تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

واکنش مسجد جامعی به فروش اردوگاه منظریه

News Image Lead

فروش باغهای تحت تملک نهادها اشتباه است باید تلاش شود که این اموال حفظ شود

کد خبر: ۵۶۰۳
۱۳:۳۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز: مسجدجامعی روز یکشنبه در هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: وظیفه اخلاقی، عرفی و شهری همگان است که باغات و فضای سبز تهران حفظ شود. 
وی توصیه کرد که شهردار تهران در هیات دولت پیشنهاد دهد همه دستگاه‌ها متعهد شوند باغات‌ تحت تملک خود را حفظ کنند. 
طی روزهای گذشته خبر تفکیک و فروش بخشی از اردوگاه فرهنگی- تربیتی آموزش و پرورش در شمال شهر تهران در رسانه ها بازتاب های زیادی پیدا کرده است.
مسجد جامعی همچنین با اشاره به وضعیت باغ معروف به «برره» در پایتخت گفت: چندی پیش به همراه خبرنگاران از باغ برره که در حال خشک شدن بود بازدید کردیم و با رسانه ای شدن موضوع ،بنیاد مستضعفان در یک اتفاق خوب اعلام کرد که می خواهد 157 هزار مترمربع از باغات تحت مالکیتش را به صورت باغ نگهداری کند. 

وی با تقدیر از این تصمیم بنیاد گفت که باید باغات مختلف در مناطق گوناگون تهران تعیین و تکلیف شود و در این خصوص نیازمند تلاش و تعهد دستگاه های دولتی هستیم. 
به گزارش ایرنا ،باغ برره در خیابان فرحزادی – بلوار کوهستان از آنجا که محل ضبط سریال تلویزیونی شب های برره در آن قرار داشته به این نام شهرت پیدا کرده است. 
مالک این باغ بنیاد مستضعفان است و طی روزهای اخیر تخریب درختان باغ برای انجام ساخت و ساز در رسانه ها بازتاب های بسیاری پیدا کرده بود. 

برخی اعضای شورای شهر تهران می گویند نشانه های خشکاندن عمدی درختان باغ برره رویت شده و براساس قانون درصورت تایید،باغ باید به نفع مردم ضبط شود؛ اما هنوز به طور رسمی کسی مسئولیت این کار را برعهده نگرفته است. 
مسجد جامعی افزود: در این دوره تمام دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و تقنینی بر روی حفظ باغات تاکید دارند. 
وی گفت: شورا، شهرداری، دولت و مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع حساسیت دارند و رهبرمعظم انقلاب نیز مکرر در این زمینه هشدار داده‌اند و باید در این مسیر گام برداریم. 
مسجد جامعی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بازگشت «سپنتا نیکنام» عضو زرتشتی شورای شهر یزد به این نهاد را اتفاقی مبارک دانست.

حفظ باغ‌های تحت مالکیت بنیاد 
رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه گفت: هفته گذشته رئیس بنیاد مستضعفان نامه‌ای خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر تهران نوشت و درباره حفظ باغات و جلسه مشترک در همین زمینه اعلام آمادگی کرد. 
«علی اعطا» افزود: این جلسه روز گذشته در دفتر رئیس شورای شهر تهران برگزار شد. 
به گفته اعطا در این جلسه اعلام شد که بنیاد مستضعفان 15 باغ تحت اختیار دارد و پیشنهاد شد کارگروهی مشترک بین بنیاد، شورا و شهرداری تشکیل و در مورد چگونگی بهره برداری از باغات باهدف حفظ آنها همفکری شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی