تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

مرمت آثار تاریخی کشف شده از قلعه صلصال

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: تمامی سفال‌های کشف شده از قلعه تاریخی صلصال شامل خمره‌های بزرگ، بشقاب‌های لعاب دار، کوزه‌ها مرمت و تحویل موزه رشت شد.

کد خبر: ۴۳۸۴۳
۱۰:۳۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸

مرمت آثار تاریخی کشف شده از قلعه صلصال

دیدارنیوز ـ شهرود امیرانتخابی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: کاوش‌های باستان شناسی داخل قلعه صلصال توسط کارشناسان معاونت میراث فرهنگی در طی سال‌های گذشته به سرپرستی میرصالحی انجام شده بود و منجر به شناسایی تعداد ۹ قطعه سفال بصورت خرد شده، گردید که نیاز به مرمت داشتند.
 
وی افزود: در این راستا به همت کارشناس فنی اداره کل به همراه پژوهشگران بخش خصوصی موفق شدند تمامی ۹ قطعه سفال شامل خمره‌های بزرگ، بشقاب‌های لعاب دار، کوزه‌ها و ... را مرمت و تحویل موزه رشت نمایند که در فرصت مناسب در نمایشگاه باستان شناسی در محل موزه رشت در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان گفت: در راستای مرمت و ساماندهی محوطه بیرونی، احداث پله‌ها و... قلعه مذکور تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیون تومان از سوی شهرداری لیسار و با نظارت بخش فنی معاونت میراث فرهنگی استان گیلان هزینه شده است.
 
وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم و مسئولین شهر لیسار بابت همراهی و همدلی در طرح بازنگری حریم لیسار گفت: بازنگری حریم قلعه تعیین گردیده و برای ثبت حریم به شورای ثبت حریم وزارت خانه میراث فرهنگی ارسال شده است.
 
امیرانتخابی از مردم منطقه و دلسوزان به مواریث فرهنگی تاریخی خواست تا نسبت به حفاظت و حراست قلعه صلصال لیسار نهایت تلاش وهمدلی را بکار گیرند.
 
گفتنی است: «قلعه صلصال» یکی از مناطق گردشگری استان گیلان است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. بخش‌های از این قلعه تاریخی در فواصل سال‌های ۱۳۹۷-۱۳۹۸ مورد مرمت قرار گرفته است؛ گرچه ریشه  گیاهان در لابه لای آجر‌ها موجب آسیب‌های جدی به این قلعه تاریخی شده، اما خوشبختانه با گیاه زدایی که در طی دو سال گذشته انجام شد موجب ریشه کنی این درختان گردید.
 
قلعه هزار ساله صلصال را بر روی صخره‌ای در ابعاد ۴۰ در ۵۰ مترمربع ساخته اند و داری دو قسمت خارجی و داخلی می‌باشد، قسمت خارجی قلعه محوطه‌ای نسبتا وسیع بوده که از سنگ‌های رودخانه‌ای برای ساخت آن استفاده شده، قسمت داخلی شامل ارگ قلعه، اقامتگاه فرمانروای وقت، آب انبار، جایگاه نگهبانی، سرویس‌های بهداشتی، شبکه آب رسانی و درگاه اصلی آن است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی