تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
دیدار وزیر آموزش و پرورش با دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور آموزش

بطحایی: وزارت آموزش و پرورش در حال آماده کردن دانش‌آموزان برای مواجه با آسیب‌های اجتماعی است

News Image Lead

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه سفر به روسیه با فورسینکو دستیار ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور آموزش دیدار و در مورد مسائل مشترک بحث و گفت‌وگو کرد.

کد خبر: ۴۰۰
۱۶:۱۷ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
   

دیدارنیوز -  در این ملاقات که با حضور مهدی سنایی سفیر جهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد ابتدا بطحایی ضمن تبریک انتحاب مجدد پوتین به عنوان رئیس جمهوری و اظهار رضایت از روابط رو به گسترش دو کشور گزارشی از آخرین تحولات آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.
وی در این دیدار تاکید کرد که الگوها و روش‌های آموزشی به سرعت در حال تغییر است و تکنولوژی‌های آموزشی باید به روز شود لذا ضرورت دارد آموزش‌هایی که در مدارس داده می‌شود با نیازهای دانش‌آموزان تطابق داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش از آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از چالش‌های مهم آموزش و پرورش یاد و اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در حال آماده کردن دانش‌آموزان برای مواجه با این آسیب‌هاست.
بطحایی همچنین به بحث المپیادهای علمی و جداسازی دانش‌آموزان سرآمد اشاره کرد و گفت: این امر پیامدهای ناگواری برای هر دو گروه دارد.

وی درخواست کرد تا تجربه روسیه در این زمینه به نوعی به جمهوری اسلامی نیز ارائه تا از آن استفاده شود.
فورسینکو دستیار پوتین نیز ضمن خیر مقدم به وزیر آموزش و پرورش ایران و هیأت همراه اشاره کرد که روسیه تجربیات زیادی در زمینه دانش‌آموزان نخبه و المپیادی دارد و این تجربیات مرتباً در حال تغییر و تحول است.

وی به یکی از تجربیات روسیه اشاره کرد که در آن گروه معدودی از دانش‌آموزان را در یک مرکز آموزشی در شهر سوچی جمع می‌کنند که البته این افراد فقط در عرصه علمی ریاضی و فیزیک نخبه نیستند و این مجموعه شامل نخبگان عرضه موسیقی و ورزش هم می شود. مرکزی به نام شباهنگ که در آن دانش‌آموزان نخبه بین 12 تا 16 سال که در عرصه علمی، فرهنگی و هنری توانمندی‌های ویژه‌ای دارند در طول تحصیل در متوسطه اول توسط معلمان از سرتاسر کشور شناسایی و به این مرکز معرفی می‌شوند. خیلی اوقات دانش‌آموزانی که در این مراکز تحصیل می‌کنند دارای توانمندی‌های ویژه بیشتری نسبت به دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند و می‌توانند ایده‌های خوبی را برای پیشرفت کشور خود ارائه کنند.

نکته قابل توجه این است دانش‌آموزانی که در مرکز شباهنگ مشغول تحصیل و آموزش هستند فرصت این را دارند که با بهترین دانشمندان نخبه کشور در ارتباط باشند.

رئیس‌جمهوری روسیه نیز سالی یک بار در این مرکز حضور پیدا می‌کند و از نزدیک با این دانش‌آموزان در ارتباط است و حتی ضمن حضور در جمع این دانش‌آموزان با آنها به ورزش می‌پردازد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی