تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نقش مشکلات از گلیم سوزنی و سیاه چادربافی نهبندان برچیده می‌شود

فرماندار نهبندان گفت: گلیم سوزنی و سیاه چادر بافی دو قابلیت خاص شهرستان نهنبدان است که در راستای حمایت از صنایع دستی خراسان جنوبی در سال جهش تولید، تقویت می‌شود.

کد خبر: ۵۷۳۳۳
۱۰:۳۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

نقش مشکلات از گلیم سوزنی و سیاه چادربافی نهبندان برچیده می‌شود

دیدارنیوز ـ مجید بیکی، امروز سه شنبه ۱۹ فروردین در جلسه حمایت از صنایع دستی شهرستان نهبندان اظهار کرد: بنا به دستور استاندار خراسان جنوبی، ظرفیت‌های هر شهرستان در حوزه صنایع دستی باید تقویت شود.

 

وی ادامه داد: در راستای تقویت ظرفیت صنایع دستی خاص هر شهرستان، باید هزینه‌ها، ارزش افزود و نوع عرضه و فروش صنایع دستی در نظر گرفته شود چرا که تهیه یک طرح جامع مورد استقبال استان هم قرار می‌گیرد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه شهرستان نهبندان در حوزه‌های برک بافی، حصیربافی، گلیم سوزونی، سنگ‌های زینتی و تزیینی و سیاه چادر بافی قابیلت‌های خوبی دارد، گفت: گلیم سوزنی و سیاه چادر بافی دو قابلیت خاص این شهرستان هستند که باید با همکاری اداره‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فنی و حرفه ای، کمیته امداد تعاون کار و رفاه اجتماعی و امور عشایر تقویت شود.

 

بیکی بیان کرد: در شهرستان نهبندان باید از پتانسیل‌ها و افراد هنرمند خاص این دو رشته حمایت شود و دستگاه‌های اجرایی نیز باید با توزیع بسته‌های حمایتی این هنرمندان را حمایت کنند.

فرماندار نهبندان گفت: تعداد نیروی ماهر در هر رشته از صنایع دستی، سلیقه مردمی و تامین مواد اولیه و مورد نیاز باید مورد توجه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار بگیرد تا توسعه هنری خاص در این شهرستان، برای هنرمند ارزش افزوده داشته و بتواند معیشت خود را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای طرح حمایت از صنایع دستی خراسان جنوبی سعی می‌شود گلیم سوزنی و چادرسیاه بافی به عنوان برند شهرستان معرفی شود چراکه در حوزه سیاه چادر بافی شرکت تعاونی تشکیل شده است.

 

فرماندار نهبندان از پرداخت تسهیلات کم بهره و مبالغی برای خرید مواد اولیه به هنرمندان صنایع دستی خبر داد و گفت: به این افراد از محل تسهیلات شرکت تعاونی‌ها تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

 

بیکی گفت: ایجاد بازارچه صنایع دستی در ورودی نهبندان در دستور کار است تا مشکل فروش و بازاریابی صنایع دستی رفع شود.

 

حسین شبانی، مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهبندان نیز تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته ۳۰ نقش سوزی در گلیم منطقه وجود دارد که هرکدام دارای نام‌ها مخصوص به خود هستند.

 

وی افزود: در تلاش هستیم تا با تلفیق و رنگ بندی متفاوت نقشه‌های جدید از نمونه طرح‌های سنتی منطقه را احیا کنیم تا نمونه گلیم‌هایی را به بازار عرضه کنیم که قابلیت رقابت با سایر نمونه گلیم‌های کشور را باشد.

 

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهبندان، عدم دقت در تنظیم دقیق کادر و ابعاد نقوش، مواد اولیه نامتعارف و رنگرزی شیمیایی را از مهم‌ترین مشکلات گلیم شهرستان عندان کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی