تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
در روز‌های پر تب و تاب کشاورزی؛

دسته جدید ملخ‌ها به فارس نیامدند/ خطری که به خیر گذشت

در حالی که چندی قبل از سوی جهادکشاورزی فارس اعلام شده بود دسته جدیدی از ملخ‌ها در راه استان هستند، ملخ هابه فارس نیامدند تا خطری از بیخ گوش کشاورزی استان بگذرد.

کد خبر: ۵۸۴۴۲
۱۱:۵۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹

دسته جدید ملخ‌ها به فارس نیامدند/ خطری که به خیر گذشت

دیدارنیوز ـ از سال ۹۷ که دسته‌ای از ملخ‌ها به استان فارس هجوم آورده و برخی از شهرستان‌های استان را درگیر خود کردند. با وجود حمله آن‌ها به استان فارس به دلیل آمادگی که وجود داشت جهادکشاورزی با تمام توان وارد میدان شده و اقدامات زیادی را برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به مزارع استان انجام داد.
 
در سال ۱۳۹۷ به دلیل مبارزه با ملخ صحرایی خسارتی به عرصه‌های کشاورزی استان فارس وارد نشد، اما در حوزه منابع طبیعی حدود دو میلیارد تومان خسارت وارد شد.
 
در همان سال مبارزه با ملخ صحرایی در ۴۵ هزار هکتار از اراضی استان فارس انجام شد.
 
از اواسط اسفندماه که بار دیگر ملخ‌ها به استان فارس حمله ور شدند، جهاد کشاورزی استان که آمادگی مقابله با آن‌ها را داشت وارد عمل شد و سم پاشی در مزارع استان انجام شد.
 
با هجوم دوباره ملخ‌ها به استان فارس ۱۰ شهرستان از جمله لار، لامرد، مهر، گراش، خنج، قیروکارزین، فراشبند، فیروزآباد، ممسنی و کازرون درگیر شدند.
 
جهادکشاورزی استان فارس چندی قبل اعلام کرد که دسته‌ای از ملخ‌ها از سمت آفریقا به ایران در حال حرکت است و به طور حتم بار دیگر به استان فارس هجوم می‌آورند که البته آمادگی کامل برای مبارزه با آن‌ها وجود دارد.
 
در حالی که قرار بود این روز‌ها استان فارس درگیر مبارزه با ملخ باشد خوشبختانه خطر از بیخ گوش فارس گذشت و ملخ‌ها به استان نیامدند.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با این موضوع توضیح داد: از اوایل فروردین دسته جدیدی از ملخ‌ها از سمت آفریقا به سمت آسیا و ایران حرکت بود و انتظار می‌رفت که وارد فارس شوند که خوشبختانه به خیر گذشت.
 
حمید دبیری بیان کرد: این دسته جدید ملخ‌ها وارد کشور شده، اما سه استان دیگر را درگیر کرده‌اند و در استان فارس مشکلی وجود ندارد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولد پوره‌های ملخ توضیح داد: پوره‌های ملخ‌های سال گذشته هم اکنون متولد شده و متأسفانه سه شهرستان استان به شدت درگیر است.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه مبارزه با پوره ملخ در هشت هزار و ۸۰۰ هکتار در حال انجام است، گفت: در حال حاضر سه شهرستان مهر، لامرد و فراشبند درگیر این پوره‌ها هستند که البته کار مبارزه با آن‌ها در دستور کار است.
 
 
 
دبیری افزود: در حال حاضر فصل برداشت گندم و کلزا در این مناطق گرمسیری است و اگر اقدامات مناسبی انجام نشود به طور حتم خسارات زیادی برجای می‌گذارد.
 
وی تاکید کرد: البته باید به این موضوع هم توجه کرد که ۱۰ شهرستان فارس همچنان درگیر این مسئله است و کار مبارزه کماکان ادامه دارد البته در این شهرستان‌ها با ریزیش روبه رو بوده‌ایم.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: احتمال می‌رود که از اوایل اردیبهشت ماه گروه جدیدی ملخ وارد فارس شوند و به طور حتم استان تا آخر تیرماه با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کند.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی