تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

روز جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ماه، در واپسین روز‌های گلابگیری، وارد کاشان شدیم. یک روز آفتابی و دلچسب، همواره تصورم این بود که کاشان، همانند خیلی از شهر‌های ایران واجد تلفیق هر دو ویژگی سنت و...
استاندار خبر داد:

تشدید کنترل همه ورودی‌های کهگیلویه و بویراحمد و جلوگیری از ورود مسافران و گردشگران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشدید کنترل همه ورودی‌های این استان و جلوگیری از ورود مسافران و گردشگران خبر داد.

کد خبر: ۵۴۹۲۲
۱۵:۰۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

تشدید کنترل همه ورودی‌های کهگیلویه و بویراحمد و جلوگیری از ورود مسافران و گردشگران

دیدارنیوز ـ حسین کلانتری که عصر یکشنبه ۱۸ اسفندماه به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر، معاون دادگستری، فرماندار و برخی مدیران استانی از محور یاسوج شیراز و ایستگاه غربالگری ویروس کرونا بازدید کرد افزود: مردم خود باید در ابتدا باید خط مقدم مبارزه با این ویروس باشند و با رعایت نکات بهداشتی به جنگ این ویروس بروند.
 
وی عزم جدی مسئولان همه حوزه‌ها برای کنترل و تشدید نظارت بر ورود مسافران و غربالگری دقیق را خواستار شد و اظهار کرد: تاکنون استان کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با سایر استان‌ها در شرایط بهتری قرار دارد و آمار مبتلایان تک رقمی است که باید تلاش کرد با همت و عزم و همکاری همه مردم استان این ویروس کنترل شود.
 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت تشدید کنترل تمامی مسیر‌های ورودی و جاده‌های اصلی به استان و همچنین نظارت دقیق و مستمر در این زمینه برای جلوگیری از ورود مسافران و گردشگران تاکید کرد.
 
کلانتری از همه هموطنان خواست که برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به کهگیلویه وبویراحمد سفر نکنند.
 
وی بیان کرد: براساس مصوبات قبلی در ستاد مقابله با کرونا در استان از آنجایی که هتل ها، اقامتگاه ها، مراکز گردشگری و توریستی و اماکن آموزشی از پذیرش هرگونه مسافری خودداری می‌کنند بنابراین از پذیرش خودرو‌هایی که سرنشین آن‌ها غیر بومی بوده و دارای پلاک مربوط به استان‌های درگیر کروناست، ممانعت می‌شود.
 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: خودرو‌هایی که دارای سرنشین‌های بومی هستند پس از انجام معاینه اولیه در صورت عدم وجود علائم بیماری مجوز ورود به استان را می‌گیرند و کسانی که تست آن‌ها مثبت اعلام شود قرنطینه خواهند شد.
 
وی تاکید کرد: افراد مبتلا به ویروس کرونا به طور حتم در مکان‌های مشخص شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی به مدت دو هفته نگهداری می‌شوند و پس از سپری شدن این مدت در صورت تایید سلامت آنان از سوی دانشگاه مجوز ورود آن‌ها به استان صادر می‌شود.
 
وی همچنین به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در استان ماموریت داد که نیاز‌های ضروری از جمله میزان کیت‌های آزمایشگاهی و تب سنج برای ایستگاه‌های غربالگری در محور‌های مورد نظر را در اسرع وقت احصا تا پیگیری‌ها و اقدام لازم برای تامین این امکانات در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر چه استان همچنان در این زمینه تک رقمی است و جزو مناطق پاک محسوب می‌شود، اما با توجه به سیرصعودی این بیماری و خطر گسترش روزافزون آن باید تمامی تدابیر و تمهیدات لازم بویژه در جاده‌های اصلی و جلوگیری از ورود مسافران از دیگر استان‌های درگیر به این استان با قوت و جدیدت ادامه یابد.
 
وی آموزش، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم را یکی از راهکار‌های مناسب دانست که می‌تواند کمک شایانی به کنترل این ویروس کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی