تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی:

۲۰ نمونه خون بند ناف نوزاد در خراسان‌جنوبی ذخیره شد

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: ۲۰ نمونه خون بند ناف نوزاد از ابتدای سال جاری در خراسان‌جنوبی ذخیره شده است.

کد خبر: ۵۸۵۹۶
۱۱:۵۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹

۲۰ نمونه خون بند ناف نوزاد در خراسان‌جنوبی ذخیره شد

دیدارنیوز ـ ملیحه بهنامیان صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایطی که با ظهور ویروس کرونا در کشور اتفاق افتاد ثبت‌نام جهت ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

 

مسئول بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: دفتر نمایندگی خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی به صورت غیر حضوری خدمات، خود را درجهت ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان در سایت rsct.ir ارائه می‌دهد.

 

بهنامیان با بیان اینکه سلول درمانی جدیدترین و کم خطرترین روش درمانی است، افزود: امروزه ثابت شده که سلول‌های بنیادی قادر به درمان محدوده وسیعی از بیماری‌های مزمن و حاد هستند و تحقیقات زیادی در زمینه استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی، چون پارکینسون، بیماری‌های قلبی، کبدی، دیابت، دیستروفی عضلانی، آسیب‌های نخاعی و سکته در حال انجام است.

 

مسئول بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه‌داد: سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزاد قادر به ساخت انواع سلول‌های دیگر و ترمیم و نگهداری سلول‌ها در هنگام جراحت هستند.

 

بهنامیان گفت: در این حال اگر امکان جمع‌آوری و ذخیره‌سازی این سلول‌ها فراهم شود، همواره منبعی غنی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز را در اختیار داریم که این سلول‌ها می‌توانند در بیماری‌هایی که منشأ خونی داشته و اختلال در فعالیت مغز استخوان و سیستم ایمنی تلقی می‌شوند، مورد استفاده قرار گیرد.

 

مسئول بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی، در دسترس بودن، کاهش احتمال رد پیوند، کاهش خطر آلودگی و شانس یافتن نمونه با تطابق ژنتیکی را از مهمترین جنبه‌های اهمیت ذخیره سازی خون بند ناف عنوان کرد.

 

بهنامیان بیان‌کرد: بر اساس اطلاعاتی که در مراکز معتبر به ثبت رسیده، بیش از ۳۰۰ کار آزمای بالینی برای مقابله با بیماری کرونا در دنیا در حال انجام است که شامل استفاده از دارو‌های مختلف، به کارگیری تجهیزات و روش‌های پیشرفته درمانی از جمله سلول‌درمانی در این بیماری است.

 

وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان هنگام زایمان تنها فرصت برای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خونساز است، یادآور شد: از ابتدای امسال بیش از ۲۰ نمونه خون بند ناف ذخیره شده است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی