تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تداوم اغمای لیگ برتر فوتبال/ شناختن قهرمان با کمترین ریسک!

مسئله نیمه کاره ماندن فصل جاری لیگ برتر و فرجام آن، محل بحث متوالی و ممتد بین دست اندرکاران فوتبال بوده و هست. واکنش‌های متفاوت کشور‌ها و همچنین پایگاه‌های رسمی فوتبال در جهان مثل یوفا، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به سرگردانی در مورد اینکه باید با مسابقات نیمه کاره چه کار کرد دامن زده است. لیگ برتر فوتبال ایران در پایان هفته بیست و یکم (.. و البته به اضافه چند بازی عقب مانده) نیز مثل بسیاری از لیگ‌های دیگر فوتبال در جهان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و نمی‌داند که کدام نسخه برای سر و سامان دادن و ختم به خیر شدن مناسب است. در چند هفته اخیر بحث‌هایی در مورد قهرمان نامیدن پرسپولیس به میان آمد و طبیعتا به دلیل فراوانی هواداران این باشگاه، کامنت‌های مثبتی هم دریافت کرد، اما مخالفت آشکار دیگر باشگاه‌های فوتبال خصوصا مدعیان دیگری، چون سپاهان، تراکتور و استقلال، این فرضیه را به محاق برد. در شرایطی که بقیه تیم‌های لیگ برتر معتقدند که قهرمانی در این فصل باید در زمین فوتبال و با انجام همه بازی‌های باقی مانده صورت گیرد یا اینکه این فصل به طور کامل ملغی شود، اما هنوز چشم انداز دقیقی در مورد اینکه چه زمانی بازی‌های ۹ هفته پایانی برگزار می‌شود وجود ندارد.

کد خبر: ۵۶۹۱۹
۰۹:۴۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: در گیر و دار شیوع بیماری کووید ۱۹ در ایران، قابل پیش بینی بود که برگزاری بازی‌های فوتبال باشگاهی باید خیلی زود معلق شده و کرکره لیگ برتر و بقیه دسته جات باشگاهی نیز تا اطلاع ثانوی لغو شود. شاید در روز‌های اسفند ماه ۹۸ تصور درستی از این بیماری همه گیر وجود نداشت و باور عمومی این بود که عمر تعطیلی فوتبال باشگاهی ایران دراز نخواهد بود، اما با اوج گرفتن بیماری، حالا افکار عمومی هم به درستی قرنطینه و لغو مسابقات ورزشی ایمان آورده اند.
 
 
شناختن قهرمان با کمترین ریسک

با این حال، مسئله نیمه کاره ماندن فصل جاری لیگ برتر و فرجام آن، محل بحث متوالی و ممتد بین دست اندرکاران فوتبال بوده و هست. واکنش‌های متفاوت کشور‌ها و همچنین پایگاه‌های رسمی فوتبال در جهان مثل یوفا، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به سرگردانی در مورد اینکه باید با مسابقات نیمه کاره چه کار کرد دامن زده است.

لیگ برتر فوتبال ایران در پایان هفته بیست و یکم (... و البته به اضافه چند بازی عقب مانده) نیز مثل بسیاری از لیگ‌های دیگر فوتبال در جهان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و نمی‌داند که کدام نسخه برای سر و سامان دادن و ختم به خیر شدن مناسب است. در چند هفته اخیر بحث‌هایی در مورد قهرمان نامیدن پرسپولیس به میان آمد و طبیعتا به دلیل فراوانی هواداران این باشگاه، کامنت‌های مثبتی هم دریافت کرد، اما مخالفت آشکار دیگر باشگاه‌های فوتبال خصوصا مدعیان دیگری چون سپاهان، تراکتور و استقلال، این فرضیه را به محاق برد.

در شرایطی که بقیه تیم‌های لیگ برتر معتقدند که قهرمانی در این فصل باید در زمین فوتبال و با انجام همه بازی‌های باقی مانده صورت گیرد یا اینکه این فصل به طور کامل ملغی شود، اما هنوز چشم انداز دقیقی در مورد اینکه چه زمانی بازی‌های ۹ هفته پایانی برگزار می‌شود وجود ندارد. طبیعتا بازگشت لیگ برتر فوتبال ایران به روال عادی مستلزم مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا است و وضعیت عمومی کشور باید در این زمینه سفید شود تا مسابقات ورزشی نیز به جریان بیفتند، اما این روز‌ها نمی‌توان درباره پایان شیوع این بیماری اظهار نظر کرد و حتی پزشکان نیز نمی‌توانند تخمینی از پایان این بیماری ارائه کنند.

در واقع هنوز هم اولویت نخست در کشور، قرنطینه شهر‌های بزرگ و عدم برپایی تجمع‌های انسانی است و هنوز روند شیوع بیماری به صورت ملموس نزولی نشده و طبیعتا در چنین شرایطی، پیش بینی زمان برای برگزاری بازی‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال نیز نزدیک به غیرممکن است.

با این وصف باید به گردانندگان فوتبال در فدراسیون و سازمان لیگ حق داد که نتوانند در این باره پیشنهاد دقیق و راهکار قطعی ارائه کنند. سهیل مهدی سرپرست کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر نیز با صحه گذاشتن بر این موضوع عنوان کرده که در هفته‌های اخیر با مدیران باشگاه‌ها مکالمات پردامنه‌ای داشته و طبیعتا راهکار‌های پیشنهادی متعددی را شنیده و بررسی کرده است. سازمان لیگ در عین حال به طور ضمنی اعلام کرده که از نگاه آن‌ها لیگ برتر باید ادامه پیدا کند و تکلیف قهرمان در پایان هفته سی ام مشخص شود، یعنی موضوع اعطای قهرمانی به یک تیم در این مقطع، منتفی است.

آنچه از ظاهر امر پیداست این است که با توجه به آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران که کمی بعد از دوره اوج در چین بوده انتظار این است که با فاصله مشخصی از آغاز دوره نزولی این بیماری در چین، کشور ما نیز وارد مرحله نزولی و غیرفعال شدن این بیماری شود. به این ترتیب دستکم بازی‌های داخلی فوتبال و مسابقات ورزشی دیگر می‌توانند در کشور از سر گرفته شوند که البته این موضوع کاملا متکی به نظر کمیته ملی مبارزه با کروناست.

به هر حال برگزاری ۹ هفته مسابقه فوتبال در یک زمان فشرده امکان پذیر است و به اضافه بازی‌های جام حذفی می‌توان پیش بینی کرد که در عرض حداکثر دو ماه بتوان پرونده فصل جاری لیگ برتر را بست. این اتفاق در شرایطی می‌افتد که طبیعتا بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در دیرترین موقع ممکن اتفاق خواهد افتاد و مسابقات آسیایی زمانی به جریان می‌افتد که همه کشور‌های شرکت کننده، پاک شده باشند؛ بنابراین از این فرصت می‌توان استفاده مناسبی برد.

البته این نکته هم نباید فراموش شود که تیم‌ها برای شروع مجدد مسابقات نیاز به آماده سازی دارند و به عبارتی یک نیمچه فصل بدنسازی هم باید در نظر گرفته شود. طبیعتا این شیوه کم خطرترین و منصفانه‌ترین روش برای به پایان بردن لیگ برتر و شناختن قهرمان لیگ برتر است و فوتبال ایران نیز با توجه به گرفتاری‌های حاشیه‌ای زیادی که این روز‌ها به آن دچار است باید کم‌ترین ریسک را بپذیرد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی