تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
یک مسئول:

تالاب انزلی مملو از پرندگان مهاجر است

رئیس اداره آموزش حفاظت محیط زیست گیلان، اظهار کرد: ترویج فرهنگ پرنده نگری علاوه بر اینکه از شکار بی رویه پرندگان مهاجر جلوگیری می‌کند، می‌تواند ارزآوری بسیار خوبی برای استان به همراه آورد.

کد خبر: ۴۵۲۹۴
۱۳:۱۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸

تالاب انزلی مملو از پرندگان مهاجر است

دیدارنیوز ـ محسن سترگی گفت: تالاب انزلی در حال حاضر مملو از پرندگان مهاجر و آبزی است که توسط محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان حفاظت می‌شوند.
 
وی افزود: محیط‌ بانان نقش مهمی در حفاظت از تالاب انزلی و پناهگاه‌های حیات وحش ایفا می‌کنند.
 
رئیس اداره آموزش حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: گیلان با دارا بودن زیستگاه‌های مناسب برای پرندگان مهاجر زمستانه و تابستانه بستر مناسبی را برای گسترش صنعت گردشگری استان مهیا می‌کند.
 
وی با بیان اینکه پرنده نگری در بسیاری از کشور‌های پیشرفته ظرفیت مهمی برای در آمدزایی محسوب می‌شود و ما نیز باید از این ظرفیت بزرگ در گیلان بهره بیشتری ببریم تصریح کرد: ترویج فرهنگ پرنده نگری می‌تواند جایگزین مناسبی برای فرهنگ بومی شکار در استان گیلان باشد.
 
سترگی ادامه داد: بازدیدکنندگان ضمن مشاهده پرندگان مهاجر مانند قوی فریادکش، پلیکان خاکستری، چنگر، اردک سرسبز، خوتکا، اردک سرحنایی، کاکایی سر سیاه و نوک خنجری با مشخصات پرندگان مهاجری که برای زمستان گذرانی به تالاب انزلی آمده اند، آشنا می‌شوند.
 
وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان تاکنون نسبت به ایجاد سایت‌های پرنده نگری در مناطق، پارک ملی بوجاق، تالاب و پناهگاه حیات وحش امیرکلایه و نیز پناهگاه حیات وحش سلکه تالاب انزلی اقدام کرده است.
 
رئیس اداره آموزش حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در سال جاری برنامه آموزشی پرنده نگری و فعالیت‌های حفاظتی از تالاب انزلی متعددی برای دانشجویان مرکز آموزش محیط زیستی تالاب انزلی واقع در پناهگاه حیات وحش سلکه برگزار شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی