تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ورود فاضلاب تصفیه نشده به هر منبع آبی در گیلان ممنوع است

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان بیان کرد: ورود فاضلاب تصفیه نشده و خام به هر منبع آبی ممنوع و خلاف است.

کد خبر: ۵۸۳۹۸
۰۹:۳۱ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹

ورود فاضلاب تصفیه نشده به هر منبع آبی در گیلان ممنوع است

دیدارنیوز ـ احسان الله شکری روز چهارشنبه در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ورود فاضلاب یک کارخانه در جمال آباد لوشان به رودخانه شاهرود گفت: شهرک صنعتی لوشان به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز است و امکان ورود فاضلاب خام به منابع آبی وجود ندارد مگر اینکه سیستم تصفیه دچار مشکل شده باشد.
 
وی تصریح کرد: آب سد منجیل به هیچ عنوان برای شرب استان استفاده نمی‌شود و کاربرد آن فقط برای مصارف کشاورزی است، با این حال هر گونه ورود فاضلاب تصفیه نشده به منابع آبی استان ممنوع بوده و این موضوع به عنوان تخلف قابل پیگیری بوده که مراتب از طریق کارشناسان این اداره کل در دست بررسی است و در صورت محرز بودن تخلف مدیریت شهرک مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.
 
شکری افزود: فاضلاب شهرک صنعتی جمال آباد لوشان بعد از تصفیه وارد رودخانه شاهرود می‌شود و آب سد سپید رود از دو رودخانه شاهرود وقزل اوزن تامین می‌شود و در سد منجیل این دو رودخانه به هم می‌پیوندند و با نام رودخانه سفید رود در منطقه کیاشهر به دریای خزر می‌پیوندد.
 
وی عنوان کرد: قبل از احداث سد آیت الله بهجت آب شرب استان از سد سفیدرود تامین و با بهره برداری این سد آب شرب دو میلیون نفر جمعیت استان از سد آیت الله بهجتتامین می‌شود و سد سفید رود به عنوان یک ظرفیت بالقوه در زمان اضطراری به عنوان تامین کننده آب شرب استفاده خواهد شد.
 
لوشان از جمله شهر‌های بخش مرکزی شهرستان رودبار در استان گیلان است که در میانه راه قزوین به رشت قرار دارد و اولین شهر گیلان در این مسیر است.
 
اقتصاد شهر لوشان ریشه در گذشته آن دارد و به زمان ساخت کارخانه سیمان بر می‌گردد که با هجوم مهاجران به این منطقه شکل و شمایل شهر دستخوش تغییرات زیادی شد بطوریکه لوشان را تبدیل به یکی از شهر‌های صنعتی کرد. پس از آن با ساخت کارخانه سیمان این رونق دوچندان شد.
 
از دیگر فعالیت‌های اقتصادی این منطقه معادن زغال سنگ، سنگ آهک، سنگ لاشه، نیروگاه برق، شهرک صنعتی، مرغداری‌های صنعتی و کشتارگاه، باغات زیتون و ... است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی