تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
نیرو‌های خدماتی بیمارستان‌ها؛

گمنامان خط مقاومت در برابر کرونا

امروز پرستاران و کادر پزشکی همه پای کار آمده‌اند تا غول ویروس کرونا را با کمک هم شکست دهند. همه تلاش می‌کنند تا در حد توان خود باری از دوش جامعه بردارند؛ اما در این میان، سفیدپوشانی هستند که بدون کوچک‌ترین چشم‌داشتی، در سکوت کار می‌کنند تا رنج بیماری برای بیماران کمتر احساس شود.

کد خبر: ۵۴۵۰۹
۱۵:۲۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

گمنامان خط مقاومت در برابر کرونا

دیدارنیوز ـ نیرو‌های خدماتی در بیمارستان‌ها به‌ویژه در شرایط فعلی که کشور با بیماری کرونا دست به گریبان است، افرادی هستند که در ارتباط مستقیم با بیماران قرار دارند. نیرو‌هایی که وظیفه نظافت و پاکسازی بیمارستان‌ها را بر عهده داشته و کارشان در این شرایط همچون پرستاران و پزشکان مخاطرات خاص خود را دارد. هر چند نادیده گرفتن این نیرو‌ها موجبات ناراحتی و دلسردی آنان را فراهم کرده است.
 
یکی از نیرو‌های خدماتی که در بیمارستان اختصاص یافته برای بیماران کرونایی در زنجان مشغول به کار است، با گلایه از اینکه همیشه و در هر شرایطی نیرو‌های خدماتی نادیده گرفته می‌شوند، اظهار می‌کند: ما نیز در خط مقدم مبارزه با کرونا هستیم و بسیاری از همکاران ما در ارتباط مستقیم با افرادی قرار دارند که مشکوک به کرونا هستند. ما وظیفه نظافت و تمیزی این افراد و کل بیمارستان را داریم، ولی هیچ‌وقت حرفی از ما زده نمی‌شود.
 
وی ادامه می‌دهد: حقوق همه پرسنل بهداشت و درمان به دلیل درگیری با کرونا افزایش پنجاه درصدی پیدا کرده، به جز حقوق نیرو‌های شرکتی؛ یعنی این مورد شامل حال هیچ‌کدام از ما، از جمله نیرو‌های شرکتی مشغول به کار در بیمارستان‌ها نشده است.
 
این نیروی خدماتی که نخواست نامش فاش شود، اظهار می‌کند: تا قبل از این موضوع نیز نیرو‌های شرکتی بدترین وضعیت پرداخت را نسبت به سایر نیرو‌ها با حجم کار و تخصص برابر داشتند و حالا که این مورد جدید هم اعمال شده، موجی از نارضایتی و بی‌انگیزگی بین نیرو‌های شرکتی ایجاد کرده است؛ مسئولان باید به این موضوع توجه کنند، کسانی که در خط اول مبارزه با کرونا فعالیت می‌کنند، به تقویت روحیه احتیاج دارند.
 
وی با تاکید بر اینکه خدمت به بیماران را وظیفه انسانی خود دانسته و چشم‌داشتی در این رابطه نداریم، می‌افزاید: کارکنان شرکتی بدون هیچ‌گونه امنیت شغلی پا به پای پرسنل رسمی و پیمانی دانشگاه علوم‌پزشکی فعالیت می‌کنند. در بعضی مواقع به خاطر ترس از دست دادن موقعیت شغلی خود، بار کاری دیگر پرسنل را نیز بر دوش می‌کشند، ولی حقوق یک کارمند رسمی یا پیمانی سه برابر حقوق یک کارمند شرکتی شده است، بدون اینکه کوچک‌ترین تفاوت کاری داشته باشند و ده‌ها مشکل دیگر از جمله عدم تعلق سبد نوروزی، اضافه‌کار ثابت، کارانه یا گاهی خیلی کمتر از مابقی پرسنل که زندگی را مشقت‌بار کرده است.
 
این نیروی خدماتی می‌افزاید: وزیر بهداشت این کار را برای افزایش روحیه پرسنل انجام داده است و ما را نیز باید جزو پرسنل به حساب آورند؛ هر چند کسی به این خواسته ما توجهی ندارد.
 
وی خاطرنشان می‌کند: هنوز نیرو‌های خدماتی که به‌صورت شرکتی کار می‌کنند، عیدی خود را دریافت نکرده‌اند و این امر باعث کاهش روحیه آنان می‌شود. درخواست داریم به این موارد در شرایط حساس کنونی توجه شود تا ما نیز بدون دغدغه در خدمت بیماران باشیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی