تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
مدیرکل استاندارد لرستان خبر داد:

بررسی صحت عملکرد ترازو‌های صنف طلافروشان

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: به‌منظور بررسی و نظارت بر صحت عملکرد وسایل سنجش، در دو ماه پایانی سال ۹۸ ترازو‌های صنف طلافروشان استان، مورد آزمون دوره‌ای قرار گرفت.

کد خبر: ۵۷۷۶۷
۱۱:۲۹ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹

بررسی صحت عملکرد ترازو‌های صنف طلافروشان

دیدارنیوز ـ مرضیه قنبریان اظهار کرد: در این طرح آزمون دوره‌ای ۴۰۷ ترازوی طلافروشی در شهرستان‌های استان انجام و ترازو‌ها نیز پلمب گذاری شدند.
 
وی بیان کرد: به استناد بند‌های ۷ و ۸ از ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کلیه تجهیزات و وسایل اندازه‌گیری اوزان (از جمله ترازو‌های مورد استفاده در واحد‌های صنفی) که در دادوستد‌های عمومی در سطح بازار مورداستفاده قرار می‌گیرند، مشمول اعمال نظارت‌های اندازه‌شناسی قانونی شامل پلمپ گذاری و آزمون دوره‌ای جهت بررسی صحت عملکرد سالیانه هستند که این مهم نقش اساسی در میزان فروشی و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان دارد.
 
مدیرکل استاندارد لرستان تصریح کرد: هم‌چنین به استناد ماده ۵۹ قانون نظام صنفی و تبصره‌های ذیل آن، بایستی میزان فروشی ترازو‌های مورد استفاده در واحد‌های صنفی توسط مرجع قانونی ذیصلاح که سازمان ملی استاندارد ایران است، بررسی شود.
 
قنبریان خاطرنشان کرد: گفتنی است وسایل سنجش اعم از ترازو‌ها به‌صورت سالی یک‌بار و با استفاده از توان کارشناسی آزمایشگاه همکار استان، آزمون می‌شوند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی