تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کاهش رنج تولید برنج در گیلان

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی گیلان گفت: با تجهیز و نوسازی شالیزار‌ها شاهد کاهش سختی تولید برنج و کاهش هزینه تمام شده تولید این محصول خواهیم بود.

کد خبر: ۴۸۱۷۵
۱۰:۰۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۸
کاهش رنج تولید برنج در گیلان
دیدارنیوز ـ مجتبی شاه نظری با بیان اینکه کاهش هزینه تولید برنج یکی از اهداف مهم جهاد کشاورزی گیلان است و یکی از راهکار‌های مهم تحقق این امر، گسترش تجهیز و نوسازی شالیزار‌های گیلان است، گفت: امسال طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی شالیزار‌های استان در سطحی معادل ۸۵۰۰ هزار هکتار انجام شده است.
 
وی افزود: ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبارات از محل منابع ملی ابلاغ شده و مقرر است در سطح بالغ بر ۱۹۰۰ هکتار از اراضی شالیکاری استان، در شهرستان‌های رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه، لنگرود، رودسر، صومعه سرا-شفت و تالش به این طرح اختصاص یابد.
 
شاه‌نظری با بیان اینکه با تجهیز و نوسازی شالیزار‌ها شاهد کاهش روزافزون رنج تولید برنج خواهیم بود، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیکاری استان ضمن ایجاد زمینه‌های لازم برای توسعه مکانیزاسیون، مدیریت بهینه پتانسیل‌های آب و خاک نیز افزایش می‌یابد.
 
وی بهبود مراحل کاشت، داشت و برداشت و همچنین امکان کشت دوم برای خانوار‌های روستایی را از دیگر مزایای تجهیز و نوسازی شالیزار‌ها دانست.
 
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: کاهش سختی تولید برنج از مهمترین راهکار‌های نوسازی و تجهیز شالیزار‌ها است که موجب ترغیب روزافزون روستاییان به خصوص جوانان به تولید این محصول می‌شود و از مهاجرت‌های روستاییان به شهر‌ها جلوگیری می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی