تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای استان:

مهلت ۷ روزه صنوف کم خطر برای دریافت کد فعالیت در خراسان‌جنوبی

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان‌جنوبی از مهلت ۷ روزه اصناف کم خطر برای مراجعه به سایت سلامت وزارت بهداشت و دریافت کد فعالیت خبر داد.

کد خبر: ۵۷۷۲۳
۰۹:۵۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹

مهلت ۷ روزه صنوف کم خطر برای دریافت کد فعالیت در خراسان‌جنوبی

دیدارنیوز ـ ناصر خوش خبر، صبح امروز ۲۳ فروردین به رسانه‌های استان اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اصناف کم خطر از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.
 
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان‌جنوبی بیان کرد: شرط فعالیت دوباره واحد‌های صنفی کم خطر، دریافت کد فعالیت از سایت سلامت وزارت بهداشت است.
 
وی ادامه داد: برای شروع فعالیت دوباره مشاغل کم خطر در طرح فاصله گذاری هوشمند، تمامی واحد‌های صنفی باید در سامانه salamat.gov.ir برای دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلین، مشتریان و تأیید تعهدنامه به صورت الکترونیکی ثبت‌نام کنند.
 
خوش خبر تصریح کرد: اصناف پس از تأیید تعهدنامه، التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا به صورت الکترونیکی، اخذ کد بهداشتی و نصب آن در واحد صنفی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.
 
وی اظهار کرد: رعایت سه اصل بهداشت محیط کار، بهداشت مشتریان و بهداشت شاغلین در واحد صنفی از موارد اساسی در این طرح بوده و لازم الاجراست.
 
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان‌جنوبی ادامه داد: در پروتکل‌های ۶۴ گانه، دستورالعمل‌های لازم برای رعایت بهداشت در هر صنف، گروه شغلی و حوزه کاری کاملاً مشخص شده و رعایت این پروتکل‌ها برای کلیه اصناف الزامی است.
 
خوش خبر تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت مردم، گروه‌های بازرسی متشکل از بازرسان صمت، تعزیرات، اماکن، بهداشت محیط و... تمام موارد را تحت نظارت خواهند داشت و درصورت مشاهده موارد تخلف، حتماً اعمال قانون خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه این طرح، ملی است و به جز تهران، در تمام کشور از روز شنبه ۲۳ فروردین اجرا می‌شود، چرا که خروجی آن، حفظ سلامت مردم است، اظهار کرد: موضوع فعالیت مجدد اصناف، شامل گروه مشاغل پرخطر نمی‌شود و ۱۱ رده شغلی که در شمار مشاغل پرخطر تعریف شده‌اند تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحد‌های خود را ندارند.
 
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان‌جنوبی ادامه داد: براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی، فعالیت‌های پرخطر شامل؛ فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازار‌های مرکزی مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازار‌ها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا هستند.
 
خوش خبر اظهار کرد: همراهی مردم و اصناف تا این لحظه با طرح فاصله گذاری اجتماعی قابل تقدیر است و قطعاً در این مرحله نیز باید به گونه‌ای اقدام شود که سلامت جامعه حفظ شود.
 
وی خاطرنشان کرد: به جهت اهمیت موضوع، همه ما مکلفیم قانون را رعایت کنیم و درصورت مشاهده مواردی از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باید تذکر داده شود.
 
گفتنی است: موضوع فعالیت مجدد واحد صنفی کم خطر از روز شنبه ۲۳ فروردین‌ماه، منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و از سیاست‌های طرح فاصله گذاری اجتماعی است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی