تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
رئیس سازمان فضایی ایران مطرح کرد؛

امروزه «فضا» جدای از حوزه اقتدار تبدیل به یک حوزه اقتصادی شده است

زمانی فضا مظهر اقتدار کشور‌ها بود، اما امروزه جدای از حوزه اقتدار تبدیل به حوزه اقتصادی شده است به طوریکه طی یک دهه گذشته رشد اقتصاد فضا ۱۳۹ درصد نسبت به متوسط رشد اقتصاد جهانی که ۱۹.۴ درصد بوده است یعنی ۶ و نیم برابر متوسط رشد اقتصاد جهانی دنیا افزایش داشته است.

کد خبر: ۳۷۸۳۴
۱۴:۱۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸

تلاش برای توسعه زیرساخت‌های بخش اقتصاد فضا به کمک بخش خصوصی

دیدارنیوز ـ سهیلا مقدم: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروزه اقتصاد فضا به عنوان یک اقتصاد نوظهور شناخته می شود و ما تلاش داریم که زیر ساخت‌های این اقتصاد در ایران فراهم شود.
 
دکتر براری در همایش "ماه، دروازه‌ای به سوی ستارگان" که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: زمانی فضا مظهر اقتدار کشور‌ها بود، اما امروزه جدای از حوزه اقتدار تبدیل به حوزه اقتصادی شده است به طوریکه طی یک دهه گذشته رشد اقتصاد فضا ۱۳۹ درصد نسبت به متوسط رشد اقتصاد جهانی که ۱۹.۴ درصد بوده است یعنی ۶ و نیم برابر متوسط رشد اقتصاد جهانی دنیا افزایش داشته است.
 
وی تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم علاوه بر توسعه فناوری ماهواره در کشور به ایجاد زیر ساخت‌های فضایی بپردازیم.
 
براری تصریح کرد: مهمترین راهبرد برای ایجاد زیر ساخت‌های فضایی، ورود بخش خصوصی به این عرصه می باشد چرا که تمام توسعه‌هایی که در کشور اتفاق افتاده است با مشارکت دولت و بخش خصوصی بوده است.
 
رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: ما در حوزه ارتباطات سیار، ارتباطات ثابت، حوزه نیروگاهی و در حوزه هواپیمایی با ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی توانستیم زیرساخت‌ها را توسعه دهیم و تلاشمان این است که با کمک بخش خصوصی بتوانیم زیرساخت‌ها را در حوزه فضا نیز توسعه بدهیم.
 
وی با بیان اینکه یک انقلاب فضایی در دنیا در حال شکل گیری است، گفت: سعی بر این است که همکاری‌های بین المللی و منطقه‌ای در عرصه فضا برقرار کنیم و در این زمینه اقدامات خیلی خوبی را هم شروع کرده‌ایم.
 
گفتنی است که همزمان با هفته جهانی فضا که با شعار "ماه، دروازه ای به سوی ستارگان" نامگذاری شده و در چهارمین روز از این هفته که به نام دانشمند بزرگ کشورمان ابوریحان بیرونی مزین شده است، همایشی در سالن ابوریحان دانشگاه خوارزمی برگزار شد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
چه خبر رسانی جالبی! یعنی در تمام این همایش فقط آقای براری صحبت کرده؟ هیچ اتفاق دیگری در همایش نیفتاده؟
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی