تیتر امروز

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

مدارس دور از فرهنگ بیگانه و عجین با فرهنگ دین باشند

News Image Lead

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: از آموزش و پرورش انتظار می‌رود مدارسی دور از فرهنگ بیگانه و عجین با فرهنگ دین داشته باشیم.  

کد خبر: ۳۵۵۶۷
۰۹:۰۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
 
دیدارنیوز ـ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، عصر روز گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: همواره تأکید می‌شود که خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی مهم است و مباحث زیادی در طی این جلسات مطرح، کارشناسی، اصلاح، تأیید و تصویب می‌شود اما عنایت لازم برای عملیاتی و کاربردی شدن آن‌ها وجود ندارد.
 
وی در ادامه گفت: اگر همین مصوبات تا کنون اجرایی شده بود و کاربرد محسوسی می‌یافت، بسیاری از ناهنجاری‌ها تا کنون از جامعه رخت بربسته بود.
 
حجت‌الاسلام نکونام با تبریک بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی به خانواده بزرگ فرهنگیان و مجموعه آموزش و پرورش، بیان کرد: مسئله تعلیم و تربیت بسیار مهم و مورد سفارش دین است و همین میزان اهمیت مؤید سنگینی مسئولیت نیز هست و مجموعه آموزش و پرورش به مساعدت خانواده‌ها، مسئولان، اصناف و ... در این راستا نیازمند است.
رئیس‌ شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه تأکید کرد: انتظار این شورا از آموزش و پرورش برپا داشتن مدارسی دور از فرهنگ بیگانه و عجین با فرهنگ دین است.  
 
حجت‌الاسلام نکونام تأمین کرامت و سعادت انسان را فقط در سایه دین امکان‌پذیر دانست و گفت: وحی و دین و انبیای الهی باید به صورت جدی در مدارس وارد شود و در همین راستا پیشنهاد می‌شود معلمان در آغاز هر کلاس درسی سخنی قصار از قرآن و یا بیان اهل بیت(ع) برای دانش‌آموزان بازگو کنند.
 
وی با اشاره به تأثیرگذاری بالای بیان سخن یا حدیث کوتاه برای دانش‌آموزان، تصریح کرد: کودکان و نوجوانان ذهن آماده پذیرش دارند و با این اقدام می‌توان ذهنشان را با معالم قرآن و عترت عجین کرد.
 
وی در ادامه با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان و الحاق آن به دایرة‌المعارف کشوری دفاع مقدس، تأکید کرد: هرچند این حرکت با تأخیر بسیار زیاد آغاز شده اما بسیار ارزشمند است و می‌طلبد که همه متولیان به ویژه استانداری راه را برای تدوین آن هموار کنند.
 
حجت‌الاسلام نکونام هشت سال دفاعیه مقدس را یک مجموعه بالنده برای تاریخ بشریت دانست و افزود: همان گونه که ما امروز از جنگ‌های صدر اسلام درس می‌گیریم و شکست و پیروزی‌ها را تحلیل می‌کنیم، تا صدها سال بعد نیز، آیندگان به الگوپذیری از این حرکت می‌پردازند و خواهند پرداخت. 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان دوران دفاع مقدس را دوران طلایی خواند و تصریح کرد: نظیر این مبارزه در طول تاریخ ایران وجود ندارد چرا که ایثار و شهادت، قداست و اخلاص، نگاه ویژه به جغرافیا و حفظ تمامیت ارضی در آن موج می‌زند.
 
حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه هر چه از موضوع دفاع مقدس دورتر شویم به دفن حقایق و خاطرات آن کمک کرده‌ایم، ادامه داد: بسیاری از خاطرات و جزییات این حرکت مقدس با فوت خانواده‌ها، ایثارگران، نقش‌آفرینان و جانبازان جنگ تحمیلی از میان رفتند و جایی ثبت نشدند.
 
وی خاطرنشان کرد: نباید گذاشت دیر شود و اقداماتی نظیر دانشنامه و موزه دفاع مقدس راهکارهای مثبتی هستند که در راستای حفظ دفاع مقدس انجام می‌شود و در بالندگی استان نقش مهمی دارد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی