تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
هشدار فرماندار زنجان به اصناف:

پروتکل ابلاغی رعایت نشود، واحد صنفی متخلف پلمب خواهد شد

فرماندار زنجان گفت: اصنافی که در طرح فاصله‌گذاری هوشمند مجوز فعالیت دارند باید پروتکل‌ها ابلاغی را رعایت کنند، در غیر این صورت ضمن اخطار، مغازه آنان پلمب خواهد شد.

کد خبر: ۵۸۲۳۸
۰۹:۱۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹

پروتکل ابلاغی رعایت نشود، واحد صنفی متخلف پلمب خواهد شد

دیدارنیوز ـ رضا عسگری شامگاه گذشته(۲۵ فروردین) در نشست خبری که به‌ صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در رابطه با اجرای طرح زوج و فرد در زنجان، اظهار کرد: در سال‌جاری علی‌رغم تعطیلی بازار و مراکز تجاری، شاهد حجم ترافیک، تردد غیرضروری افراد و افزایش تعداد خودروهای شخصی در هسته مرکزی زنجان بوده‌ایم، در این راستا جلسات شورای ترافیک استان برگزار شد که در آن جلسه دانشگاه علوم‌پزشکی استان طرح زوج و فرد را به این شورا پیشنهاد داد تا کمی از حجم ترافیک در هسته مرکزی شهر زنجان کاهش یابد.

 

وی با اشاره به اینکه طرح زوج و فرد در شهر زنجان تا پایان هفته جاری و در محدوده خاصی از شهر اجرا خواهد شد و پس از یک هفته نیز با توجه به شرایط تصمیم‌گیری مجدد نسبت به ادامه اجرای آن اقدام می‌شود، افزود: زیرساخت‌های لازم برای اعمال طرح‌های ترافیکی، بازدارنده و محدودکننده حمل و نقل در زنجان فراهم نیست و طبیعتا برای اجرای موفق یک طرح زیرساخت‌هایی مورد نیاز بوده و باید مورد توجه قرار دهیم و طبیعتا اگر بخواهیم طرحی را به صورت گسترده اجرا کنیم، حتما نیاز به ارزیابی و نگاه کارشناسان ذی‌ربط دارد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه طرح زوج و فرد با هدف کنترل تجمعات انجام شده و با طرح ترافیک کلان‌شهرها متفاوت است، تصریح کرد: در طرح ترافیک کلان‌شهرها، مردم در مناطقی که طرح ترافیک اعمال می‌شود مجبور هستند از خودروهای عمومی استفاده کنند؛ ولی در زنجان به این شیوه اجرا نمی‌شود و تنها کاهش ۵۰ درصدی تردد به هسته مرکزی شهر و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مدنظر اجراکنندگان این طرح است؛ قابل ذکر اینکه همزمان با اجرای طرح زوج و فرد در شهر زنجان اقدامات مطالعاتی آن هم انجام می‌شود.

 

فرماندار زنجان با بیان اینکه در هر منطقه‌ای که ازدحام جمعیت داریم، شاهد افزایش آمار تعداد افراد مبتلا به کووید - ۱۹ خواهیم بود، ادامه داد: هیچ یک از مناطق شهری از شیوع بیماری کووید - ۱۹ ایمن نبوده و خطر ابتلا به این ویروس همه افراد را تهدید می‌کند، نه تنها در زنجان، بلکه در هر نقطه از کشور که ارتباطات اجتماعی بالاتر و رفت و آمد مردم بیشتر بوده و مردم بدون رعایت نکات حفاظتی در سطح اجتماعات حضور پیدا می‌کنند، شاهد افزایش مبتلایان به این بیماری هستیم.

 

عسگری با اشاره به نقش موثر پویش‌های مردمی در استان، با بیان اینکه سه مجموعه ورزشی برای نقاهت‌گاه‌ها تجهیز شده‌اند، اظهار کرد: اولین مجموعه ورزشی با مسئولیت سپاه، دومین مجموعه ورزشی با مسئولیت پویش‌های مردمی ۸ سال دفاع‌مقدس و سومین مجموعه ورزشی نیز با مسئولیت موکب‌های هیات‌های مذهبی به‌عنوان نقاهتگاه به تخت و تجهیزات پزشکی مجهز شدند.

 

وی با بیان اینکه ۱۱۷۰ تخت نقاهتگاهی و پیش‌بینی‌های مربوط به این مجموعه‌ها در راستای مبارزه با کرونا انجام شده است، افزود: مسئولان استان برای مقابله با کرونا غافلگیر نشدند و اولین نقاهتگاه نیز پیش از تحویل سال در استان آماده شد و در حال حاضر از یکی از مجموعه‌های نقاهتگاهی ایجاد شده استفاده می‌شود.

 

این مسئول با بیان اینکه قبل از عید مقاومت‌هایی در رابطه با اجرای طرح‌های مربوط به دوران شیوع بیماری کووید - ۱۹ وجود داشت، تصریح کرد: بسیاری از اصناف و مشاغل با اجرای طرح‌های مبارزه با کرونا همراهی کردند و برخی نیز در پویش‌های مردمی عضو بودند و کمک‌های مالی خوبی نیز در این خصوص اعطا کرده‌اند ولی در این بین افرادی هم بودند که مقاومت کردند که در این راستا از بین ۳۰۰۰ واحد صنفی که تذکر و اخطار گرفته‌اند ۳۳۵ واحد هم پلمب شده است.

 

فرماندار زنجان ادامه داد: فعالیت صنوفی که مجوز فعالیت در این ایام را دارند باید طبق قوانین و رعایت پروتکل‌های خاصی از جمله رعایت بهداشت، ضدعفونی محل کسب و تامین اقلام حفاظتی برای کارکنان انجام شود و موضوع رعایت نکردن بهداشت و ساعت تعطیلی مغازه‌ها که باید ساعت ۱۸ انجام شود، از موارد نگرانی جدی است که اگر رعایت نشود ضمن اخطار، پلمب خواهد شد.

 

عسگری با تاکید بر اینکه اعلام و استفاده از شماره حساب‌های بانکی برای امور عام‌المنفعه، قوانین و قواعد خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: استفاده از این شماره حساب‌ها نیاز به کسب مجوز از مجاری قانونی دارد که در شهر زنجان در حال طی مراحل کسب این مجوزها هستیم و در مواردی نیز با هماهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی از این شماره حساب‌ها مبالغی برداشت و هزینه شده است.

 

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی