تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تشریح آخرین وضعیت بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت ۳۲ نفر بیمار مبتلا به کروناویروس استان کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.

کد خبر: ۵۵۸۵۷
۱۳:۳۶ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

تشریح آخرین وضعیت بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

دیدارنیوز ـ دکتر پرویز یزدان‌پناه در خصوص ۳۲ نفر مبتلا به کرونای استان افزود: از این تعداد ۱۹ نفر مربوط به شهرستان بویراحمد، هفت نفر مربوط به شهرستان کهگیلویه، ۴ نفر مربوط به شهرستان چرام و دو نفر مربوط به شهرستان گچساران هستند.

 

وی اظهارکرد: از مجموع مبتلایان به بیماری کروناویروس در سطح استان ۱۹ نفر معادل ۶۲ درصد مرد و ۱۳ نفر معادل ۳۸ درصد خانم بوده اند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه مبتلایان به کرونا در استان عمدتا میانسال بوده و تنها ۴ نفر از این تعداد، دانش آموز هستند که از طریق خانواده (پدر و مادر) مبتلا شده اند، خاطرنشان کرد: دو نفر زیر ۲۰ سال، ۲۰ تا ۵۹ سال ۲۵ نفر و بالای ۶۰ سال ۵ نفر بودند.


یزدان‌پناه تصریح کرد: از مجموع افراد مبتلا به کرونا در سطح استان ۹۰ درصد در حال درمان و ۱۰ درصد ترخیص و بهبود یافتند.


وی ادامه داد: مبتلایان به کرونای استان شهری هستند و تاکنون مبتلای روستایی نداشته ایم و اگر هم باشد مقیم شهر‌های آلوده به کرونا بوده اند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پاسخ به این سوال که آیا با کمبود تجهیزات و امکانات لازم برای مقابله با کرونا در استان مواجهیم؟ عنوان کرد: در حال حاضر کمبود و مشکل جدی در حوزه بهداشت و درمان استان برای مقابله با کرونا وجود ندارد، اما موارد استفاده از وسایل شخصی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی زیاد است بنابراین در دراز مدت نیاز داریم.


یزدان‌پناه در جواب سوالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشته ایم؟ تاکید کرد: سه مرگ مشکوک به کروناویروس در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم که در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج یک مورد، در بیمارستان شهید جلیل یاسوج یک مورد و در بیمارستان شهید رجایی گچساران نیز یک مورد بوده است.


وی اظهارکرد: طبق آزمایش گرفته شده، دو مورد مشکوک بیمارستان‌های امام سجاد و شهید جلیل یاسوج منفی بوده اند و مورد فوت شده مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید رجایی گچساران باید آزمایش گرفته شود و تا منفی یا مثبت بودن این مورد نیز مشخص شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص صفر بودن آمار مبتلایان به کرونای امروز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاخیر در ارسال جواب نمونه‌های مثبت استان از سوی آزمایشگاه به تهران علت صفر بودن آمار این استان بوده است.


یزدان‌پناه گفت: در صورتی که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در خانه نمانند و رعایت نکنند باید در انتظار اپیدمی و همه گیری بیماری کروناویروس در سطح این استان باشند.


وی بیان کرد: به مردم توصیه می‌کنم که در خانه بمانند، مسایل بهداشتی را رعایت کنند، همچنان در تجمعات و مراسم عزا و عروسی حضور پیدا نکنند و تردد در سطح شهر و از روستا به شهر و بلعکس نداشته باشند و مهمانی نروند و مهمان هم نپذیرند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی