تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

اقتصادی‌تر کردن عرصه تولیدات فرهنگ و هنر ضروری است

News Image Lead

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقتصادی‌تر کردن عرصه تولیدات فرهنگ و هنر را ضروری دانست و خواستار مقررات زدایی و تغییر نگاه متولیان و تولیدکنندگان این عرصه برای تحقق این هدف شد.

کد خبر: ۳۵۵۸۸
۱۰:۵۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز ـ عباس صالحی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان اردبیل افزود: تاکنون به حوزه فرهنگ و هنر صرفا نگاه حمایتی وجود داشته و کمتر به مقوله اقتصاد در عرصه فرهنگ و هنر توجه شده است.

وی حمایت در عرصه فرهنگ و هنر را لازم دانست و گفت: با این وجود نگاه جهانی این است که عرصه فرهنگ و هنر نیز باید اقتصادی و با ارزش افزوده باشد و مقوله اقتصاد این عرصه فراموش نشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای اقتصادی‌تر کردن عرصه فرهنگ و هنر بیان کرد: با این نگاه ضروری است که شاخه‌های صنایع خلاق فرهنگی و هنری همچون کشورهای توسعه یافته در سبد اقتصادی جامعه جای بیشتری پیدا کند.

وی اضافه کرد: ابعاد اقتصادی عرصه فرهنگ و هنر وسیع است ولی به فعلیت رساندن آن نیازمند باور به این مساله توسط خود دولتمردان است به طوری که عوامل دولت باید خود به لزوم اقتصادی تر شدن تولیدات فرهنگی باور و اعتقاد داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به کم توجهی به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر در سیاست گزاری و تنظیم آیین نامه‌های مربوطه گفت: در این زمینه همچنان نگاه گلخانه‌ای و حمایت صرف از حوزه فرهنگ و هنر غلبه دارد در حالی که جریان فزاینده و رشد یابنده‌ای در فضای اقتصاد فرهنگ و هنر در جهان وجود دارد.

وی با بیان این که کمک به عرصه فرهنگ و هنر و اهالی این عرصه امری پایدار نیست، اظهار کرد: در دولت باید فرهنگ و هنر را اقتصادی‌تر دید و فعالیت و تولیدات این عرصه را در متن جامعه اقتصادی تر کرد.

صالحی با سخت خواندن قدم اول در اقتصادی کردن عرصه فرهنگ و هنر گفت: باید برای تغییر نگاه هنرمندان و دولتمردان به حوزه فرهنگ و هنر تلاش کرد و با تغییر و اصلاح آیین نامه‌ها و مجموعه‌های مختلف شرایط اقتصادی‌تر شدن را برای این عرصه فراهم کرد.

وی همچنین خواستار توجه به حوزه فرهنگ و هنر در حوزه اشتغال و تخصیص منابع از محل صندوق توسعه ملی شد و افزود: در اعتبارات صندوق توسعه ملی و منابع اعتباری تسهیلات اشتغال باید بخشی برای صنایع فرهنگی و هنری و اقتصاد این عرصه لحاظ شود و اگر این اتفاق نیفتد، جریان فزاینده فرهنگ و هنر شکل نمی‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقررات زدایی برای اقتصادی‌تر کردن عرصه تولیدات فرهنگ و هنر را ضروری خواند و ادامه داد: فضای کسب و کار در عرصه فرهنگ و هنر را باید اثتصادی‌تر کنیم و نگرش‌های خلاقانه را در این بخش تقویت کنیم.

وی همچنین گفت: هر مقدار بتوانیم شهرهای کشور را با صنایع فرهنگی و هنری غنی کنیم و با جذابیت‌های فرهنگی و هنری ایام اقامت گردشگران داخلی و خارجی را افزایش دهیم، به همان میزان عرصه فرهنگ و هنر تقویت خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه اقامت بیشتر گردشگران در یک منطقه را موجب افزایش فروش و تقویت تولید کنندگان محصولات فرهنگی و هنری دانست و اضافه کرد: جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و رویدادهای خاص از جمله آیین‌های عزاداری محرم ظرفیت خوبی برای معرفی محصولات فرهنگی استان اردبیل به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ادبیات عاشورایی استان اردبیل این ظرفیت را دارد که در سطح ملی و بین‌المللی مطرح و عرضه شود و بر این اساس باید میدان‌های حضور فرهنگ و هنر را تکثیر کرده و اقتصاد فرهنگ و هنر را به اقتصادی پویا تبدیل کنیم.

صالحی بیان کرد: توجه به مقوله اقتصاد در عرصه فرهنگ و هنر در دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه قرار گرفته و در این راستا ایجاد و احداث خیابان های فرهنگ و هنر که چهارمین مورد آن تحت نام اسفریس در شهر اردبیل احداث شده، مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، پیش از سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناصر اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و چند تن از اصحاب فرهنگ و هنر این استان، دغدغه ها و ظرفیت‌های عرصه فرهنگ و هنر استان را تشریح و بیان کردند.

صالحی که عصر امروز برای انجام سفری سه روزه وارد اردبیل شده است، ضمن بازدید از پیاده راه فرهنگ و هنر اسفریس در مقابل بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، در منزل استاد حسن مردانه هنرمند نقاش و خوشنویس پیشکسوت و نیز منزل شاعر آیینی استاد عسگر شاهی حاضر شده و از مقام هنری این دو هنرمند اردبیلی تجلیل کرد.

وی فردا در ادامه سفر خود ضمن حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل و دیدار با کارکنان ادارات زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشستی نیز با جامعه فرهنگ، هنر و رسانه استان خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر خود به استان اردبیل روز جمعه برای حضور در کارگروه فرهنگ و هنر عشایر وابسته به شورای فرهنگ عمومی استان و نمایندگان طوایف عشایر، عازم منطقه مغان شده و در شهرستان بیله‌سوار نشستی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار، گرمی و اصلاندوز خواهد داشت.

بازدید از کانون برتر دوستدار کتاب در منطقه مغان و حضور در نشست خبری با خبرنگاران از جمله برنامه‌های پایانی سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اردبیل اعلام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی