تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

خسارت ۳۸ میلیاردی سرمای بهاره به کشاورزی ساوه/ حال انارستان‌ها خوب است

معاون فنی و اجرایی جهادکشاورزی ساوه از بروز خسارت ۳۸ میلیارد تومانی به باغات و مزارع این شهرستان در پی سرمازدگی بهاره خبر داد.

کد خبر: ۵۸۱۱۲
۱۲:۴۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

خسارت ۳۸ میلیاردی سرمای بهاره به کشاورزی ساوه/ حال انارستان‌ها خوب است

دیدارنیوز ـ محمودرضا خلیلی اظهار کرد: بارندگی‌های چند روزه اخیر در ساوه در فصل مناسبی از مرحله داشت محصولات کشاورزی رخ داده که باعث افزایش عملکرد محصولات کشاورزی می‌شود، اما سرمازدگی محصولات ناشی از برودت هوا و تگرگ، خساراتی را به بخش کشاورزی در حوزه باغی و زراعی تحمیل کرد.
 
وی با بیان اینکه ۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان متحمل خسارتی بین ۴۰ الی ۵۰ درصد شده است، گفت: از این میزان هشت هزار هکتار اراضی جو و هزار هکتار اراضی گندم بوده است.
 
وی گفت: سرما و برف سبب خوابیدن ساقه محصولات زراعی مانند جو و گندم شده است و در مزارع گندم به دلیل اینکه محصول تولیدی به مرحله خوشه زدن نرسیده، شدت خسارت بسیار کمتر از محصول جو است.
 
این مقام مسئول در جهادکشاورزی ساوه در ادامه گفت: سرمای بهاره ناشی از بارش به صورت برف و تگرگ به ۳۰۰ هکتار از محصولات سردرختی باغی و گردو و بادام در بخش نوبران به ۲۵ درصد محصول خسارت وارده کرده است.
 
وی بیان کرد: میزان برودت و دمای سرمازدگی ۲۱ فروردین ماه سال‌جاری در برخی نقاط شهرستان ساوه واقع در بخش نوبران به منفی ۶ درجه کاهش یافته بود که منجر به بروز پدیده سرمازدگی شد.
 
خلیلی افزود: با وجود اینکه پیش‌بینی شده بود که احتمال سرمازدگی باغات انار نیز وجود خواهد داشت، اما خوشبختانه پس از بررسی‌های کارشناسی مشکل خاصی برای انارستان این شهر بوجود نیامده و یاقوت سرح ساوه تاکنون از سرمای بهاره در امان بوده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی