تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان:

«ایران» به شاهرود رسید/ دلبر و کوشکی به خانه باز می‌گردند

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست سمنان از رها سازی ایران، یوز ماده سه ساله در زیست‌کره توران شاهرود خبر داد و گفت: کوشکی و دلبر نیز پس از بررسی‌های لازم به این مکان، منتقل خواهند شد.

کد خبر: ۵۷۱۹۳
۱۱:۳۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

«ایران» به شاهرود رسید/ دلبر و کوشکی به خانه باز می‌گردند

دیدارنیوز ـ امیر عبدوس صبح دوشنبه در حاشیه حضور در پارک ملی توران شاهرود با بیان اینکه ایران توله یوز ماده سه ساله به نام ایران امروز دوشنبه به توران شاهرود منتقل‌شده است، ابراز کرد: یوزپلنگ ایران از پارک پردیسان تهران با موفقیت به پارک ملی توران منتقل و اکنون حال عمومی آن خوب است.
 
وی گفت: ایران یوزپلنگ ماده سه ساله است که از پارک پردیسان تهران به پارک ملی توران شاهرود منتقل‌شده و از این پس در توران شاهرود زندگی طبیعی خود را خواهد کرد.
 
حضور دلبر و کوشکی منوط به بررسی فنی
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه دو یوز ایرانی که شش سال پیش به پارک پردیسان تهران منتقل‌شده بودند نیز پس از بررسی مسائل فنی به توران منتقل می‌شوند، ابراز کرد: کوشکی که یوز نر محسوب می‌شود ۱۰ آذر٩٣ از پناهگاه حیات وحش میاندشت و دلبر یوز ماده، ۱۱ آذر ٩٣ از ذخیره گاه زیست کره توران به پارک پردیسان تهران منتقل شدند تا تحقیقات، بر روی این گونه نادر و ارزشمند صورت گیرد.
 
عبدوس با بیان اینکه این دو یوز با هدف تکثیر در اسارت و انجام تحقیقات بر روی رفتار گربه‌سانان به تهران منتقل‌شده بودند، ابراز کرد: زادگاه یوزپلنگ‌ها با نام کوشکی و دلبر پارک ملی توران شاهرود است و در حقیقت این دو یوز ایرانی امروز به خانه خود باز خواند گشت.
 
وی با بیان اینکه تمام امکانات برای انتقال کوشکی و دلبر به پارک ملی توران شاهرود آماده است، گفت: کوشکی ۱۲ و دلبر ۱۰ ساله هستند و امید است پس از پایان اسارت و بازگشت به خانه شاهد تکثیر این گونه باشیم.
 
لازم به ذکر است: زیست کره توران شاهرود بهترین زیستگاه برای یوز ایرانی است برخی کارشناسان و صاحب نظران حوزه محیط زیست نگران وضعیت انتقال یوز‌ها بودند همچنین این نگرانی بین فعالان محیط زیست وجود دارد که دلبر و کوشکی در لابلای برخی بازی‌های سیاسی به شاهرود که زیستگاه اصلی آن‌ها است، منتقل نشوند و این می‌تواند حیاتشان را به خطر بیندازد.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی