تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

نیروگاه شازند به اندازه گاز دریافتی برق تولید می‌کند/ کاهش روز‌های ناسالم اراک

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: نیروگاه شازند به اندازه گاز دریافتی برق تولید می‌کند و مازوت نمی‌سوزاند.

کد خبر: ۴۹۷۵۱
۱۵:۰۴ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

نیروگاه شازند به اندازه گاز دریافتی برق تولید می‌کند/ کاهش روز‌های ناسالم اراک

دیدارنیوز ـ رضا میرزایی امروز سه شنبه در هفتمین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۸ که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، بیان کرد: طی ۳۰۶ روز سال جاری، ۲۶۶ روز پاک و سالم در اراک به ثبت رسیده و تاکنون ۳۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی گزارش شده است.
 
وی با اشاره به ۸۵ روز ناسالم در سال ۹۵، ۵۵ روز در سال ۹۶، ۴۴ روز در سال ۹۷ و ۴۰ روز در سال ۹۸ افزود: روز‌های ناسالم در سال جاری نسبت به ۹۵، ۵۳ درصد و نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است که این امر حاصل انجام تکالیف محول شده به دستگاه‌های مربوطه، توزیع سوخت پاک، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، ایجاد جایگاه سوخت CNG، گازرسانی به واحد‌های آلاینده و کوره‌های آجرپزی و ... است.
 
میرزایی با تاکید براینکه در سال جاری دو موج آلودگی در اراک داشتیم که از چهارم آذرماه آغاز شد و شاخص کیفیت هوا به ۱۶۲ رسید، گفت: تاکنون در هیچ روزی بدون دلیل مدارس تعطیل نشده اند و کارگروه اضطرار در زمان مناسب تشکیل جلسه داد، همچنین با توجه به دستور دادستان و پیگیری مدیریت ارشد استان مقرر شد که نیروگاه به اندازه گاز دریافتی برق تولید کند و مازوت نمی‌سوزاند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک طی سه سال اخیر و تهیه سیاهه انتشار که هر دو پایان امسال به اتمام می‌رسند و پلمب و کاهش فعالیت ۱۸۵ واحد آلاینده غیرمجاز در حاشیه اراک که به کاهش آلودگی کمک کرد، افزود: ۱۳ بهمن ماه روز جهانی تالاب هاست که در سال جاری تاکنون ۱۵ جلسه کارگروه تالاب‌ها و کمیته‌های مربوطه برگزار شده است و استان مرکزی سال آینده همزمان با روز تالاب‌ها در همایشی میزبان استان‌های کشور خواهد بود.
 
در این جلسه مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی به ارائه عملکرد ۵ ماهه خود در این جایگاه پرداخت و گفت: استان مرکزی در حال حاضر ۴۵۳ سمن ثبت شده دارد که البته تعداد نهاد‌های مردمی فعال کمتر از سمن‌های ثبت شده است.
 
احمد سجادی افزود: در سال جاری مجوز ۱۴ سمن شهرستانی، ۹ سمن استانی و ۵ نمایندگی سمن‌های ملی صادر شده است.
 
وی بیان کرد: استان مرکزی در حوزه سوانح رانندگی جایگاه دوم کشور را دارد و با ۶۰۰ کشته و ۱۳ هزار مجروح جایگاه خوبی در این حوزه ندارد، هرچند که ۶۵ درصد تصادفات مربوط به پلاک‌های عبوری و غیربومی است، اما با این حال به پیشنهاد هیات اندیشه ورز استان گفتمان غالب مجامع سلامت در شهرستان‌ها بحث ترافیک و سوانح رانندگی است.
 
سجادی ایجاد دهکده خانواده، خانه ریاضی، گذر فرهنگ و هنر، مرکز علوم و فنون، پارک هنرمندان و ... را از جمله برنامه‌های پیش روی این دفتر بیان کرد.
 
در این جلسه فلاحتی مطلق مدیرکل زندان‌های استان مرکزی نیز گزارشی از عملکرد سه ساله این مجموعه ارائه کرد و افزود: ۷ نفر محکوم به اعدام، با حفظ قرآن کریم عفو شدند؛ ۷ هزار و ۵۹۱ نفر گواهی مهارت دریافت کردند و ۸۳۴ نفر نیز در کارگاه‌های درون و بیرون زندان مشغول به کار هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی