تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

تحقق "جهش تولید" باید با جدیت پیگیری شود

استاندار کردستان، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری، از فرمانداران خواست شعار گونه با این موضوع برخورد نکنند بلکه تحقق آن را با جدیت پیگیری کنند. 

کد خبر: ۵۶۳۱۹
۱۳:۰۵ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
 

دیدارنیوز ـ بهمن مرادنیا در جلسه ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرهای تابعه استان، در خصوص درخواست تعطیلی ادارات به دلیل شیوع کرونا، اظهار کرد: ادارات می‌توانند با یک سوم کارکنان خود فعالیت داشته باشند اما امکان تعطیلی دستگاه های خدمات رسان وجود ندارد. 

وی ضمن تاکید بر لزوم نظارت و جدیت فرمانداری ها بر تعطیلی اماکن عمومی و بازار تا ۱۵ فروردین، افزود: کنترل جدی ورودی و خروجی شهرها بسیار مهم بوده و به مطالبه عمومی شهروندان تبدیل شده است. 

مرادنیا در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری، از فرمانداران خواست شعار گونه با این موضوع برخورد نکنند بلکه تحقق آن را با جدیت پیگیری کنند. 

استاندار کردستان با اشاره به  اولویت بندی پروژه های استان در سال ۹۸ به منظور تسریع در تکمیل آن ها، بیان کرد: هر کدام از شهرستان ها پتانسیل، ظرفیت و توان خاص خود را دارد لذا باید بر مبنای آن برنامه‌ریزی لازم در جهت جهش تولید و ایجاد توسعه در استان انجام گیرد و این برنامه ریزی یاید تسریع شود. 

مرادنیا عنوان کرد: مقام  معظم رهبری در ۱۱ سال گذشته شعار سال را بر مبنای توسعه اقتصادی قرار دادند و تداوم این روند و تاکید چند باره معظم له بر توسعه اقتصادی کشور نشان از ضعف دست‌اندرکاران در تحقق نیافتن تمام اهداف این نامگذاری‌ها است.

وی تاکید کرد: هنوز نتوانسته ایم در استان سرمایه گذار جذب کنیم  لذا باید تلاش شود که بتوانیم اشتغال و تولید را همزمان پیش ببریم. 

استاندار کردستان افزود: لزوم افزایش تلاش برای بهره برداری مناسب از آب های مرزی و سدهای استان، تامین آب شرب پایدار شهرها و روستاهای استان، تسریع در اجرای طرح مسکن محروم، ایجاد فضای سبز شهری و بین شهری و نظارت بر شهرداری ها از موارد اولویت های دستگاه های اجرایی و فرمانداران این استان است.

مرادنیا با تاکید بر اهمیت ساخت محل دائمی نمایشگاه ها برای استان، بیان کرد: اتاق بازرگانی سنندج با وجود اینکه اراضی مناسبی از چند سال گذشته تحویل گرفته ولی تاکنون اقدامی عملی برای ساخت این نمایشگاه انجام نداده است.

باید برای تحقق شعار «جهش تولید» زمینه‌سازی کنیم

خالد جعفری، معاون اقتصادی استاندار کردستان، گفت: تحقق شعار سال باید در اولویت اول اقدامات همه دستگاه های اداری قرار گیرد. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال رونق تولید در حوزه صنعت و کشاورزی، افزود: در سال گذشته بهره گیری مناسب از تسهیلات ارائه شده که موجب رونق تولید و تثبیت شغل در استان شده است. 

جعفری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته به تمامی اهدافی که داشتیم نرسیده ایم اما با توجه به تحریم های حاکم بر کشور، تولید داخلی رونق پیدا کرده و این امر نشان می دهد که علیرغم وجود مشکلات می توانیم تولید و اشتغال را رونق دهیم.

 وی بر لزوم زمینه سازی برای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: طبق دستور استاندار، از روز دوم سال تدوین برنامه برای ایجاد جهش تولید در استان، آغاز شده است. 

جعفری با انتقاد از مناسب نبودن بستر اجرایی و نظارتی در حوزه تولید در فرمانداری ها، وظایف فرمانداری ها را در حوزه اقتصادی بسیار مهم ارزیابی کرد. 

وی در ادامه بر اهمیت تسهیلات بانکی در ایجاد رونق و جهش تولید تاکید کرد و رفع مشکلات بانکها در پرداخت تسهیلات را حائز اهمیت دانست.

جعفری عنوان کرد: باید در سال جاری بتوانیم نقش پررنگ تری در تولید و اشتغال داشته باشیم.

پرداخت ۴۰ میلیارد تومان به سیل زدگان کردستان

شهرام ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، با اشاره به کمک‌های دولت به شهرداری‌های کردستان از فرمانداری‌ها خواست بخش عمرانی را فعال‌تر و جذب اعتبارات را مدیریت کنند. 

وی با اشاره به پرداخت خسارت سیل‌زدگان، افزود: ۴۰ میلیارد تومان در بخش تسهیلات یارانه‌ای و بلاعوض به خسارت دیدگان پرداخت شد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: بنیاد مسکن استان مسئول بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی بوده که در این راستا ۱۰ هزار واحد روستایی را مدیریت کرده که می‌تواند جهشی در شاخص مسکن روستایی باشد. 

 ملکی به کمک ۳۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌ها در بخش اجرایی اشاره کرد و از فرمانداران خواست بر هزینه کرد این اعتبارات نظارت داشته باشند. 

وی به تکمیل ۲ پروژه شاخص استان نیز اشاره کرد و افزود: تحویل بیمارستان سقز به دانشگاه علوم پزشکی و تکمیل ورزشگاه ۲۲ گلان سنندج با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، با اشاره به اهمیت ایجاد فضای سبز در استان، گفت: ۲۵۰ هکتار فضای سبز در داخل شهرها و ۱۵۰ کیلومتر درخت‌کاری در حاشیه جاده‌های بین‌شهری تا پایان فروردین امسال انجام می‌شود.

 ملکی با اشاره به پرداخت حقوق کارکنان شهرداری، ذکر کرد: ۱۷۱ میلیارد تومان حقوق و مزایای کارکنان شهرداری از محل منابع دولتی کمک شده است.

وی ساماندهی مرز باشماق و ساماندهی ترافیک این مرز را دو پروژه مهم سال ۹۹ عنوان کرد و افزود: پروژه پارک بانوان دیواندره و ثبت جهانی اورامان دو پروژه‌ای هستند که بر اساس اعتباراتی که ۲۸ اسفند به‌حساب شهرداری‌ها واریز شد باید اجرایی شود.

سال گذشته علیرغم سختی‌ها، فرمانداران خوب عمل کردند

حسین خوش اقبال در ادامه این جلسه، گفت: در سال گذشته کارهای بزرگی در استان انجام شد که از مهم ترین این کارها برگزاری یادواره ۵۴۰۰ شهید استان بود که در کشور خوش درخشید.

وی برگزاری کنگره مشاهیر کرد را نبز کاری عظیم در راستای توسعه فرهنگی استان عنوان کرد. 

خوش اقبال، برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس در دوم اسفندماه را از مهم ترین اتفاقات سال ۹۸ دانست و از فرمانداران برای برگزاری و تایید انتخاباتی بی حاشیه و بدون مشکل، قدردانی کرد. 

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی