تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

حزب جانسون رای می‌آورد/ تنها راه حل انگلیس، همه پرسی مجدد است

News Image Lead

سیدجلال ساداتیان سفیر سابق کشورمان در بریتانیا در رابطه با چشم انداز تحولات سیاسی جدید انگلیس پس از برگزاری انتخابات پارلمانی به دیدارنیوز گفت: تنها راه حل منطقی بریتانیا این است که مجدد به آراء عمومی مراجعه کند که با این همه مشکل مواجه نشود. از یک طرف، احتمال استقلال اسکاتلند و ایرلند شمالی وجود دارد و از سوی دیگر در صورت ادامه این شرایط، مشکلات رفت و آمد‌های بین مردم انگلیس به اتحادیه اروپا و بالعکس گریبانگیر دولت بعدی لندن خواهد بود. سرمایه‌گذاری‌های مشترکی که انگلستان با اروپا دارد و تبادلات مالی و تعرفه‌های گمرکی برای کالا‌های آن‌ها به مشکل خواهد خورد، بنابراین تنها موضوع این نیست که کدام حزب برنده شود، چون بحث گرفتاری‌هایی است که آن کشور با اقتصاد و دنیای بیرون خواهد داشت. آن‌ها مسائل عدیده‌ای را دارند که به این راحتی قابل حل نیست.

کد خبر: ۴۴۸۰۴
۰۹:۳۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: میلیون‌ها تن از مردم انگلیس از صبح روز پنجشنبه به پای صندوق‌های رای رفته‌اند تا سرنوشت پارلمانی که قرار است آینده خروج این کشور از اتحادیه اروپا را رقم بزند، مشخص کنند. این برای سومین بار در پنج سال گذشته است که مردم انگلیس در انتخابات سراسری شرکت می‌کنند. در این انتخابات که پنجاه و هشتمین انتخابات پارلمانی (مجلس عوام) این کشور از سال ۱۸۰۱ میلادی به شمار می‌رود، حزب پیروز سکان دولت این کشور را به مدت پنج سال در دست خواهد گرفت.

 

 

حزب محافظه کار بوریس جانسون، رای می‌آورد/ تنها راه حل انگلیس، همه پرسی دیگری است

 

پس از چندین هفته مبارزات فشرده انتخاباتی، شعبه‌های رای گیری از ساعت ۷ روز پنجشنبه به روی رای دهندگان گشوده شد و ساعت ۱۰ شب به فعالیت خود پایان داد. انتظار می‌رود نتایج نهایی تا بعد از ظهر امروز (جمعه) منتشر شود. انتخابات سراسری، فرآیندی است که در انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی برای تشکیل مجلس عوام برگزار و کابینه دولت آینده از میان نمایندگان مجلس عوام تشکیل می‌شود.
 
تشکیل دولت بعدی بستگی به این دارد که کدامیک از احزاب به تنهایی یا با ائتلاف با دیگر احزاب، اکثریت کرسی‌های پارلمان را به دست بیاورند. براساس گزارش‌های منتشر شده در حدود ۴۶ میلیون نفر از مردم انگلیس برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور ثبت نام کرده اند. افرادی که می‌خواستند از طریق پست رای بدهند، قبلا این کار را کرده‌اند.
 
به گزارش ایرنا، در میان احزاب سیاسی، حزب محافظه کار به رهبری "بوریس جانسون" با معرفی ۶۳۵ نامزد در مقام اول قرار دارد و حزب کارگر به رهبری "جرمی کوربین" هم با معرفی ۶۳۱ نامزد مقام دوم را به خود اختصاص داده است. همچنین حزب لیبرال دمکرات به رهبری "جو سوینسون "که مخالف خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست با معرفی ۶۱۱ نامزد در مقام سوم قرار دارد و حزب ضد مهاجر و ضد اروپایی «برگزیت» به رهبری 'نایجل فاراژ' با ۲۷۶ نامزد، در مقام چهارم قرار گرفته است. حزب ملی اسکاتلند به رهبری خانم "نیکولا استرجن" که دارای گرایش‌های استقلال طلبانه است، در تمامی ۵۹ حوزه انتخابی اسکاتلند نامزد دارد و حزب ملی گرای ولز موسوم به پلیدکیمرو به رهبری "آدام پرایس" هم برای ۴۰ حوزه انتخابی ولز ۳۶ نامزد معرفی کرده است.
 
نتایج بیشتر نظرسنجی‌ها پیش از برگزاری انتخابات نشان داده‌است که حزب محافظه‌کار به رهبری بوریس جانسون شانس بیشتری برای کسب اکثریت کرسی‌های مجلس عوام دارد. جانسون امیدوار است تا با کسب اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان، انگلیس را طبق موعد مقرر ۳۱ ژانویه از اتحادیه اروپا خارج کند.
 
سیدجلال ساداتیان سفیر سابق کشورمان در بریتانیا در همین رابطه به دیدارنیوز گفت: در حال حاضر مهمترین مسئله‌ای که برای بریتانیا به وجود آمده است بحث برگزیت است. دیوید کامرون قربانی این امر شد و خانم می‌ نیز بعد از سه بار نتوانست با اتحادیه اروپایی به نتیجه برسد، این دو قربانیان برگزیت هستند و بعد از آنها، آتش بیار معرکه همین آقای جانسون شد. او که از جناح ملی‌گرای حزب محافظه کار است، چون نخواست زیر بار تحمیل سهمیه پذیرش مهاجران سوری و آسیایی برود، کشور را در این مخمصه قرار داد.

 

حزب محافظه کار بوریس جانسون، رای می‌آورد/ تنها راه حل انگلیس، همه پرسی دیگری است

 

وی افزود: ترزا می‌ هم برای بار چهارم مورد تایید پارلمان قرار نگرفت و استعفا کرد و کل داستان به دوش بوریس جانسون افتاد. او از اول سفت و سخت ایستاد که به هر قیمتی باید از اتحادیه اروپا خارج شویم و وقتی  نخست وزیر شد، گفت که با توافق یا بی توافق خارج خواهیم شد و بعد که با واکنش‌های تندی روبرو شد، مجبور شد عقب‌نشینی کند و بگوید که با توافق خارج می‌شویم و مجبور شد با اتحادیه اروپا صحبت کند. جانسون با اتحادیه اروپا توافقی انجام داد و به پارلمان آورد، ولی مورد تایید واقع نشد. او برای اینکه پارلمان را دور بزند ملکه را راضی به انحلال پارلمان کرد و دادگاه عالی انگلستان آن تصمیم را غیر قانونی اعلام کرد و پارلمان را مجدداً برقرار کرد.
 
ساداتیان اظهار کرد: جانسون که دید با این پشتوانه پارلمانی ضعیف، نمی‌تواند اهداف خودش را به پیش ببرد، خواستار انحلال پارلمان و انتخابات زودهنگام شد. او به اکثریت مطلق نیاز دارد که مسئله برگزیت را اجرایی کند. اما در طول این چند سالی که موضوع خروج انگلستان از اتحادیه اروپا مطرح بوده، اسکاتلند اعلام کرده در پیمان با اروپا باقی می‌ماند و  به این معنی است که با انگلیس کاری ندارد و مستقل عمل می‌کند. ایرلند شمالی هم چنین زمزمه‌هایی را مطرح کرده است؛ ایرلندی که سال‌ها برای استقلال از انگلیس مبارزه کرده است.
 
سفیر پیشین ایران در انگلیس با بیان اینکه طبق نظر سنجی‌های روز‌های گذشته، حزب محافظه‌کار توانسته موقعیت خود را ارتقا دهد، تصریح کرد: گفته می‌شود حزب جانسون در مقابل حزب کارگر رای می‌آورد؛ در حالیکه ارزیابی‌های قبل از آن نشان می‌داد مردم از همه پرسی قبلی پشیمانند و طرفدار خروج از اتحادیه اروپا نیستند؛ بنابراین حزب محافظه کار برنده انتخابات خواهد شد. با این وجود تا لحظه آخر مبارزه ادامه داشت و دیگر احزاب تلاش کردند محافظه کاران با اکثریت شکننده‌ای پیروز شوند.
 
وی تاکید کرد: تنها راه حل منطقی بریتانیا این است که مجدد به آراء عمومی مراجعه کند که با این همه مشکل مواجه نشود. از یک طرف، احتمال استقلال اسکاتلند و ایرلند شمالی وجود دارد و از سوی دیگر در صورت ادامه این شرایط، مشکلات رفت و آمد‌های بین مردم انگلیس به اتحادیه اروپا و بالعکس گریبانگیر دولت بعدی لندن خواهد بود.  سرمایه‌گذاری‌های مشترکی که انگلستان با اروپا دارد و  تبادلات مالی و تعرفه‌های گمرکی برای کالا‌های آن‌ها به مشکل خواهد خورد، بنابراین تنها موضوع این نیست که کدام حزب برنده شود، چون بحث گرفتاری‌هایی است که آن کشور با اقتصاد و دنیای بیرون خواهد داشت. آن‌ها مسائل عدیده‌ای را دارند که به این راحتی قابل حل نیست.
 
وی با تاکید بر اینکه انگلیس و اروپا هر دو از این رهگذر زیان می‌بینند، خاطرنشان کرد: تنها بحث اقتصادی هم نیست، از همه ابعاد از جمله سیاسی و نظامی هم ضعیف خواهند شد و حتی احتمال فروپاشی بریتانیا و جدا شدن اسکاتلند و ایرلند شمالی از آن کشور وجود دارد.

 

ساداتیان در پاسخ به این پرسش که چرا حزب کارگر در تبلیغات انتخاباتی خود از موضع  ماندن در اتحادیه استفاده نکرد، گفت:، چون حزب کارگر حس کرد محافظه کاران پیشتاز هستند به همین دلیل سعی کردند از طرق دیگری نظر مردم را جلب و جذب کنند. آن‌ها به این نتیجه رسیده اند که اگر برگزیت جای مانور داشت تاکنون باید اقناع عمومی بر ماندن صورت می‌گرفت، ولی  می‌دانند دمیدن بر این موضوع، نتیجه‌ای ندارد، ضمن اینکه مردم از عملکرد گذشته حزب کارگر رضایت ندارند و این عامل یعنی برگزیت به تنهایی نمی‌تواند حزب کارگر را برنده کند، در نتیجه باید شعار‌های دیگری در راستای بهبود وضعیت اقتصادی مردم داده می‌شد که آن‌ها را به نحوی به سمت حزب کارگر جذب کند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی