تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

اوضاع و احوال سرخابی‌ها در روز‌های قرنطینه/ وقتی کرونا نعمت است!

از دو باشگاه پرطرفدار تهران خبر می‌رسد که این روز‌ها اگرچه فشار زیادی بر مدیریت استقلال و پرسپولیس وارد می‌شود و بدهی‌ها و مسائل مالی پا روی خرخره باشگاه گذاشته و فقط انتظار ناله و گلایه از مدیران هست، اما قرنطینه ورزش و تعطیلی مسابقات، فضای تازه‌ای را برای راس هرم این دو باشگاه ایجاد کرده است. تعطیل شدن مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا اگرچه در ظاهر باعث خمودگی بازیکنان و هواداران شده، اما برای مدیران جدید فرصتی ایجاد کرده تا سر و سامانی به پرونده‌های باز و متعدد استقلال و پرسپولیس بدهند. انجام نشدن بازی‌ها اگر چه بخشی از درآمد‌های جاری دو باشگاه را قطع کرده، اما از سوی دیگر باعث کاهش قابل توجه هزینه‌ها نیز شده است. در واقع این روز‌ها مدیریت دو باشگاه فرصت دارند نفس بکشند و کمی به دورتر نگاه کنند و برنامه‌های بلندمدت را پیگیری کنند.

کد خبر: ۵۷۳۷۳
۰۹:۴۴ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: ویروس خانمان برانداز کرونا در دو ماه اخیر کاری کرده که تقریبا تمام رقابت‌های ورزشی تعطیل شده و حتی مسابقات فوتبال در پربیننده‌ترین لیگ‌ها برگزار نمی‌شود. از نگاه طرفداران و تماشاگران پر و پا قرص فوتبال، این روز‌ها را می‌توان کسالت آورترین روز‌های زندگی تلقی کرد، روز‌هایی که برای بازیکنان نیز به سختی و ملال می‌گذرد و بلاتکلیفی آن‌ها را می‌آزارد. اما در همین روز‌های پر از تهدید هم می‌توان فرصت‌های خوبی را پیدا کرد.
 
 
وقتی کرونا نعمت است!

از دو باشگاه پرطرفدار تهران خبر می‌رسد که این روز‌ها اگرچه فشار زیادی بر مدیریت استقلال و پرسپولیس وارد می‌شود و بدهی‌ها و مسائل مالی پا روی خرخره باشگاه گذاشته و فقط انتظار ناله و گلایه از مدیران هست، اما قرنطینه ورزش و تعطیلی مسابقات، فضای تازه‌ای را برای  راس هرم این دو باشگاه ایجاد کرده است.

جالب است که هر دو باشگاه در روز‌های پایانی سال ۹۸ دستخوش تحولات اساسی در زمینه مدیریت شدند و در بحبوحه شیوع بیماری کرونا در ایران، تغییرات بزرگی در هیات مدیره دو باشگاه رخ داد. تعطیل شدن مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا اگرچه در ظاهر باعث خمودگی بازیکنان و هواداران شده، اما برای مدیران جدید فرصتی ایجاد کرده تا سر و سامانی به پرونده‌های باز و متعدد استقلال و پرسپولیس بدهند. انجام نشدن بازی‌ها اگر چه بخشی از درآمد‌های جاری دو باشگاه را قطع کرده، اما از سوی دیگر باعث کاهش قابل توجه هزینه‌ها نیز شده است و دستکم صف طلبکاران آبی و قرمز در زمینه بلیت هواپیما، هتل و تدارکات را کوتاه‌تر کرده است. هزینه‌هایی که غالبا بار سنگینی در فهرست هزینه‌های باشگاه داری در ایران دارند.

مدیران دو باشگاه این روز‌ها فرصت مناسبی دارند تا دور از حواشی روزمره دیوانه کننده، کمی فکر کنند و برای مسائل و مشکلات باشگاه راه حل مناسب پیدا کنند. اگرچه در همین روز‌ها نیز بعضا حاشیه‌هایی از سوی برخی از پیشکسوتان، بازیکنان خارجی، مربیان و حتی رسانه‌های مجازی برای دو باشگاه پیش آمده، اما به هر حال عامل فشار اصلی که معمولا از روی سکو‌های ورزشگاه به دو تیم وارد می‌شد فعلا درقرنطینه به سر می‌برد.

در واقع این روز‌ها مدیریت دو باشگاه فرصت دارند نفس بکشند و کمی به دورتر نگاه کنند و برنامه‌های بلندمدت را پیگیری کنند. به طور مثال از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که مدیران باشگاه مشغول پیدا کردن راه حل‌های حقوقی مناسب برای مشکلات این باشگاه در زمینه بازیکنان خارجی، برانکو، کالدرون و طلبکاران قدیمی هستند. از سوی دیگر قرارداد‌های متنوع باشگاه در یکی دو سال اخیر نیز عموما نقاط تاریک و اشتباهات حقوقی زیادی دارند که نیاز به تمرکز کافی و مشاوره‌های حقوقی دارد تا حتی الامکان در این روز‌های سکوت و آرامش، چاره‌ای برای آن‌ها پیدا شود.
 
 
وقتی کرونا نعمت است!

نکته دیگر در مورد دو باشگاه این است که ظاهرا هم استقلال و هم پرسپولیس تلاش می‌کنند سر و سامانی به صفحات مجازی پرتعداد هواداری خود بدهند که عموما از سوی افراد بیرونی اداره می‌شوند و مثل قارچ زیاد شده و حاشیه‌های زیادی برای دو باشگاه درست می‌کنند. این موضوع هم در دایره فعالیت‌های حقوقی دو باشگاه قرار دارد و ظاهرا روابط نامتعارفی نیز در این بده بستان‌های اطلاعاتی به وجود آمده که باید تکلیف آن روشن شود.

از سوی دیگر هر دو باشگاه در تلاش برای یافتن راه‌هایی هستند تا بتوانند از ظرفیت‌های رسانه‌ای خود کسب درآمد کنند و در روز‌هایی که از خود فوتبال نمی‌توان پولی درآورد، عایدی مستقیم و شفافی در زمینه فروش آنلاین محصولات فرهنگی یا کالا در حوزه هواداران داشته باشند. دو باشگاه در تلاش هستند که اپلیکیشن‌های اختصاصی و رسمی خود را برای فروش اقلام یا بسته‌های فرهنگی و تصویری به نتیجه برسانند.

از طرف دیگر اگر از سوی فیفا دستورالعملی مبنی بر کاهش مبالغ قرارداد‌های بازیکنان و مربیان به صورت رسمی ابلاغ شود، اتفاق بسیار خوبی برای دو باشگاه رخ خواهد داد و ممکن است این دو باشگاه پرطرفدار را از ورشکستگی نجات دهد. تصور کنید که پرونده‌های بزرگی مثل کالدرون و استراماچونی شامل این کاهش احتمالا ۵۰ درصدی شوند! چه مبالغ درشتی در تراز منفی دو باشگاه حذف خواهد شد؟

این‌ها البته درشت‌ترین نمونه‌ها و دلایل برای اثبات این موضوع است که حتی در روز‌های تهدید ویروس کرونا و قرنطینه، فرصت‌های خوبی برای دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران و حتی بقیه باشگاه‌ها به وجود آمده و می‌توان این فرصت‌های خوب را نعمتی برای فوتبال فلک زده ایران تلقی کرد. به هر حال ادامه فوتبال باشگاهی در ایران شاید برای هواداران یک آرزوی نزدیک باشد، اما برای مدیران فعلا «کرونا» یک نعمت بزرگ است. این جمله را عینا یکی از مدیران این دو باشگاه همین چند ساعت پیش به یکی از عوامل اجرایی گفته است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی