تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
فرماندار آستارا خبر داد

کمک یک میلیاردی خیران آستارا به بیمارستان/ پیگیری تجهیز بیمارستان قدیمی

فرماندار آستارا ضمن تأکید بر الزام تجهیز بیمارستان قدیمی آستارا، از کمک یک میلیارد تومانی خیران این شهرستان برای نصب دستگاه سی تی اسکن و تجهیز بیمارستان شهید دکتر بهشتی، خبر داد.

کد خبر: ۵۵۹۲۳
۱۲:۵۲ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

کمک یک میلیاردی خیران آستارا به بیمارستان/ پیگیری تجهیز بیمارستان قدیمی

دیدارنیوز ـ حسن رستم زاد اظهار کرد: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و درگیری استان گیلان با این بیماری، همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این شهرستان مرزی و بندری برای مدیریت بحران پیش آمده بکار گرفته و نیرو‌های انسانی بسیج شدند.

 

وی با بیان اینکه کمبود امکانات بیمارستان جدید الاحداث ۱۳۲ تخت خوابی این شهر توریستی از جمله عدم نصب دستگاه سی تی اسکن و سایر امکانات در این ایام مشهود بود، ادامه داد: در همین راستا خیران شهرستان در کمتر از یک هفته رقمی معادل یک میلیارد تومان را برای سرب کوبی اتاق استقرار دستگاه سی تی اسکن و نصب آن و خرید سایر امکانات هدیه کردند.

 

رستم زاد با تأکید بر اینکه کمک‌های مردمی به ارقام نقدی ختم نشد، افزود: برخی ارگان‌های دولتی و غیر دولتی از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در کنار تعداد زیادی از خیران شهرستان نیز خود دست بکار شدند و سایر اقلام پزشکی را خریداری و برای استفاده به مدیریت بیمارستان و کادر بهداشت و درمان تحویل دادند.

 

وی با اشاره به اینکه تعطیلی کامل بیمارستان قدیمی آستارا و انتقال تجهیزات آن به بیمارستان جدید یک خیانت بود، اضافه کرد: رفت و آمد‌های داخلی و خارجی به این شهرستان و توجه ویژه به مقوله توریسم درمانی از مهمترین دلایلی بود که در جابجایی کامل این بیمارستان نادیده گرفته شد.

 

وی تصریح کرد: در چند روز گذشته نامه‌ای تنظیم و به دانشگاه علوم پزشکی استان ارسال شده است تا با دریافت ۱۵۰ تخت جدید به همراه امکانات جانبی، بتوانیم بیمارستان قدیمی را نیز تجهیز کنیم و با تمام توان پیگیر این موضوع هستیم.

 

فرماندار آستارا حضور چشمگیر خبرنگاران خبرگزاری‌ها و صدا و سیما در کمک برای گذر از این بحران را ستودنی و مسئولانه برشمرد و توضیح داد: خبرنگاران در خط مقدم اطلاع رسانی قرار دارند و توانستند اذهان عمومی را برای پذیرش این مهم و چگونگی مقابله با آن آماده کنند.

 

وی تلاش‌های سمن ها، گروه‌های مردم نهاد و هیأت‌های مذهبی را در تهیه ماسک، دستکش و ضدعفونی و پاکسازی معابر عمومی، از دیگر اتفاقات مهم این روز‌ها دانست و گفت: در بحث گندزدایی و ضدعفونی معابر عمومی شهر‌های آستارا و لوندویل، سپاه و شهرداری‌های دو شهر در کنار برخی از ادارات از قبیل آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، آبفا و... اقدامات خوبی را انجام دادند و باید در اندک زمان نیز با نظارت و مدیریت بخشداری ها، محیط‌های روستایی نیز گندزدایی شوند.

 

رستم زاد از پرداخت بخشی از مطالبات جامعه پزشکی، پرستاران و کادر درمان شهرستان خبر داد و تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز باید در اسرع وقت نسبت به پرداخت بقیه مطالبات اقدام کند.

 

وی در ادامه از برخی کم توجهی‌های بازرسان اداره صمت و اتاق اصناف و بی نتیجه ماندن گشت‌های مشترک در تذکرات بهداشتی به اصناف انتقاد کرد و یادآور شد: نانوایی‌ها یکی از حساس‌ترین صنوف در انتقال ویروس هستند و نباید با کسانی که نسب به توصیه‌ها بی توجه و یا کم توجه هستند، مدارا و سازش کرد.

 

رستم زاد با اشاره به اینکه افرادی را که به این موضوعات بی توجه هستند، به درد نظام نمی‌خوردند، هشدار داد: با نانوایی‌هایی که همکاری لازم را در رعایت اصول بهداشتی ندارند و یا به شکل خودسرانه تعطیل می‌کنند، به شدت برخورد شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی