تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ویدئو/ محمد عطریانفر: عدم مشارکت در انتخابات یعنی برگزاری انتخابات فرمایشی

ما مردم را از حضور در مشارکت باز داریم و به آن‌ها خط دهیم که شرکت نکنند. خب چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟ حتماً برای شما انتخابات فرمایشی برگزار می‌کنند و نهاد‌های قانونی را به صورت طنز و فیک درست می‌کنند و نسبت به منتقدین هم برخورد تند و خشنی پیدا خواهند کرد. این بدان معنا نیست که این مجالسی که تاکنون تشکیل داده‌ایم مجالس موفقی بوده‌اند. آن‌ها هم به تناسب موفقیت و ضعف داشته‌اند.

کد خبر: ۴۴۸۷۰
۱۷:۰۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ محمد عطریانفر از اعضای حزب کارگزاران سازندگی و از فعالین سیاسی شناخته شده کشور در جریان مناظره با احمد بخارایی در موضوع «مشارکت یا عدم مشارکت در انتخابات»، به بی ثمر بودن استراتژی عدم مشارکت فعال اشاره کرد و گفت: «خدمت عزیزان عرض کنم که یک پاسخ خیلی صریح دارم که دوست ندارم از این استفاده کنم. اما اشاره می‌کنم و آن این است که بسیار خب ما مفروض می‌گیریم که این فرمایشات درست است. خب بعدش چه می‌شود؟ یعنی ما مردم را از حضور در مشارکت باز داریم و به آن‌ها خط دهیم که شرکت نکنند. خب چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟ حتماً برای شما انتخابات فرمایشی برگزار می‌کنند و نهاد‌های قانونی را به صورت طنز و فیک درست می‌کنند و نسبت به منتقدین هم برخورد تند و خشنی پیدا خواهند کرد. این بدان معنا نیست که این مجالسی که تاکنون تشکیل داده‌ایم مجالس موفقی بوده‌اند. آن‌ها هم به تناسب موفقیت و ضعف داشته‌اند. من با این نظر موافق نیستم که دکتر اشاره می‌کنند که تمام مجالس ده گانه را مورد طرد و لعن قرار می‌دهند. حداقل چهار یا پنج مجلس نخستین ما که تا حدودی رقابت‌ها منطقی‌تر شکل گرفته بود آثار و برکاتی داشته که تأثیرش را در اداره کشور نشان داده است. مجالس اخیر ما دچار این اشکالات بوده است. حال این اشکالات چرا به وجود آمده است؟ ما اسیر یک بحران فضیلت و کیفیت هستیم و این ناشی از ناتوانی ملت نیست. نهاد‌های قدرت از جامعه مدنی پیش روی خودشان، از انسان‌هایی که در این کلیت لویاتان ملی حضور فعال دارند، از این‌ها یک انسان‌های بدون گوش و بدون چشم می‌خواهند و می‌خواهند به فرموده آن‌ها عمل کنند. خب وقتی که این اتفاق افتاد نماد این مجموعه که مجلس می‌شود، هیچ تأثیری در اداره کشور ما نخواهد داشت. باور ما این است که ما در یک نزاع و درگیری سنگینی هستیم. کسانی در قدرت قرار می‌گیرند و چون این‌ها جاودانه‌گرا هستند و دوست دارند همواره باشند، این فرصت را برای بقیه فراهم نمی‌کنند. این شیوه انفعال اگر چه آقای دکتر به عدم مشارکت فعال اشاره می‌کنند، این به نظر من در عالم واقع اتفاق نمی‌افتد. در عالم واقع عدم مشارکت فعال اتفاق نمی‌افتد. عدم مشارکت فعال از سنخ تکالیف حزب است نه مردم.»
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی