تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
گفتگوی "دیدارنیوز" با یکی از برگزار کنندگان پارتی‌های زیر زمینی؛

نقش و نگار‌های جدید در مهمانی‌های تیکتی

News Image Lead

«مهمونی پولی» یا «پارتی‌ تیکتی» نوع جدیدی از مهمانی‌های زیرزمینی است که پیج‎های مختلفی در اینستاگرام در جهت جذب مشتری برای اینگونه مهمانی‌ها در بی خبری یا بی توجهی نهاد‌های نظارتی، فعالیت می‌کنند. در همین خصوص، "دیدارنیوز" با یکی از برگزار کنندگان این مهمانی‌ها به گفت‎وگو پرداخته است و زوایای مختلف فعالیت این جریان را مورد پرسش قرار داده است.

کد خبر: ۳۵۱۵۶
۱۲:۵۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: اصرار دارد که نامی از پیج اینستاگرام کاری و مشخصات خودش در گفتگویمان بیان نشود تا به کاسبیش لطمه‌ای نخورد. کاسبی عجیبی که هر لحظه در این گفت‎وگو ما را به حیرت وا می‌دارد. او و دوستانش مهمانی‌هایی برگزاری می‌کنند که برای ورود به آن‌ها باید تیکت(بلیط) خرید و هزینه آن را پیش از ورود پرداخت کرد.

 

در حقیقت مهمانی است که نه مهمان و نه میزبان یکدیگر را نمی‌شناسند و فقط برای ساعاتی دور هم جمع می‎شوند. از سوی دیگر با خرید یک تیکت، افراد وارد یک مهمانی می‎شوند که نمی‌دانند قرار است در آن چه اتفاقی بیافتد. بیشتر این مهمانی‌ها با تم و سبک خاصی برگزار می‌شود تا مشتری‎های مختلفی را جذب کند.

 

«مهمونی پولی» نوع جدیدی از مهمانی‌های زیرزمینی است که پیج‎های مختلفی در اینستاگرام برای جذب مشتری اینگونه مهمانی‌ها در بی خبری یا بی توجهی نهادهای نظارتی، فعالیت می‌کنند. در این مورد دیدارنیوز با یکی از برگزار کنندگان اینگونه مهمانی‌ها به گفت‎وگو پرداخته است و زوایای مختلف این جریان را مورد پرسش قرار داده است.

 

اولین لقمه املت

 

در حدود ۳۰ سال سن دارد، از ماشین شاسی بلندش پیاده می شود و به سمت درب رستوران می آید. از همان فاصله دور، مارک دار بودن لباس‌هایش به خوبی مشهود است و گوشی گران قیمتش را هم در دست گرفته است. املت و چای به گارسون سفارش می دهد و تا آمدن سفارش‌ها حرف خاصی نمی‌زند. با خوردن اولین لقمه املت، سوال‌ها از او شروع می‌شود. با اشتیاق، کتش را در می‎آورد و به صندلی آویزان می‎کند و می‎گوید: «ما ۴ نفر هستیم، با هم تصمیم گرفتیم این کاسبی را راه بیاندازیم. الان ۶ صفحه در اینستاگرام و ۲ کانال در تلگرام داریم. ما آخر هفته‌ها در باغ‌های خودمان یا اجاره‌ای، مهمانی برگزار می‌کنیم. اصولاً بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر هرشبی که مهمانی برگزار می‌کنیم، تیکت می‌خرند. ما الان چندین تیم داریم که بیشتر آن‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که کار پذیرایی، فروش تیکت، گرداندن پیج‌های اینستاگرام و کانال تلگرام، پارتنر، تهیه لوازم و شرایط مهمانی و امنیت را هر کدام به صورت جداگانه انجام می‌هند».

 

دومین لقمه املت

 

باز تاکید می‎کند از او و پیجش نامی برده نشود و بعد از گفتن این جمله کمی خودش را که روی صندلی ولو کرده است، جمع و جور می‎کند و می‌گوید: «پیج‌های ما همه پرایوت است وتا پیجی که به ما درخواست داده را رصد کامل نکنیم اجازه ورود نمی‌دهیم. اکثر کسانی هم که ما را فالو می‌کنند فردی ما را به آنها معرفی کرده است. افرادی که اهل اینگونه مهمانی هستند اکثراً با هم اکیپی می‌آیند و به یکدیگر پیج‌های ما را معرفی می‌کنند».

 

لقمه دوم را ‫پُر و پیمون تر برمی‌دارد و می‌خورد. همین که لقمه را می‌بلعد، می‎گوید: «بیشتر مهمانی‌ها تم خاصی دارد. یک رنگ خاص انتخاب و یا موضوعات مختلف در نظر گرفته می‌شود. ما اتاق فکری داریم و برای هر مهمانی با هم مشورت می‌کنیم تا ایده جدیدی داشته باشیم. در تابستان بیشتر مهمانی‌ها با تم استخر برگزار می‌شود و استقبال بسیار زیادی از این نوع مهمانی‌ها صورت می‌گیرد. افراد باید تا شب قبل از مهمانی، پول تیکت خود را پرداخت کنند و صبح روز مراسم، کد تیکت برایشان ارسال می‎شود و مسائل امنیتی و تم مهمانی ذکر می‌شود».

 

سومین لقمه املت با پیاز

 

این بار پیازی که کنار ظرف املتش قرار دارد را برمی‌دارد و چند لایه پیاز در داخل لقمه‌اش که پر از املت است قرار می‌دهد و بعد از خوردن لقمه ادامه می‌دهد: «دو مدل مهمانی برگزار می‌شود. یک مدل ۸ تا ۱۲ شب است که در آن غذا که بیشتر فینگر فود است، مشروبات الکلی، مواد مخدر (اصولاً فقط ماری‌جوآنا) و پارتنر رقص با خرید یک بلیط ۳۰۰ هزار تومانی در اختیار افراد قرار می‎گیرد».

 

باز پیاز دیگری که روی میز است را پر پر می‌کند و می‌گوید: «مدل دیگر مهمانی ۱۲ شب تا ۵ صبح است که با نام vip مطرح می‌شود. در این مدل با پارتنر، می‌توانید علاوه بر رقص، روابط دیگر نیز داشته باشید و تیکت آن ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد و اگر پارتنر بیشتر از یک نفر بخواهید قیمت هر پارتنر ۱۵۰ هزار تومان است و روی قیمت قبلی می‌آید».

 

نقش و نگارهای جدید در مهمانی‌های زیرزمینی

 

چهارمین لقمه و اتمام املت

 

با نیشخندی می‎گوید: «اکثر افرادی که به این مهمانی‌ها می‌آیند دنبال یک تجربه جدیدی هستند و می‌خواهند با افراد جدیدی آشنا شوند. ما هم سعی می‎کنیم امکانات خوبی برای این افراد مهیا کنیم. بعضی هم با دوست دختر خودشان می‌آیند؛ چون مکان و شرایط مهمانی رفتن را ندارند و ما را انتخاب می‌کنند. ما امنیت را در داخل و خارج مهمانی کاملاً تضمین می‌کنیم».

 

نان بزرگی برمی‌دارد و انتهای ظرف املت می‎کشد و باقی مانده را کاملاً در نان جا می‌دهد و با پیازهای پرپر کرده می‌خورد. بعد از اتمام لقمه ادامه می‌دهد: «مهمانی‌های خارج از شهر اکثراً در لواسان و کردان و... برگزار می‌شود و مناطقی که قرار است مهمانی برگزار شود کاملاً امنیتش را مهیا می‌کنیم. چند نفر در کلانتری مناطق می شناسیم و با آنها هماهنگ می‎کنیم, اکثراً با مقداری پول، شرایط را برای ما مهیا می‎کنند. بعضی مواقع هم به آن ها سیگار و مشروبات الکلی می‌دهیم تا سمت منطقه مهمانی ما نیایند. افرادی به صورت بادیگارد جلوی درب و داخل مهمانی هستند که امنیت مهمان‌ها و ورود و خروج را نظارت می‌کنند. تا به امروز هیچگونه مشکلی برایمان پیش نیامده است».

 

چای بعد از املت

 

همانطور که چایی بعد از املتش را می‌نوشد، سعی دارد کتش را از پشتی صندلی جدا کند و بپوشد. همزمان با پوشیدن کت می‎گوید: «برای ما این مهمانی‌ها بسیار صرفه اقتصادی دارد. البته من شغل دیگری نیز دارم، اما از این راه بیشتر پول در‌می‌آورم. ما همه چیز را در ابعاد زیاد خریداری می‌کنیم. مثلاً مشروب‌های مختلف را در تعداد بسیاری سفارش می‌دهیم. همین موضوع باعث می‌شود که  با قیمت پایین‌تری با ما حساب کنند تا مشتری شویم. دخترانی هم که با ما کار می‌کنند برای اینکه ما امنیتشان را تضمین می‌کنیم و کارمان باکلاس و مرتب است با حقوق خوبی با ما کار می‎کنند و توقع بیجا ندارند. به همین دلیل این قیمت‌ تیکت‌ها برای ما بسیار مناسب است و کلی آدم در کنار هم وضعیت خوبی داریم و شغل پرسودی برای خودمان ایجاد کرده‌ایم».

 

سکوت بعد از او

 

بعد از خارج شدن او از رستوران، گارسون با احتیاط و به آرامی میز را مرتب می کند. سکوت سنگینی حکم فرما می‌شود، این سکوت از آن جا سرچشمه می‌گیرد که شاهدیم در زیر پوست شهر، اتفاقات عجیب و دارای سرانجام مبهم و خطرناکی در حال وقوع است و نظارتی نیز بر آن ها وجود ندارد. فردی که با او گفت‌وگو صورت گرفت از جنبه‌های خطرناک و آسیب‌هایی که این بیزینس به عوامل و مهمانانش زده است، صحبت نکرد و قطعا از آسیبی که به جامعه نیز می‌زند اطلاعی ندارد و شاید نمی داند اینگونه مهمانی‎های زیرزمینی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به بدنه جوان جامعه بزند و شهر و اطراف شهر را ناامن کند.

 

از سوی دیگر، متأسفانه شاهد هستیم که نظارت دقیقی بر این مسائل وجود ندارد و اینگونه مهمانی‌ها علنی برگزار می‌شود و تا آنجا پیش رفته که به یک بیزینس برای گروهی از افراد تبدیل شده است. قطعاً در این مهمانی‌‍‌ها مشروبات الکلی و مواد مخدر به وفور در دسترس جوانان قرار می‌گیرد و همه این مسائل آسیب‌های جبران‌ ناپذیری بر جامعه وارد می‌کند. تا زمانی که سیستم نظارتی دقیقی بر مسائل اجتماعی و اتفاقاتی که در زیر پوست شهر رخ می‌دهد وجود نداشته باشد، شکی نیست که شاهد رشد بی‌رویه اینگونه بیزینس‌ها خواهیم بود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی