تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
استاندار گلستان:

برای حیات استان نیازمند ورود آب به خلیج گرگان هستیم

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت خلیج گرگان در آینده استان، گفت: برای حیات استان نیازمند ورود آب با هر روش پیشنهادی به خلیج گرگان هستیم.

کد خبر: ۳۷۳۲۰
۱۴:۱۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸

برای حیات استان نیازمند ورود آب به خلیج گرگان هستیم

دیدارنیوز ـ به نقل از استانداری گلستان، هادی حق شناس در نشست تخصصی خلیج گرگان که با حضور باقرزاده کریمی مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب سازمان حفاظت محیط زیست، مسئولین و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه از ۴۰ هزار هکتار مساحت خلیج گرگان تاکنون ۸ هزار هکتار خشک شده شده و برای ادامه حیات مردم استان نیازمند ورود آب به خلیج گرگان هستیم.
 
وی افزود: ما هیچ مانعی برای ادامه مطالعات نداریم و از مشاور پروژه می‌خواهیم ظرف مدت ۳ ماه آینده مطالعات خود را بروز کند و در عین حال دانشگاه شهید بهشتی نیز در این راستا مطالعات لازم را انجام و به استان ارائه دهد.
 
استاندار گلستان یادآور شد: باید ارتباط بین خلیج گرگان با دریای خزر برقرار شود و البته نوسانات آب دریای خزر فاقد دوره زمانی منظم است.
 
حق شناس خاطرنشان کرد: لایروبی در بنادری همچون نوشهر، انزلی و امیرآباد امری طبیعی است و اگر چنانچه حتی یک سال لایروبی صورت نگیرد امکان پهلو گیری کشتی‌ها وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: ما تاکیدی بر لایروبی در خلیج گرگان نداریم، اما بر این باوریم که احیای خلیج نیازمند آب است و باید تمام دستگاه‌های متولی در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.
 
همچنین در این نشست مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: باید نگاهی جامع در زمینه تالاب‌ها داشته باشیم.
 
مسعود باقرزاده کریمی افزود: خلیج گرگان جزء اولویت هاست و باید توجه داشته باشیم که در تالاب‌ها گاهی مشکل در بالادست است که باید در رفع آن کوشا باشیم و سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی ارائه طرح جامع و اجرای آن را در خلیج گرگان دارد.
 
در این نشست اساتید دانشگاه، اعضای هیات علمی و مدیران استان نقطه نظرات خود را پیرامون خلیج گرگان ارائه کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی