قرنطینه، آن‌ها را خموده و افسرده می‌کند. البته در همین شرایط هم برخی از نهاد‌ها یا باشگاه‌های ورزشی با استفاده از فضای مجازی توانسته اند فعالیت‌های ورزشی و حتی مسابقه‌ای را در فضایی تازه و متفاوت راه بیندازند. در واقع در روز‌هایی که صحبت از ضرر مالی فراوان به خاطر برگزار نشدن مسابقات بزرگ و مهم است، برخی از نهاد‌ها دست به خلاقیت‌های کوچک و بزرگی برای زنده نگه داشتن خود زده اند.

ورزش ایران از اسفند ماه وارد قرنطینه شد و مسابقات ورزشی به طور کامل لغو شدند و با تعویق المپیک توکیو نیز خیال ورزشکاران بابت تعطیلی تمرین‌ها راحت شد. برخی ورزشکاران از این فرصت استفاده کرده و سرگرم بازیابی خود هستند و دوران نقاهت از مصدومیت را با خیالی آسوده سپری می‌کنند. برخی از ورزشکاران که آسیب دیدگی‌های کهنه داشتند به دنبال مداوا یا سپردن خود به تیغ جراحی رفته اند و عموم ورزشکاران نیز تمرینات جسمی را دنبال می‌کنند تا دچار افت بدنی نشوند. این ماجرا خصوصا در مورد قهرمانان ورزش‌های انفرادی بسیار مشاهده شده، از عمل جراحی حمیده عباسعلی کاراته کا گرفته تا رفع آسیب دردناک علیرضا کریمی کشتی گیر...

جالب است که باشگاه‌های فوتبال ایران نیز عموما بازیکنان را مجاب کرده اند که از طریق فضای مجازی دستورات تمرینی مربیان بدنساز باشگاه را دنبال کنند. اینطور که پیداست بیشتر باشگاه‌های لیگ برتری و دسته یک با همین شیوه، بازیکنان خود را تحت نظر دارند تا بالاخره تکلیف مسابقات سراسری روشن شود.

مدیران باشگاه‌ها نیز البته از تعطیلی پیش آمده در لیگ‌ها استفاده کرده و به شدت مشغول رتق و فتق امور و حل مشکلات کهنه باشگاه هستند، مسائلی که در برخی تیم‌های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس شاید نیاز به دو سه سال تعطیلی و کار بی وفقه دارند! برخی از فدراسیون‌های ورزشی نیز در این مدت راه‌هایی برای کنترل از راه دور ورزشکاران خود در نظر گرفته اند و برای آن‌ها تمرین‌های اختصاصی در نظر گرفته اند. ظاهرا معاونت آموزش کمیته ملی المپیک نیز به زودی برنامه‌های تمرینی تصویری را برای استفاده همه ورزشکاران، در فضای مجازی منتشر خواهد کرد.

یکی از جالب‌ترین کار‌ها نیز برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت آنلاین بوده که می‌تواند موجب به روز شدن ورزشکاران و مربیان شود. به طور مثال فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در روز‌های اخیر دو روز آموزش آنلاین برای تعدادی از رانندگان و مربیان خود برگزار کرد تا نشان دهد برای غلبه بر محدودیت‌ها هم می‌توان راه‌های متفاوتی را آزمایش کرد. فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری تقریبا همزمان با شیوع ویروس کرونا شاهد حضور مازیار ناظمی به عنوان سرپرست بود و در این مدت جنب و جوش زیادی در این ورزش پرطرفدار به وجود آمده و دست اندرکاران فدراسیون سعی کرده اند در روز‌های رکود نیز فعال باشند.
 
 
ورزش تعطیل نیست!

مسابقه ادامه دارد!
 
جالب است که در دنیا هم اتفاقا ورزش‌های موتوری با استفاده از فضای مجازی کار‌های جالبی کرده اند و حتی مسابقه هم راه انداخته اند. مسابقات فرمولا E که مخصوص خودرو‌های برقی تک سرنشین است در روز‌های اخیر از برگزاری یک مسابقه مجازی با استفاده از شبیه ساز‌های پیشرفته خبر داد و این مسابقه را با حضور رانندگانی که در مسابقه واقعی هستند برگزار کرد. در واقع این مسابقات که به خاطر شیوع ویروس کرونا به سرنوشت همه مسابقات ورزشی دچار شده حالا با استفاده از شبیه ساز‌های پیشرفته و از داخل خانه رانندگان، قابل اجرا خواهد بود. سازمان فرمولا E از این مسابقه آزمایشی به عنوان «چالش در خانه» رونمایی کرده و از همین طریق توانسته پخش زنده در یوتیوب را انجام دهد و بینندگان زیادی را نیز به تماشای آن جلب کند.

صفحه اینستاگرام سازمان فرمولا E حتی فیلمی کوتاه از مسابقه برگزار شده را نیز پخش کرد تا نشان دهد این رقابت تعطیل نیست! جالب است که در این مسابقه مجازی ماکسیمیلیان گونتر راننده تیم «ب ام و» توانست به عنوان نخست دست پیدا کند. مسابقه مجازی آزمایشی فرمولا E با موفقیت انجام شده و قرار است مسابقه جدی و رسمی البته به شکل مجازی و با سیمولاتور‌ها نیز به زودی انجام شود.
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی