تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
مدیر حفظ نباتات استان خبر داد:

نیاز به اعتبار ۲ میلیاردی برای مبارزه با آفت ملخ درخراسان‌شمالی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از نیاز به اعتبار دو میلیارد تومانی به منظور مبارزه با آفت ملخ در این استان خبر داد.

کد خبر: ۵۷۸۱۹
۱۳:۵۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹

نیاز به اعتبار ۲ میلیاردی برای مبارزه با آفت ملخ درخراسان‌شمالی

دیدارنیوز ـ رضایی با اشاره به اینکه سم برای مبارزه با آفات کشاورزی در این استان به اندازه کافی وجود دارد، گفت:، اما در حال حاضر این حوزه با کمبود نقدینگی برای تعمیر سمپاش ها، خرید قطعات سمپاش‌ها و پرداخت هزینه کارگری جهت انجام سمپاشی مواجه هستیم.
 
وی افزود: حدود شش ماه گذشته مکاتبه‌ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به منظور تامین اعتبار مذکور انجام شده است و هم اکنون اعتباری جهت انجام مبارزه با آفتی همچون ملخ نداریم.
 
رضایی به شیوع ویروس کرونا نیز اظهارکرد: در سال‌های گذشته کشاورزان نیز در مبارزه با آفات کشاورزی مشارکت داشته اند، اما شیوع این ویروس بر مشارکت کشاورزان نیز تاثیرگذاشته است.
 
وی تاکیدکرد: در صورت کاهش مشارکت کشاورزان، انجام مبارزه با آفات نیز به سختی انجام خواهد شد.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه با گرم شدن دمای هوا و وجود رطوبت ملخ‌ها شروع به طغیان خواهند کرد، گفت: ۹۵ درصد از ملخ‌ها در مراتع تخم گذاری می‌کنند و از اسفندماه سال گذشته شاهد تفریخ توده ملخ‌ها در استان بوده ایم.
 
وی با اشاره به اینکه حدود سه سال است که شاهد فعالیت ملخ‌ها با گرم شدن دمای هوا در مزارع استان بوده ایم و در سال گذشته میزان مبارزه علیه این آفت به حدود هفت هزار هکتار رسید، افزود: در حال حاضر رطوبت به اندازه کافی وجود دارد و با گرم شدن دما هوا شاهد وجود کانون‌های ملخ در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، راز و جرگلان و فراوج خواهیم بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی