تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پنج گرمخانه مطابق استاندارد جهانی در پایتخت ایجاد می‌شود

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: پنج گرمخانه جنرال مطابق استاندارد جهانی در پایتخت ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۴۷۰۱۵
۱۱:۳۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز- سید مالک حسینی شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح گرمخانه یلدا از مکان یابی برای ایجاد پنج گرمخانه جنرال خبر داد و گفت: هم اکنون ۵۵۰ تخت برای زنان بی خانمان داریم که با احتساب کف خوابی ظرفیت پذیرش یک هزار نفر را داریم.  
 وی تصریح کرد: سیاست ما در سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی این است که هیچ کسی نباید در سرما و بدون غذا بماند، به دنبال این تفکر و برنامه تمام مراجعه کنندگان را در گرمخانه ها می پذیریم.  
حسینی در خصوص فرایند پذیرش مددجویان در گرمخانه ها گفت: بیشتر پذیرش توسط تماس های مردمی با سامانه ۱۳۷ انجام می شود.

به گفته وی؛ در برف پاییزی امسال حتی افرادی را با تماس های مردمی از زیر برف بیرون آوردیم و به گرمخانه ها منتقل کردیم.  
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد:در فصل زمستان ۴۰ واحد گشت داریم که به طور سیار در سطح شهر هستند و برخی از مددجویان از طریق نظارت گشت های همکاران ما به گرمخانه منتقل می شوند.  
حسینی با تاکید بر اینکه گرمخانه های زنان در مناطق ۵، ۸ و ۱۲ با پیگیری های کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به بهره برداری رسید گفت: در منطقه ۲ گرمخانه ای برای زنان تجهیز کردیم که با مقاومت مردم مواجه شدیم و نتوانستیم آن را راه اندازی کنیم و با توجه به افرادی که در دره فرحزاد مصرف کننده هستند، تلاش داشتیم در نزدیکی این مکان گرمخانه ای تاسیس کنیم و در نهایت مکان مناسب را شناسایی کردیم.
این مسئول در خصوص دلیل عدم مراجعه افراد بی خانمان به گرمخانه ها نیز گفت: این افراد به دلیل سو مصرف انزوا طلب هستند و سبک زندگی مخصوص به خود را دارند.  
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی با اشاره به اینکه پدیده کارتن خوابی در تمام دنیا شایع است، تصریح کرد: با ایجاد گرمخانه ها وظیفه خودمان را در سامان دادن افراد بی خانمان انجام دادیم، ولی از نظر حقوق مدنی نمی توانیم کسی را مجبور کنیم به گرمخانه بیاید.  
وی با تاکید بر اینکه در گرمخانه ها نیازمند فرهنگسازی هستیم، گفت:  برای افزایش کیفیت گرمخانه های جنرال مطالعات را آغاز کرده ایم و در حال بررسی اقدامات ۱۰ کشور بزرگ دنیا که شباهت هایی با تهران دارند، هستیم.

همچنین رییس کمیته اجتماعی و عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: افرادی در سال ۹۶ سوگندنامه کردند و به شورای اسلامی شهر تهران وارد شدند، متکی به یک‌ برنامه بودند و بر این اساس تقسیم کار انجام و کمیته اجتماعی به من محول شد.

الهام فخاری اظهار داشت: یکی از محورهای این برنامه توجه به مفهوم عدالت نسبت به تمام اقشار، گروه ها و همین طور کارتن خوابی بود.  
وی افزود: در سال ۹۶ یک‌ گرمخانه زنان در منطقه ۲۲ و یک سامانسرا داشتیم و وقتی با مسائل اجتماعی رو به رو می‌شویم‌ می بینیم بخشی از جامعه که در معرض آسیب بیشتری قرار دارند، زنان  هستند.

به گفته وی؛  در جهان به خصوص در کلانشهری مانند تهران زنان دسترسی کمتری نسبت به حقوق اجتماعی دارند و در نوساناتی که به وجود می آید ممکن است با مشکلات بیشتری رو به رو شوند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران سکونت استیجاری در تهران را یکی از علل بروز مشکل و آسیب برای زنان شمرد و گفت: مسکن در تهران استیجاری است و افراد سکونت ناپایدار دارند. اگر آسیبی به خانواده یا شخص تحمیل شود، می‌تواند زندگی یک خانواده را دگرگون کند. در این خصوص زنان بیشتر در معرض آسیب هستند.  
فخاری با اشاره به اینکه تلاش کردیم در دو سال گذشته در حوزه هایی که خارج از وظیفه شهرداری بودند کمتر ورود کنیم، تصریح کرد: ایجاد گرمخانه ها جزو وظایف شهرداری ها است. در دهه گذشته در این زمینه اقدام انجام شده بود که باید قدردان باشیم، ولی این اقدامات به تناسب شهر تهران کافی نبود و به عنوان مثال برای زنان فقط یک‌ مرکز ایجاد شده بود که از کانون های بحران خیلی فاصله داشت.  
وی عنوان کرد: با پیگیری هایی که از  تابستان ۹۷ آغاز شد و با تلاش و نظارت های شبانه روزی گرمخانه ها از لحاظ تغذیه و مکان یابی وضعیت بهتری پیدا کرده است و توانستیم‌ سرویس دهی را ارتقا دهیم. همین طور امروز چهارمین گرمخانها زنان در یک سال گذشته به بهره برداری رسید که اتفاق بسیار خوبی است. به نسبت شرایط کشور و شهر این اقدام و تلاش مدیران شهرداری قابل تقدیر است و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

همچنین مدیرکل امور زنان شهرداری تهران نیز با اشاره به خبر منتشرشده در خصوص تن فروشی یک زن بی خانمان به غذا گفت: انتشار این خبر باعث شد افراد و موسسات خیریه موضوعات مربوط به زنان بی خانمان را جدی تر دنبال کنند و نقش مردم جامعه و دولت نسبت به چنین مسائل بیشتر بررسی شود.

زهرا بهروز افزود: در ۲ سال گذشته که مردم تهران تغییر را خواستند اتفاقات مهمی در توسعه گرمخانه های زنان و حل موضوعات اجتماعی برای افراد مغفول مانده در جامعه صورت گرفت.

وی با اشاره به افتتاح چهامین گرمخانه زنان در حاشیه رود دره گفت: این گرمخانه به همت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران و با همکاری شهرداری منطقه ۵ راه اندازی شد.

هم اکنون ۲۰ گرمخانه در مناطق مختلف شهر تهران فعال است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی