تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نماینده عالی دولت در استان زنجان:

مدیران حق ترک محل خدمت خود را ندارند

استاندار زنجان گفت: با توجه به شرایطی که پیش‌رو داریم و آغاز بارش‌ها، همه مدیران باید در آماده‌باش کامل باشند.

کد خبر: ۵۷۲۹۶
۰۹:۱۷ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

مدیران حق ترک محل خدمت خود را ندارند

دیدارنیوز ـ فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۱۸ فروردین) در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با تبریک روز جوان، اظهار کرد: بخشی از نیرو‌های مبارزه‌کننده با بیماری کرونا در لباس‌های مختلف، از پزشک و پرستار گرفته تا داوطلبان پویش‌های مردمی را جوانان تشکیل می‌دهند.

 

این مسئول در ادامه با بیان این‌که بارندگی سال گذشته ۳۳۰.۶ میلی‌متر بود که امسال ۲۷۱ میلی‌متر متوسط آن است، ادامه داد: ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته از نظر کمی شاهد کاهش بارندگی‌ها هستیم.

 

وی با بیان این‌که مقدار و کیفیت بارندگی دو مقوله جدا است، ادامه داد: کیفیت بارندگی موضوعی مهم‌تر از میزان بارندگی است. کیفیت بارندگی امسال در زنجان نسبت به سال گذشته معنی‌دار است. بارش برف امسال نیز هم از لحاظ زمان بارش و هم میزان آن نسبت به سال آبی گذشته معنی‌دار بود که متوسط پر شدگی چهار سد استان گویای این امر است.

 

استاندار زنجان با اشاره به این‌که متوسط پرشدگی سد‌ها در سال گذشته ۵۷.۳ درصد بود که امسال به ۶۱ درصد رسیده است، تصریح کرد: آب پشت سد‌ها معنی‌دار بودن کیفیت بارندگی را نشان می‌دهد که این امر در بخش کشاورزی نیز تاثیر گذاشته تا جایی که ذخیره سد‌ها ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که امیدواریم در ادامه سال نیز، کمبود بارندگی‌ها را با مدیریت درست و بهره‌وری جبران کنیم.

 

وی با اشاره به آغاز بارندگی‌ها و بالا بودن شدت آن در طی ۲۴ ساعت آینده، تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها، یک هفته بارندگی در استان داریم؛ بنابراین یک هفته همه مسئولان باید در آمادگی کامل قرار داشته باشند.

 

استاندار زنجان با اشاره به این‌که این بارندگی‌ها باید کنترل و مدیریت شود، ادامه داد: همه اعضای ستاد‌های استانی، شهرستانی و دهیاران باید در آماده‌باش کامل باشند.

 

وی با تاکید بر نقش موثر دهیاران در روستاها، بیان کرد: دهیاران به‌عنوان مدیر پیشگیری و عملیات و نیز پاسخ‌گو به بحران روستا هستند، بنابراین از دهیاران انتظار ویژه‌ای در مدیریت روستا‌ها می‌رود.

 

حقیقی با بیان این‌که مانند همیشه ارتش و سپاه نیز باید در آماده‌باش کامل باشند تا به محض اعلام به کمک بیایند، افزود: همه امکانات بخش دولتی و خصوصی باید در استان تحت اختیار ستاد و در شهرستان‌ها تحت اختیار فرمانداران باشند.

 

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به این مطلب که همه مدیران استان، شهرستان و دهیاران حق ترک محل خدمت خود را نداشته و به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته باید به گوش باشند، گفت: ستاد‌های بحران نیز باید در آماده‌باش کامل باشند.

 

وی با بیان این‌که ورود به همه مکان‌ها و تفرج‌گاه‌ها ممنوع بوده و مطلقا نباید کسی وارد شود، افزود: مردم نباید به مسیل‌های سیل و تفرج‌گاه‌ها وارد شوند.

 

حقیقی با تاکید بر این‌که همه موطفند الزامات حالت قرمز را رعایت کنند، ادامه داد: جهادکشاورزی باید نسبت به توجیه کشاورزان اقدام کند، زیرا با توجه به کاهش دما احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

 

نماینده عالی دولت در استان زنجان در ادامه با اشاره به معضل کلونی‌های ملخ در طارم، یادآور شد: برای از بین بردن کلونی‌های ملخ باید به طارم کمک و امکانات مورد نیاز در اختیار جهادکشاورزی قرار گیرد.

 

در ادامه این جلسه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان نیز با اشاره به ورود سامانه بارشی و سرما به استان، اظهار کرد: کشاورزان باید تمهیدات لازم را با به کارگیری روش‌های مختلف برای کم شدن از حجم خسارت سرمازدگی محصولات به کار گیرند.

 

صفی‌الله کرامتی تصریح کرد: خوشبختانه سرما ماندگاری کمتری در استان خواهد داشت، لذا احتمال می‌رود خسارت کمتر باشد.

 

وی با اشاره به این‌که متوسط بارش استان از اول مهر تاکنون ۲۵۱ میلی‌متر در سال‌جاری و ۲۹۷ میلی‌متر در سال گذشته بود، بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته در بارش‌ها ۱۶ درصد کاهش و نسبت به نرمال با ۲۰ درصد افزایش مواجه بودیم.

 

این مسئول با بیان این‌که برای بارش‌های سنگین در طی ۲۴ ساعت آینده ما با هشدار قرمز مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: همین امر می‌طلبد که همه مسئولان عضو ستاد تمهیدات و اقدامات لازم را بیندیشند تا با مشکلی مواجه نشویم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی