تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
بطحایی در اقامت کوتاهش به ترکیه

وزیر آموزش و پرورش: فعالیت مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

News Image Lead

وزیر آموزش و پرورش که بنابر دعوت رسمی وزیر آموزش روسیه به همراه هیأتی از جمهوری اسلامی ایران عازم به منظور شرکت در اجلاس بین المللی ICT در آموزش و پنجمین نمایشگاه بین المللی آموزش مسکو (MIEF) عازم روسیه شده است در مدت کوتاه اقامت خود در کشور ترکیه ضمن حضور در مجتمع فجر ایرانیان استانبول با فرهنگیان و دانش‌آموزان ایرانی دیدار کرد.

کد خبر: ۳۹۸
۱۵:۴۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۷

  
دیدارنیوز - سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در این دیدار که با همراهی غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور و فریده اولاد قباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی انجام شد، ضمن تبریک ایام فرخنده ماه رجب و آغاز سال جدید به همکاران فرهنگی مجتمع فجر ایرانیان از دکتر سپهری سرپرستی مدارس ترکیه و حوزه آسیای میانه در خصوص ایجاد این فرصت به منظور حضور در جمع معلمان و دانش‌آموزان این مجتمع تشکر کرد.

وی در ابتدای سخنان خود به اهمیت مدارس خارج از کشور و تفاوت‌های آن با مدارس داخل کشور پرداخت و گفت: یکی از مهمترین وجوه تفاوت مدارس خارج از کشور با داخل کشور مأموریت و رسالت آنها است. دانش‌آموزان در ایران در محیط داخل کشور زندگی کرده و رسانه ملی و وسایل ارتباط جمعی داخل کشور در اختیارشان قرار دارد و در محیط‌های جمعی مانند خانواده و همسالان رفت و آمد کرده و در مراسم های ملی و مذهبی به راحتی شرکت می‌کنند و لذا آنچه به عنوان انتقال فرهنگ در داخل کشور برای نسل آینده به عنوان مأموریت اصلی نظام آموزش و پرورش است در صورت قصور در مدارس از این طریق جبران خواهد شد. ولی در خارج از کشور، عمده این رسالت و مأموریت بر عهده مدارس جمهوری اسلامی ایران است و هر چه ما از کشور عزیزمان دورتر می‌شویم و به سمت کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌رویم این نگرانی که این دانش‌آموز چگونه باید با فرهنگ، آداب و رسوم و ارزش‌های موجود در ایران آشنا شود بیش از سایر کشورها احساس می‌شود. از این رو فعالیت مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است؛ در غیر این صورت ما با ایرانیانی مواجه خواهیم شد که هیچ انس و الفتی با کشورشان ندارند. هر چند که شرایط موجود به دلایل مختلف مانند مشکلات بودجه و اعتبارات و مشکلات اداره مدارس با وضع مطلوب فاصله دارد، نباید این نقش بسیار مهم را فراموش کنیم.

بطحایی در این زمینه به فرمایش مقام معظم رهبری درباره ادامه فعالیت مدارس خارج از کشور حتی در اوضاع سخت اقتصادی و تذکر ایشان در خصوص تحصیل فرزندان کارگزاران نظام در مدارس جمهوری اسلامی و زیر پرچم مقدس ایران اشاره کرد.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به معلمان مجتمع فجر در ادامه افزود: اثری که شما به عنوان یک معلم در مدرسه فجر ایرانیان بر جای می‌گذارید اثر دو یا سه سال مدت مأموریت شما نیست بلکه این اثری برای پایداری و ماندگاری فرهنگ ایران در یک دانش‌آموز است که ممکن است هیچ وقت تا آخر عمر خود به ایران نیاید.

وی ادامه داد: وضع سختی که هر از گاهی در کشور ایجاد می‌شود و به لطف خدا و همت دولتمردان کاهش پیدا می‌کند نباید اجازه دهد که ما از این مسیر بسیار خطیر خودمان غفلت کنیم.

وی عنوان کرد: به عنوان یک همکار از بنده بپذیرید که تمام اهتمام خود و مدیران وزارتخانه را برای تحقق آنچه به درستی طلب شماست و حداقل مطالبه و درخواستی است که دارید به کار خواهیم گرفت و با مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی این امر محقق خواهد شد.

در ابتدای این دیدار دکتر سپهری سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و آسیای میانه ضمن عرض خیر مقدم به وزیر و هیأت همراه به معرفی مجتمع فجر استانبول پرداخت. وی ضمن تشکر از مساعدت معلمان این مجتمع با بیان اینکه از 26 دانش‌آموز پذیرفته شده در مرحله اول المپیادهای علمی 15 نفر مربوط به حوزه ترکیه و آسیای میانه است بر نقش معلمان مدارس این حوزه بر جهش علمی آموزشی در دوسال گذشته تاکید کرد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی