تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مواد غذایی عامل انتقال کروناست/ دستفروشی روی سطح زمین ممنوع!

کارشناس بهداشت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی، مواد غذایی را به دو دسته حساس و غیر حساس تقسیم کرد و گفت: در این شرایط که با شیوع کرونا مواجه هستیم، هر دو دسته مواد غذایی می‌تواند ویروس را انتقال دهد.

کد خبر: ۵۸۳۴۶
۱۴:۰۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹

مواد غذایی عامل انتقال کروناست/ دستفروشی روی سطح زمین ممنوع!

دیدارنیوز ـ مهدی جواهرشناس با بیان اینکه عرضه کنندگان مواد غذایی، خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به دو صورت مورد بازرسی کرونایی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: واحد‌های صنفی رسمیت دارند و توسط اصناف و تعزیرات و بهداشت بازرسی می‌شوند، اما بازرسی کرونایی بازار‌های محلی و دستفروشان ساکن و متحرک سخت است.

 

وی با اشاره به نقش عوامل محیطی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، افزود: این ویروس شدیدا انتشار پیدا می‌کند و کنترل نسبی آن در گیلان نشان دهنده همکاری مردم جهت ماندن در خانه و رعایت اصول حفاظت فردی است.

 

سرپرست مدیریت سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مواد غذایی را به دو دسته حساس و غیر حساس تقسیم کرد و گفت: در این شرایط که با شیوع کرونا مواجه هستیم، هر دو دسته مواد غذایی می‌تواند ویروس را انتقال دهد. به ویژه دستفروشانی که مواد غذایی را روی زمین قرار می‌دهند.

 

جواهرشناس، از شهرداری‌ها خواست نسبت به ساماندهی و آموزش دستفروشان اقدام کنند و ادامه داد: بازرسین و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای آمادگی ارائه و اجرای پروتکل‌های ۹۰گانه وزارت بهداشت را دارند.

 

وی فعالیت بازار‌های محلی و دستفروشان به ویژه در ایام کرونایی را مورد تایید ندانست و خاطرنشان کرد: رعایت اصول بهداشتی در دستفروشی کنار خیابانی تقریبا ممکن نیست و باید از طریق ساماندهی اقدام به قطع زنجیره انقال ویروس کنیم.

کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی، گندزدایی خیابان‌ها را برای بازار‌های محلی اثرگذار ندانست و گفت: باید محل‌هایی که در تماس با افراد است را گندزدایی کنیم، زیرا سطح زمین آلوده است و بلافاصله بعد از گندزدایی دوباره آلوده می‌شود و لذا نباید تماس ایجاد کنیم.

وی ضد عفونی کردن مواد غذایی خریداری شده از دستفروشان با سرکه و نمک را غیر بهداشتی دانست و عنوان کرد: گندزدایی مراحل مختلف دارد و سرکه و نمک برای قطع زنجیره کرونا مناسب نیست.

جواهرشناس، از کلیه مشاغل صنفی و کارگاهی و صنعتی و خدماتی و تولید خواست حتما تا ۲۸ فروردین ماه در سامانه سلامت ثبت نام کنند و یادآور شد: اصناف در طرح فاصله گذاری هوشمند نیاز به مجوز و راستی آزمایی دارند.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم و صنوف در استان جهت کنترل کرونا، اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی در میادین میوه و تره بار نیز باید رعایت شود، زیرا موج دوم کرونا قابل کنترل نخواهد بود.

وی با بیان اینکه علاوه بر ویروس کرونا با باکتری و انگل نیز در مواد غذایی مواجه هستیم، تاکید کرد: مردم در جریان کرونا با گندزدایی و ضد عفونی کردن آشنا شدند، اما باید نکات بهداشتی را در تهیه مواد غذایی رعایت کنند تا در آینده دچار بیماری‌های عفونی روده‌ای نشوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی