تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
به همت دستان هنرمند جوان صورت گرفت؛

اتمام بافت تابلو فرش المپیک ۲۰۲۰ در آذربایجان غربی/ اهدا اثر به موزه کمیته ملی المپیک

بافنده تابلو فرش المپیک ۲۰۲۰ گفت: بعد از اتمام بیماری کرونا این تابلو فرش به موزه کمیته المپیک ایران تقدیم خواهد شد.

کد خبر: ۵۸۶۳۰
۱۴:۵۴ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹

اتمام بافت تابلو فرش المپیک ۲۰۲۰ در آذربایجان غربی/ اهدا اثر به موزه کمیته ملی المپیک

دیدارنیوز ـ فریدون نقی‌لو بافنده تابلو فرش المپیک ۲۰۲۰ در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تابلو فرش المپیک ۲۰۲۰ به منظور معرفی هنر و صنعت فرش‌بافی آذربایجان‌غربی به جهان، بافته شده و بافت این تابلو فرش طی ۲.۵ ماه به اتمام رسیده است.

 

نقی‌لو با اشاره به اینکه این اثر چهارمین تابلوفرشی است که برای ورزش بین‌المللی رونمایی می‌شود، عنوان کرد: در این تابلو فرش آرم المپیک جهانی، نشان کمیته ملی المپیک ایران، لوگوی رسمی بازی‌های المپیک توکیو و نماد عروسک بازی‌های المپیک و پرچم ایران و ژاپن نقش بسته است.

 

بافنده تابلو فرش المپیک ۲۰۲۰ ادامه داد: این طرح اسلیمی در ابعاد یک متر در ۹۰ سانتی‌متر است و ۳۷ رنگ طبیعی در آن بکار رفته، که ۱۵ رنگ پشمی و مابقی ابریشمی است.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون چهار تابلو فرش ورزشی بافته است، تصریح کرد: تابلو فرش‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ والیبال، جام ملت‌های ۲۰۱۹ فوتبال آسیا و جام جهانی ۲۰۱۸ را به فدراسیون فوتبال اهدا کرده است.

 

نقی‌لو با اشاره به اینکه باید تا ۱۵ فروردین این تابلو فرش به کمیته المپیک ایران تحویل داده می‌شد و به علت شیوع بیماری کرونا این تابلو فرش تحویل کمیته المپیک ایران نشده است خاطرنشان کرد: بعد از اتمام بیماری کرونا این تابلو فرش به موزه کمیته المپیک ایران تقدیم خواهد شد.

 

فریدون نقی‌لو هنرمند جوان و خوش ذوق ۳۰ ساله اهل شهر دیزج دیز از توابع شهرستان خوی در آذربایجان‌غربی است و هدف اصلی خود را از بافت تابلو فرش، معرفی هنر و صنعت فرش بافی آذربایجان‎‌غربی به جهان اعلام کرده است و تاکنون تابلو فرش‌های جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال، جام ملت‌های ۲۰۱۹ فوتبال آسیا، را بافته است و تابلو فرش ویژه لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ والیبال را در زمان برگزاری مسابقات والیبال به شهردار ارومیه اهدا کرده است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی