تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.

اتصال سیم برق؛ علت آتش‌سوزی در مسجدجامع ساری

News Image Lead

دلیل آتش‌سوزی در مسجدجامع ساری اتصال برق عنوان شد. استاندار مازندران دراین‌باره توضیح داد؛ کابل برق مسجد که از سقف وارد می‌شد، بر اثر گرما و فشار مضاعف ناشی از بهره‌گیری از کولر دچار اتصال شد و آتش گرفت.

کد خبر: ۴۸۶۴
۰۸:۵۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ مسجدجامع ساری که بنای آن به دوره قاجاریه می‌رسد، ساعت 19:20 روز پنجشنبه دچار حریق شد و از آنجا که این بنا از خشت و چوب ساخته شده است، شعله‌های آتش به‌سرعت گسترده شد. آتش‌نشانان دقایقی بعد از این حادثه در محل حاضر شدند و تلاش خود را برای مهار شعله‌ها آغاز کردند، اما آتش به مغازه‌های مجاور نیز کشیده شد و کار را برای امدادگران سخت کرد. در نهایت بعد از سه ساعت تلاش، حریق مهار شد.

سخنگوی اورژانس استان مازندران دراین‌باره گفت 18 نفر از شهروندان در حادثه مهیب و بزرگ آتش‌سوزی مسجدجامع ساری مصدوم شدند.

ذکریا اشکپور افزود: وقوع این آتش‌سوزی و درخواست برای اعزام نیروهای درمانی امدادگر اورژانس، ساعت 19:40 پنجشنبه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام شد و پس از تماس مردمی و نیاز به حضور، امدادگران اورژانس پایگاه‌های فرهنگ، وفائیان، راهبند، تاکام، لاریم و سورک به محل اعزام شدند. به گفته سخنگوی اورژانس مازندران، این امدادگران به‌همراه شش دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل مستقر شدند و خدمات ‌درمانی سرپایی و اعزام مصدومان این حادثه به مراکز درمانی را انجام دادند.

وی گفت: چهار نفر از مصدومان به بیمارستان امام خمینی (ره)، یک نفر به بیمارستان بوعلی و یک نفر به بیمارستان فاطمه زهرا (س) ساری اعزام شدند. اشکپور افزود: 12 مصدوم این حادثه نیز توسط تیم‌های اورژانسی مستقر در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند. وی خراشیدگی سطحی و مشکلات تنفسی ناشی از دود غلیظ را از جمله مصدومیت‌های افراد در این حادثه آتش‌سوزی اعلام کرد.

در این حادثه علاوه‌بر مسجدجامع که در بافت قدیمی و سنتی شهر ساری و در بازار نرگسیه این شهر قرار دارد، به تعدادی مغازه نیز خسارت وارد شد. رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران دراین‌باره گفت بر اثر آتش‌سوزی در مسجدجامع به 30 باب مغازه و فروشگاه‌های اطراف این بنای مذهبی نیز خسارت وارد شد. عباس رمدانی بررسی میزان خسارت‌های وارده به این فروشگاه‌ها و مغازه‌های اطراف را که شامل طلافروشی، خرازی و بزازی و لوازم پلاستیکی بوده منوط به بررسی کارشناسی عنوان کرد.

درهمین‌حال بنای مسجدجامع نیز خسارات شدیدی دید. درحالی‌که گفته می‌شد این بنا کاملا تخریب شده است، محمد اسلامی، استاندار مازندران، این موضوع را رد کرد و گفت بر اثر این آتش‌سوزی به سقف و برخی از مکان‌های دیگر مسجد خسارت وارد شد.

وی افزود: بنای مسجدجامع شهر ساری همچنان برپاست و به زودی برای مرمت و بازسازی این آثار ملی که به ثبت نیز رسیده، برنامه‌ریزی می‌شود. وی اضافه کرد: مرمت و بازسازی مسجدجامع شهر ساری به دلیل ثبت در فهرست آثار ملی تابع مقرراتی است که این کار از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دنبال خواهد شد.

منبع: شرق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی