تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
یک مسئول:

جمعیت سالمند اردبیل به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: جمعیت سالخورده استان اردبیل در سال‌های آینده به بیش از ۲۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۴۹۵۶۱
۱۲:۳۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۸

جمعیت سالمند اردبیل به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید

دیدارنیوز ـ فریبرز دهقان ۳۰ دی ماه در حاشیه جلسه شورای راهبری جمعیت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از گذشت ۱۷ سال جمعیت استان اردبیل به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید و ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت سالمند استان افزوده خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: در کنار روبرو شدن با بحران بازنشستگی و صندوق‌های بازنشستگی کشور ما با یک بحران جدی در تامین سرباز و نیرو‌های کارگری روبرو خواهیم بود که برای کشور می‌تواند آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد.
 
مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه مهاجرت از استان اردبیل به سایر استان‌ها بالاست و این استان پنجمین استان مهاجرفرست در کشور است، افزود: نرخ ولادت در اردبیل همتراز با کشور است به طوری که براساس آخرین آمار‌ها نرخ ولادت در استان اردبیل ۱.۹۸ دهم می‌باشد.
 
دهقان گفت: با افزایش سن افراد و کم شدن زادوولد جمعیت ایران روبه پیری می‌رود و نمی‌توان جلوی این مسن شدن این جمعیت را گرفت.
 
وی بیان کرد: در یک فرآیند تدریجی و به دنبال سیاست‌گذاری‌های رخ داده در کشور کاهش جمعیت جوان و افزایش جمعیت میانسال و سالخورده رخ می‌دهد و نمی‌توان برای این موضوع جز راهکار‌های تشویقی ویژه زوجین در حوزه فرزندآوری تدبیری کرد.
 
همچنین مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز بحران جدی را در کاهش جمعیت جوان و افزایش سالخوردگان صندوق‌های بازنشستگی اعلام کرد و گفت: ما باید بحران صندوق‌های بازنشستگی را جدی بگیریم و ضرورت دارد از فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی صندوق‌های بازنشستگی حمایت کنیم تا به مرز ورشکستگی نروند.
 
قاسم رحیمی پیشنهاد کرد؛ مسئولان کشور سن بازنشستگی را از ۶۰ سال به ۶۵ سال افزایش دهند تا بحران صندوق‌های بازنشستگی تا حدودی فروکش کرده و به خط قرمز بحرانی نزدیک نشویم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی