تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
معاون آموزش و پرورش استان خبر داد:

وجود ۹۰۱ کودک بازمانده از تحصیل در چهارمحال‌وبختیاری

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۹۰۱ کودک بازمانده از تحصیل در سنین ۶ تا ۱۱ سال در استان وجود دارد که آمار این افراد به تفکیک مناطق مشخص است.

کد خبر: ۴۹۷۰۹
۱۳:۲۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

وجود ۹۰۱ کودک بازمانده از تحصیل در چهارمحال‌وبختیاری

دیدارنیوز ـ محمد محمدی، شامگاه گذشته ۳۰ دی‌ماه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال رسیدن به انسان تراز انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی نمونه بارز انسان در تراز انقلاب بود.
 
وی انسداد مبادی بی‌سوادی را مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش در بخش آموزش ابتدایی دانست و گفت: تا دیروز به سختی می‌شد مدرسه‌ای را پیدا کرد، اما امروز هیچ نقطه‌ای وجود ندارد که پرچم تعلیم و تربیت برافراشته نشده باشد.
 
محمدی تصریح کرد: در دستیابی به انسداد مبادی بی‌سوادی نخست قرآن کریم را سرلوحه قرار داده‌ایم که بی‌بدیل‌ترین و پیشتازترین برنامه انسانی را ارائه داده است، سپس سیره نطری و عملی ائمه اطهار (ع) و اهمیت آنان به کسب علم و معرفت الگو قرار گرفت، ضمن اینکه به قانون اساسی نیز توجهی ویژه شده است.
 
وی سند تحول بنیادین را قانون اساسی آموزش و پرورش برشمرد و افزود: در این سند، آموزش سرلوحه کار قرار دارد و در برنامه آموزش و پرورش که در پیوند با برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین قرار دارد، انسداد مبادی بی‌سوادی از وظایف دولت و وازرت آموزش و پرورش عنوان شده است و نظام اسلامی در این کار مصمم است.
 
محمدی گفت: بر اساس بررسی‌ها، تقریباً ۱۰۰ درصد کودکان در دوره پیش‌دبستانی ثبت‌نام می‌شوند و ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان، در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند، لذا یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های آموزش و پرورش تحقق پوشش تحصیل است که در استان ما وضعیت خوبی حاکم است.
 
وی نرخ پوشش دانش‌آموزان در دوره ابتدایی در کشور را ۹۸.۱۳ اعلام و تأکید کرد: این نرخ در استان ما ۹۹.۱۲ است و جزو ۷ استان برتر در پوشش تحصیلی ابتدایی هستیم.
 
محمدی جذب رقم باقیمانده افراد بازمانده از تحصیل را دغدغه مهم آموزش و پرورش استان دانست و تصریح کرد: جذب خالص پایه اول بهترین راهکار برای انسداد مبادی بی‌سوادی است که نرخ جذب خالص در کشور ۹۷.۶ و در استان ۹۸.۷۸ است.
 
وی به اقدامات اداره‌کل آموزش و پرورش استان در این خصوص اشاره و بیان کرد: طی یکی دو سال اخیر، ۱۸ مدرسه جدید تأسیس شده است و از حیث رشد دوره ابتدایی نسبت به سال گذشته، چهارمین استان کشور هستیم که دغدغه ما در جذب واقعی کلاس اولی‌ها در مناطقی مانند کوهرنگ، اردل، ناغان، کیار، لردگان و خانمیرزا بوده است.
 
محمدی تصریح کرد: ۹۰۱ کودک بازمانده از تحصیل در سنین ۶ تا ۱۱ سال در استان وجود دارد که آمار این افراد به تفکیک مناطق مشخص است، ۴۴۵ نفر از افراد شناسایی شده به دلایلی مانند مهاجرت، بیماری صعب‌العلاج، فوتی، افراد بدسرپرست و ترک تحصیل و نداشتن هویت، از تحصیل باز مانده‌اند، دلایل ترک تحصیل ۴۵۶ نفر باقی‌مانده را هنوز نتوانسته‌ایم احصا کنیم که در این راستا نیازمند همکاری نهاد‌های ذیربط هستیم تا یک پالایش صحیح و واقعی صورت بگیرد.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: ۵۰ راهبر آموزشی روستایی و ۳۵ کارشناس حوزه ابتدایی برای طرح شناسایی چهره به چهره و بازدید از مناطق روستایی دورافتاده بسیج شدند تا افراد بازمانده از تحصیل شناسایی شوند.
 
محمدی با بیان اینکه چهارمحال‌وبختیاری دومین استان برتر کشور از حیث پیش‌دبستانی است، گفت: با تلاش دولت و مجموعه آموزش و پرورش استان، مراکز پیش‌دبستانی رایگان در دورترین نقاط استان تأسیس شدند تا همه خانواده‌ها از این امکان برخوردار شوند.
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از موارد ترک تحصیل دانش‌آموزان مربوط به کلاس‌های چندپایه‌ای است، گفت: ۲۴ درصد مدارس دوره ابتدایی زیر ۲۰ نفر جمعیت دارند، ۲۰ درصد کلاس‌های ابتدایی و ۱۳ درصد دانش‌آموزان، چندپایه هستند یعنی دانش‌آموزان اول تا ششم در یک کلاس مشغول تحصیل هستند.
 
محمدی تصریح کرد: یکی از گروه‌هایی که به انسداد مبادی بی‌سوادی ضربه می‌زند، دانش‌آموزان مردودی هستند که یکبار مردودی‌ها ۴۵ درصد و دوبار مردودی‌ها ۹۰ درصد احتمال ترک تحصیل دارند و در سال گذشته، ۷۴۷ دانش‌آموز مردودی در استان داشتیم.
 
وی خطاب به مدیران نهاد‌های مختلف استان، گفت: انتظار داریم در راستای تحقق رسالت انسداد مبانی بی‌سوادی به آموزش پیش‌دبستانی در مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها توجه ویژه شود، ضمن اینکه دانش‌آموزان مردودی با دایر کردن کلاس‌های تقویتی به تحصیل بازگردند، ضمن اینکه شناسایی و جذب افراد بازمانده از تحصیل کار دشوار و پیچیده‌ای است که تحقق این موارد در سایه یاری مادی و معنوی نهاد‌هایی مانند بهزیستی، کمیته امداد امام (ره)، ثبت‌احوال، خانه‌های بهداشت و ... امکان‌پذیر خواهد بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی