تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

محمدرضا پهلوی در شبکه افق!

جامعه ایران به شدت زخمی است و در این بین صدایی شنیده می‌شود که بیشتر حکم نمک بر زخم را دارد. یک مجری تلویزیون در شبکه افق در اظهار نظری عجیب، نمک بر زخم بسیاری از افراد جامعه می‌پاشد.اولین باری که صحبت‌های زینب ابوطالبی را شنیدم به یاد صحبت‌های محمدرضا پهلوی افتادم. برایم تعجب برانگیز بود که چیزی شبیه به صحبت‌های پهلوی دوم از رسانه ملی بیرون آمده است. خانم ابوطالبی می‌گوید که نباید در دوربین این حرف را بزند، ولی اگر کسی نمی‌خواهد از ایران برود به جایی که رفاه وجود دارد. برخی می‌گویند که خانم ابوطالبی ۵ فرزند دارند. آیا خانم ابوطالبی می‌پذیرند که اگر اختلاف نظری بین خودش با فرزندانش یا بین فرزندانش رخ بدهد یک نفر را از خانه خارج کند؟! یا تلاش می‌کند که شرایطی را ایجاد کند که خانه برای همه محلی امن و امید بخش باشد؟ همه ما عضوی از این خانواده هستیم. چرا با اظهار نظرات نسنجیده فضا را رادیکال‌تر کنیم و تنفر و ناامیدی را بیشتر کنیم؟

کد خبر: ۴۸۹۲۳
۱۵:۴۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ رسول شکوهی: «کسی که وارد این تشکیلات سیاسی نشود و معتقد به سه اصلی که من گفتم نباشد، دو راه برایش وجود دارد: یا یک فردی است متعلق به یک تشکیلات غیرقانونی یعنی به اصطلاح خودمان: «توده‌ای». یعنی باز باصطلاح خودمان و با قدرت اثبات:بی وطن. او جایش یا در زندان ایران است یا اگر بخواهد فردا با کمال میل بدون اخذ حق عوارض، گذرنامه در دستش می‌خواهد برود، چون که ایرانی نیست، غیرقانونی است و قانون هم مجازاتش را معین کرده‌است. یک کسی که توده‌ای نباشد و بی وطن هم نباشد، ولی به این جریان هم عقیده‌ای نداشته باشد، او آزاد است، بشرطی که بگوید -بشرطی که علناً و رسماً و بدون پرده- بگوید که آقا من با این جریان موافق نیستم، ولی ضد وطن هم نیستم. ما به او کاری نداریم».

اگر یک جستجوی ساده درباره حزب رستاخیز و صحبت‌های محمدرضا پهلوی انجام دهیم به صفحه ویکی پدیای آن و جملات بالا می‌رسیم. آنجایی که محمدرضا پهلوی در سال ۵۳ در اوج قدرت خود بود و فکر می‌کرد که با یکدست کردن احزاب سیاسی می‌تواند بهتر به اهدافش برسد. او با درآمد‌های کلان نفتی توانسته بود درآمد‌های زیادی کسب کند و خود را در اوج قدرت می‌دید. رفته رفته احزاب مختلف از قبیل حزب ایران نوین و حزب مردم را منحل کرد و تقریبا همه را مجبور کرد که به این حزب بپیوندند. او با حزب رستاخیز به دنبال یک تک صدایی در کشور بود و این جملات را به صراحت می‌گفت که اگر این وضعیت را نمی‌خواهید از کشور بروید. اما طولی نکشید که مردم استبداد و تک صدایی را کنار زدند و کاری کردند که او کشور را ترک کند. این روز‌ها به ۲۶ دی نیز نزدیک هستیم. آن روز شاهی که خود را فرد محوری کشور و حتی منطقه می‌دید مجبور به ترک کشور و فرار شد.

بدون تعارف این روز‌ها مردم در شرایط خوبی نیستند. مشکلات اقتصادی از یک طرف اکثر طبقات اجتماعی را تحت فشار قرار داده است، دولت آمریکا تحریم‌ها را به حداکثر خود رسانده و در یک اقدام تروریستی یک مقام نظامی عالی رتبه که محبوبیت بالایی در جامعه داشته را به شهادت رسانده است. از طرف دیگر، هواپیمای مسافربری با ۱۷۶ نفر مسافر بر اثر یک اشتباه نظامی سرنگون شده و با دیر اعلام کردن این فاجعه، اعتماد عمومی به شدت خدشه دار شده است. به تعبیری سرمایه اجتماعی در وضعیت به شدت نا مطلوبی قرار دارد و در سطح برخی شهر‌ها اعتراضات مختلفی را هم شاهد هستیم.

جامعه ایران به شدت زخمی است و در این بین صدایی شنیده می‌شود که بیشتر حکم نمک بر زخم را دارد. یک مجری تلویزیون در شبکه افق در اظهار نظری عجیب، نمک بر زخم بسیاری از افراد جامعه می‌پاشد. این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی بار‌ها و بار‌ها بازنشر شده و خیلی‌ها آن را دیده اند اما بد نیست که باز هم صحبت‌های زینب ابوطالبی از چهره‌های رسانه‌ای صداوسیما در شبکه افق را با هم ببینیم.

 

اولین باری که صحبت‌های ابوطالبی را شنیدم به یاد صحبت‌های محمدرضا پهلوی افتادم. برایم تعجب برانگیز بود که چیزی شبیه به صحبت‌های پهلوی دوم از رسانه ملی بیرون آمده است. خانم ابوطالبی می‌گوید که نباید در دوربین این حرف را بزند، ولی اگر کسی نمی‌خواهد از ایران برود به جایی که رفاه وجود دارد. نه تنها در دوربین که این حرف‌ها را نباید در هیچ جایی زد. چون بار‌ها گفته شده که ایران برای همه ایرانیان است. نمی‌توان گفت که فلان ایده بماند و بهمان ایده برود.

بماند که وقتی خانم ابوطالبی از رفاه در دیگر کشور‌ها حرف می‌زند و مخالفان ایده خود را دعوت می‌کند که به آن کشور‌ها بروند خوب است که توضیح دهد که خودش در کجا زندگی می‌کند، چه ماشینی سوار می‌شود، درباره سطح درآمدش توضیح بدهد، بگوید که فرزندانش در چه مدرسه‌ای درس می‌خوانند و... برای بسیاری پذیرش این تفکر که برخی از افراد، ایران را برای خودشان می‌دانند و مخالفان خود را به رفتن از کشور دعوت می‌کنند شدنی نیست چراکه آن‌ها بر این باور هستند که پیروزی ما زمانی است که هیچ کس در آن شکست نخورد. آن‌ها بر این باورند که تفکرات مختلف باید بتوانند در کنار هم زندگی کنند.

زینب ابوطالبی به خوبی می‌داند که خط فقر در کشور در چه وضعیتی است. او می‌داند که آدم‌های زیادی هستند که در طول سال امکان مصرف گوشت قرمز را ندارند. او به خوبی می‌داند که عده زیادی هستند که توان یک سفر درون شهری را هم ندارند؛ چه برسد که بخواهند از کشور خارج شوند. به همین خاطر است که باید در همین جا وضعیت به نفع همین گروه و باقی گروه‌ها و اکنون تغییر کند.

برخی می‌گویند که خانم ابوطالبی ۵ فرزند دارد. نمی‌دانم که این حرف تا چه حد درست است. برای وی و خانواده اش آرزوی سلامتی می‌کنم اما خانم ابوطالبی آیا می‌پذیرد که اگر اختلاف نظری بین خودش با فرزندانش یا بین فرزندانش رخ بدهد یک نفر را از خانه خارج کند؟! یا تلاش می‌کند که شرایطی را ایجاد کند که خانه برای همه، محلی امن و امید بخش باشد؟ همه ما عضوی از این خانواده هستیم. چرا با اظهار نظرات نسنجیده فضا را رادیکال‌تر کنیم و تنفر و ناامیدی را بیشتر کنیم؟
 
مادر من بین فرزندان خود فرق نمی‌گذارد. او به من آموخته است که خانه و خانواده را اصل قرار دهیم و برای آن تلاش کنیم. از خود گذشتگی داشته باشیم تا خانواده در وضعیت خوبی باشد. هیچ وقت از نارضایتی فرزندان خود به این نتیجه نرسیده است که اگر نمی‌خواهی برو! همیشه گفته که بیا با هم پیش برویم و با هم بسازیم. در حرف و عمل این را ثابت کرده است. به عنوان یک برادر کوچکتر، زینب ابوطالبی را به خانه مان دعوت می‌کنم تا پای صحبت مادرم بنشیند. شاید به مفهوم خانه و خانواده مراجعه کند و ایران را برای همه ایرانیان ببیند. آن زمان است که تندروی‌ها تمام می‌شود و یک خانواده در کنار هم پیش می‌روند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
4
2
خودفروخته های انگلیس واسرائیل
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
7
1
فقط بلدید انگ بزنید
خب راست میگه.
هم شاه درست میگفت هم الان ترامپ شما و هم رژیم ملکه.
خوشت نمیاد گم شید بیرون
عجب گیری کردیم!
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
آقا شما چطوری هم با ایشون هم نظری هم با شاه هم با ترامپ هم ملکه :)))
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
2
10
خانم عزیز میفهمی چی داری میگی ؟!!!
اگه واقعا بویی از وطن پرستی و ایرانی دوستی برده بودی این حرف رو نمیزدی !!!
بنظر من برای مقابله با چنین طرز تفکراتی باید درخواست همگانی یک رفراندم کرد که معلوم بشه چه طرز تفکری اکثریت را دارند و آنها هستند که باید بمانند و ایران را آباد کنن.
روحیه سلحشوری شما خانم، در اقلیت هست ...کسی خواهان جنگ نیست ... دنیا تحمل جنگ ندارد .
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
19
5
به نظر شما دیگر چه باید کرد . بالاترین مقام های سپاه عذرخواهی کردند و اظهار تاسف کردند باز هم عده ای دنبال آشوبند . بله خانم مجری درست می فرمایند ، اگر نمی توانید نظام را بربتابید لطفا به جایی که اصلا کسی دروغ نمی گوید ( آمریکا و غرب ) تشریف ببرید و اقامت نمایید .
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
ساکت باش!
همین خانم خودش با پول بادآورده خونه تو نیاوران داره و 5تا بچه اش رو مث شاهزاده ها بزرگ می کنه بعد حرف از روحیه سلحشوری می زنه
سارا سیرجانی
|
-
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
2
11
خوابش رو ببینید که بتونید ایران مارو مصادره کنید
اینجا وطن ما خونه ماست اگر قراره کسی بره شما ها هستید که با نام ... و ... برنامه می سازید پول های آنچنانی می گیرید که این مزخرفات بگید
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
2
7
آقای حسین
یعنی چی که چکار باید می کردند؟ بعد سه روز دروغگویی و پنهان کاری زیر فشار جامعه جهانی اون آقا اومد اعتراف کرد و یه سر حرف ضدونقیض زد که دوستانشون بعدن منکر شدن
بعدشم هنوز پرونده هواپیما بازه چون محاله که اشتباهی زده باشن
بعدشم اظهارات این خانم ربط نداره، این خانم در اوج خودخواهی میگه مملکت مال من و هرکسی است که مثل من فکر می کنه این حرفها واقعا شرم آوره
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
به عرائض بنده توجه نکردید . عرض کردم بالاترین مقام های سپاه عذرخواهی کردند و نگفتم توضیح درست یا غلط دادند .
حامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
6
2
این خانم حرف درست و بجایی زدند این سلبرینی ها و امثال اینها برای این مملکت چه کردند که حالا غر می زنند.میگن جانم فدای وطن،خنده داره،خودشونم خنده شون میگیره.اینها برای راحتی خودشون و تجملات و هزار جور کثافت کاری ،حاظر نیستند از راحتیشون بگذرند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اولا که مخاطبین این خانم سلبریتی ها نبوده و همنه مردم ایران بود همه اونهایی که شبیه ایشون زندگی نمی کنند
دوما زندگی ایشون از نظر مالی از سلبریتی ها چیزی کم نداره
سوما سلبریتی ها خودشون هروقت بخوان می تونن برن خارج نیازی به حرف این خانم نیست
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
3
0
این کار یک شیطنت سیاسی است ما در بین بازیگران افرادی را داشته ایم که بدتر از این حرف ها را زدند ولی کسی حرفی نزد مثلا حرف های امیر جعفری رو ببینید که چطور داره مردم رو رعیت میخونه و امثال اون از فوتبالیست ها و بازیگران بی شعور ولی خب اصحاب رسانه براشون مهمه که شبکه افق رو زیر سوال ببرند
اولا فیلم این خانم رو از چند دقیقه قبلش ببینید
دوما کلیپ معذرت خواهی ایشون رو هم ببینید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
2
آدم قحطی که این خانم مجری
برات
|
United Kingdom
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
2
هرجایی...که توامرکنی میریم ...هرجایی
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
1
1
جانم این همه چهره هاهر روزوساعت وماه وسال حرف میزنند،موضع میگیرند،سرتاپای غیرت،شعوروحیثیت مردم وکشورومملکت وکثیف وخیس میکنندچرارگ غیرت بعضی هابالا نمیزنه.این خانم منظورش افرادی هستندکه نسبت به کشورومملکت ومرزوپرچم وهویت وعقیده وناموس کشورشون ذره ای تعصب ندارند.منظورش اونهاییه که به چنددلار ناچیزشرف وهویت وحیثیت وناموسشون رابه اجنبی فروختند.چندتامثال لازمه که ثابت کنیم اینهانه که ایرانی نیستندبلکه خائن ووطن فروش هستند.شمااسم وطن فروش وچی میگذاری؟
هویت ماایرانی بودن ماست.ایرانی یعنی غیرت وشرف وناموس.ایرانی سرش میره ولی وطن فروشی نمیکنه.اونهایی که زیرعلم اجنبی پز روشنفکری میدن لطفابیان کمی مشکلات مردم راحل کنن.والا درمیدان خالی همه پهلوانند.تشرزدن به این خانم واجبه یابه مهنازافشارکه رفته زیرعلم سعودی.بگوچنددلاربودمزدکارت.لامذهب خودمون بهت میدادیم،چرامملکتت رواینطورمیفروشی.ازسایت محترم تقاضامیکنم لطفایاهمه مطلب رامنعکس بفرماییدیاهیچی.متشکرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
1
مهناز افشار همون کاری را کرد که این خانم گفت.گفت هر کی نمیپسنده برا مهناز رفت .والا بقیه هم پول ندارن بزن.پول نفتا تقسیم کنید بریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
1
0
درست گفته. هر کس نمیتواند و نمیخواهد به قانون و رای اکثریت ملت ایران تمکین کند. برود از ایران بیرون.
مخالف و تفاوت نظر باشد عیب ندارد. اما اینکه خرابکاری و اغتشاش و خلاف قانون و ..... اینها یعنی مردم سالاری را هم نفهمیدند . چه برسد به مردم سالاری دینی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
1
خداکند این کرنا از کشور ما برود از کرونا بدتر بیکاری جوانان است هیچ کس به فکر شان نیست
جوان من هشت بار ازمون استخدامی داده ولی چون خوب نمیتونه از حق خود دفاع کند قبول نمیکنند
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی