تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
با اعلام وضعیت قرمز:

مدیریت بحران استان کرمان هشدار داد: احتمال سرازیر شدن آب از ارتفاعات به داخل شهر‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به پیش بینی بارندگی در دو روز آینده در استان کرمان گفت: لازم است فرمانداران توجه داشته باشند که ممکن است بارش‌ها در ارتفاعات بیش از شهر‌ها بوده و به سمت شهر سرازیر شود که باید آمادگی لازم را داشته باشند.

کد خبر: ۵۸۵۱۰
۱۵:۳۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹

مدیریت بحران استان کرمان هشدار داد: احتمال سرازیر شدن آب از ارتفاعات به داخل شهر‌ها

دیدارنیوز ـ مجید سعیدی، بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: در هفته جاری در شهر کرمان نزدیک به ۳۰ میلیمتر بارش داشتیم ضمن آنکه با فاصله چندین کیلومتر از کرمان ۴۵ میلیمتر بارش گزارش شده است.
 
وی با اشاره به پیش بینی بارندگی در دو روز آینده در استان کرمان افزود: لازم است فرمانداران توجه داشته باشند که ممکن است بارش‌ها در ارتفاعات بیش از شهر‌ها بوده و به سمت شهر سرازیر شود که باید آمادگی لازم را داشته باشند.
 
سعیدی با تاکید بر اینکه آماده باش ۱۰۰ درصد در استان کرمان اعلام می‌کنیم تا روزی که سامانه بارشی از استان خارج شود، تصریح کرد: باید ماشین آلات موردنیاز در جا‌هایی که احتمال خسارت و بحران زا است، مستقر شود تا در صورت بروز حادثه، مردم دچار مشکل نشوند.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان بیان کرد: نزدیک به ۳.۵ میلیارد تومان فقط برای ایمن سازی در برابر سیل به شهرستان‌های جنوبی استان تامین اعتبار و بخشی از آن پرداخته شده است.
 
وی اظهار کرد: به دلیل اینکه تاکنون در زمان حوادث پوشش آنتن دهی موبایل در استان مشکل داشته ایم، هماهنگ شده که سیستم رادیوترانک بر روی اپراتور ایرانسل فعال شود و تاکید می‌کنیم فرمانداران از امروز سیستم رادیوترانک را روشن نگه دارند تا در صورت قطعی ارتباط در زمان بارش ها، بتوانیم تماس برقرار کنیم.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان ادامه داد: اگر در زهکلوت در بارش ابتدای فروردین، ارتباط قطع نشده بود، زودتر می‌توانستیم به مردم کمک کنیم.
 
سعیدی گفت: فرمانداران می‌توانند از طرق رادیوترانک با ما و مرکز کشیک هشدار سریع ستاد مدیریت بحران ارتباط گرفته و در صورت لزوم فراخوان امدادرسانی از شهرستان‌های همجوار داشته باشیم.
 
همچنین اداره کل مدیریت بحران استان در اطلاعیه اعلام کرد: «باتوجه به هشدار هواشناسی- «سطح قرمز» شماره ۶ چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه اداره کل هواشناسی استان موارد زیر جهت آگاهی و انجام اقدامات پیشگیرانه لازم ابلاغ می‌گردد:
 
توصیف پدیده مورد انتظار: ورود سامانه بارشی به استان
 
زمان شروع: چهارشنبه ۲۷ فروردین
 
نوع مخاطره: بارش رگباری باران، رعد و برق، بارش احتمالی تگرگ و وزش تند باد‌های لحظه‌ای
 
منطقه اثر: اکثر مناطق استان خصوصا جنوب و غرب استان
 
زمان پایان: شنبه ۳۰ فروردین
 
اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ، احتمال ایجاد اختلال در تردد‌های درون و برون شهری
 
توصیه: پرهیز از تردد در حاشیه مسیل‌ها و حریم رودخانه‌ها، عدم صعود به ارتفاعات، آمادگی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آبگرفتگی معابر، مدیریت سد‌ها و منابع آب»
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی