تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

اندر حکایت مهاجرت علی دایی از فوتبال به هاکی!

بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی از چند ماه پیش نام علی دایی و علی اصغر پورمحمدی مدیر سابق شبکه ۳ را به عنوان اعضای هیئت رئیسه به وزارت ورزش ارائه کرده و حالا ظاهرا این دو نفر به جمع هیات رئیسه این فدراسیون درآمده اند. بهرام خان البته کریم باقری را نیز به عنوان سفیر این ورزش معرفی کرده و در پی آن است که هاکی را به عنوان ورزش بومی و قدیمی ایران ثبت جهانی کند! یعنی قرار است کریم باقری اسطوره فوتبال ایران در مقام سفیر هاکی برود به یونسکو و مقامات این سازمان جهانی را مجاب کند که ورزش هاکی را به عنوان ورزش ملی قدیمی ایران ثبت جهانی کنند! بامزه‌تر آنکه بهرام قدیمی گفته است از استان‌های خودمان استعلام گرفته و آن‌ها گفته اند که این ورزش، ورزش ملی ایران است

کد خبر: ۵۰۷۴۸
۱۷:۲۴ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: در شرایطی که هواداران میلیونی فوتبال منتظر اعلام نام سرمربی جدید تیم ملی هستند و از علی دایی هم به عنوان یکی از دو نفر نهایی برای به دست آوردن این سمت نام برده شده، امروز در خبری اعلام شد که شهریار فوتبال ایران به عضویت هیات رئیسه فدراسیون هاکی (داخل سالن) درآمده است! توجه بفرمایید، فدراسیون هاکی...!
 
 
اندر حکایت مهاجرت علی دایی از فوتبال به هاکی

البته هنوز نمی‌دانیم که خود علی دایی نیز از این موضوع باخبر است یا نه، اما عجالتا باید دعا به جان دکتر بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی کنیم که در میان این همه خبر بد و ناراحت کننده که از ورزش به گوش می‌رسد و هر روز یک توطئه‌ای علیه ما در میادین ورزشی صورت می‌گیرد، چنین برنامه شاد و مفرحی را تدارک دیده تا آلام ورزش را کم کند! جناب بهرام قدیمی که از اسفند سال ۹۷ در مجمع انتخاباتی فدراسیون هاکی شرکت کرده و جانشین بهرام شفیع مرحوم شده در چند ماه اخیر تلاش‌های بسیاری به خرج داده تا این رشته ورزشی پرطرفدار را به عرش اعلی برساند.
 
 
اندر حکایت مهاجرت علی دایی از فوتبال به هاکی

در همین راستا بهرام قدیمی از چند ماه پیش نام علی دایی و علی اصغر پورمحمدی مدیر سابق شبکه ۳ را به عنوان اعضای هیئت رئیسه به وزارت ورزش ارائه کرده و حالا ظاهرا این دو نفر به جمع هیات رئیسه این فدراسیون درآمده اند. بهرام خان البته کریم باقری را نیز به عنوان سفیر این ورزش معرفی کرده و در پی آن است که هاکی را به عنوان ورزش بومی و قدیمی ایران ثبت جهانی کند! یعنی قرار است کریم باقری اسطوره فوتبال ایران در مقام سفیر هاکی برود به یونسکو و مقامات این سازمان جهانی را مجاب کند که ورزش هاکی را به عنوان ورزش ملی قدیمی ایران ثبت جهانی کنند! بامزه‌تر آنکه بهرام قدیمی گفته است از استان‌های خودمان استعلام گرفته و آن‌ها گفته اند که این ورزش، ورزش ملی ایران است و خب حتما هست دیگر، این که نیاز به تحقیق بیشتری ندارد. ادعای شاخدار درباره ورزش هاکی در شرایطی مطرح شده که این رشته ورزشی در کشور ما اصولا در سالن برگزار شده و محلی از اعراب در مسابقات جهانی ندارد.

در دنیا مفهوم ورزش هاکی با زمین چمن و میدان یخی شناخته می‌شود و اساسا هاکی سالنی را داخل آدم حساب نمی‌کنند، آن وقت مدیران فدراسیون ما دنبال ثبت جهانی آن هستند. از طرفی تعداد هاکی بازان ایران هم بعید است به ۱۰۰ نفر برسد و در زمینه هاکی روی یخ نیز به نظر می‌رسد حداکثر تلاش ما می‌تواند ایجاد تیم ملی «برف پاروکن ها» باشد، اما خب حالا علی دایی عضو هیات رئیسه این فدراسیون شده و احتمالا تصور می‌کنند از فردا فوج فوج فوتبالیست‌ها از زمین فوتبال به سالن‌های هاکی مهاجرت می‌کنند! بهرام قدیمی همچنین گفته که علی دایی آدم شناخته شده‌ای در ورزش ایران است و می‌خواهد از ورزش مظلوم هاکی حمایت کند؛ البته چطوری اش را خدا می‌داند و آقای قدیمی... در این بین لابد باید فوتبال و والیبال را به عنوان ورزش‌های ظالم مملکت معرفی کرد که حق هاکی را خورده اند!

این کمدی بامزه البته یک جمله معترضه هم می‌تواند داشته باشد. شاید دلیلی که دوستان فدراسیونی برای ملی بودن ورزش هاکی دارند این است که در ادبیات ما از قدیم کلمه «حاکی» وجود داشته و اگر دنبال معنا و تعبیر‌های شخصی نباشیم می‌توان آن را به حساب قدمت «هاکی» در ایران گذاشت! به هر حال دوستان فدراسیون هاکی دکترا دارند و حتما خیلی بیشتر از ما می‌دانند، نمی‌دانند؟
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی