تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

آنفلوآنزا در ساوه و زرندیه مدیریت شد

News Image Lead

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه میزان ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در شهرستان های ساوه و زرندیه مدیریت شده است، گفت: درمان بیماران، تهیه دارو و افزایش ذخیره داروئی اولویت اول دانشکده در شرایط فعلی آنفلوانزا است.

کد خبر: ۴۳۹۷۸
۱۲:۰۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز ـ دکتر عباس نیک‌روش در گفت و گو با ایسنا به جزئیات جلسه روز گذشته هیئت رئیسه دانشکده با روسای بیمارستان‌های شهید مدرس، زنان و زایمان ۱۷ شهریور ساوه و امام رضا علیه السلام زرندیه با محوریت بیماری آنفلوآنزا پرداخت و با تاکید بر آموزش خود مراقبتی به عنوان اساس پیشگیری از بیماری‌های عفونی بخصوص آنفلوآنزا اظهار کرد: آموزش راه های پیشگیری از ابتلای عموم مردم بخصوص افراد آسیب‌پذیر حائز اهمیت است.

وی با اشاره به قرار گرفتن در موج اول آنفلوآنزا گفت: با شیوع این بیماری، آمار ابتلای بیماران در شهرستان‌های ساوه و زرندیه در سطح متوسط کشوری قرار دارد و تلاش ما کاهش آمار ابتلا و مقابله با روند افزایشی مبتلایان به این بیماری است.

دکتر نیک‌روش با تاکید بر اینکه درمان بیماران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تهیه دارو و افزایش ذخیره دارویی اولویت اول دانشکده در شرایط فعلی است، اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری آنفلوانزا تا ۹ آذرماه ۳۲ نفر مبتلا به این بیماری در مراکز درمانی ساوه و زرندیه بستری و تحت مراقبت قرار گرفتند و طی چهار روز گذشته تنها یک نفر بستری شده است که نشان از مدیریت میزان ابتلا به این بیماری به همت متولیان حوزه سلامت و با مشارکت مردم در سایه خودمراقبتی و عمل به توصیه‌های بهداشتی دارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه تعداد معدودی از بیماران نیز به دلیل ضعف سیستم ایمنی در فرد یا مراجعه دیرهنگام به پزشک، جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته رئیس علوم پزشکی ساوه گروه‌های پرخطر مانند افراد بالای ۶۵ سال، بیماران خاص نظیر بیماران سرطانی و کلیوی، بانوان باردار و کودکان باید بیشتر مراقب باشند تا به بیماری آنفلوآنزا مبتلا نشوند.

وی با تاکید بر پرهیز از خوددرمانی و استفاده خودسرانه از برخی داروها که خطرات جدی برای بیماران دارد از مردم خواست با شروع علایمی از قبیل تب بالا و بدن درد، گلو درد، آبریزش بینی و ... به پزشک مراجعه کنند و از خود درمانی پرهیز کنند.

او راهکار مقابله با آنفلوآنزای فصلی را، پیشگیری و رعایت بهداشت دانست و افزود: شستشوی مرتب دست، رعایت فاصله یک متری افراد مبتلا با افراد سالم و ... از موارد کلیدی پیشگیری است.

دکتر نیک‌روش از مردم خواست در صورت مشاهده علائم بیماری به متخصص عفونی بیمارستان مراجعه کنند و با تاکید بر تکمیل دوره‌های درمان توسط بیماران از پزشکان خواست تا از تجویز داروهای کورتون خودداری کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی