تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

این افراد از کنار پای مردم لیوان یک بار مصرف جمع کردند...

مدیرعامل انجمن زمین پاک دشتستان می گوید: این جمعیت سعی کرده است شعار "محرم بی زباله" را به عرصه‌ی اجرا گذاشته و با هدف فرهنگسازی، مردم و شهروندان را به حفظ محیط زیست و نریختن زباله و پسماند در خیابان ها ترغیب کند.

کد خبر: ۳۴۷۴۳
۱۳:۲۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز- محمدمهدی زنده باد عنوان کرد: سال‌های قبل به طور خودجوش و بدون انتشار اطلاعیه و یا پوشیدن کاور، کار جمع آوری زباله از خیابان ها و سطح شهر را انجام می دادیم و امسال اولین بار است که به این شکل منسجم و با انتشار فراخوان و جذب مردم و شهروندان این کار را انجام دادیم.

وی ادامه داد: هدف ما بیشتر فرهنگسازی بود و اینکه در شلوغی این کار را انجام دهیم تا همه بدانند که ریختن پسماند در خیابان کار درستی نیست و به نوعی شهروندان را متوجه کنیم که نباید زباله‌ای در خیابان ریخته شود.

این فعال محیط زیستی عنوان کرد: امسال حدود 35 تا 40 نفر در این پویش شرکت کردند که با پوشیدن کاور سبز انجمن زمین پاک به پاکسازی و جمع آوری زباله در سطح خیابان پرداختیم. قرارِ اصلی تجمع پویش «محرم پاک» در اطلاعیه منتشر شده ساعت 11:30 شب عاشورا بود و بعد به خاطر شلوغی خیابان بازار مجبور شدیم بمانیم و برای هماهنگی پشت سر هیئت ها حرکت می کردیم، در واقع مسیر مشخص و قابل پیش بینی بود اما زمان کار نه.

زنده باد با بیان اینکه در این برنامه اقشار مختلف از جمله مسئولان، رسانه ها، فعالان اجتماعی، ورزشکاران و کودکان شرکت داشتند، افزود: شرکت کنندگان پویش اکثرا جوان بودند، و در ادامه نیز خیلی از کودکان و زنان و مردم حاضر در عزاداری ها به ما پیوسته و با ما همراه شدند.

مدیرعامل انجمن زمین پاک دشتستان با اشاره به تاثیرگذاری اینگونه فعالیت ها گفت: ما این کار را ابتدا با هدف گسترش حرکت های محیط زیستی انجام دادیم، و مسئولان اجرایی و دوستان شهرداری و شورای شهر و حتی دوستان رسانه ای از ابتدا تا انتهای مسیر نیز با ما همراه بودند.

وی ادامه داد: مسئله اصلی متوجه کردن مردم به اشتباه ریختن زباله بود. حتی ما از کنار پای مردم زباله‌هایی چون لیوان یک بار مصرف را جمع می‌کردیم و جلوتر که می رفتیم مردم خود بلند می شدند و لیوان ها را به ما تحویل می‌دادند و همکاری می کردند.

وی تاکید کرد: اگر این حرکت ادامه پیدا کند و به نوعی آموزش داده شود می توان ظروف یکبار مصرف را به تدریج کم و حذف کرد و هم اینکه کاری کرد تا زباله ها به حداقل برسد.

وی ادامه داد: زمانی که انتخاب کردیم زمان مناسبی بود چون در اوج شلوغی عزاداری ها و حضور مردم بود. می شود این کار را در کل خیابان ها به طور همزمان انجام داد و در خود هیئت ها و در زمان مراسم نیز افراد با کاور به جمع آوری پسماندها بپردازند.  

محمدمهدی زنده باد ادامه داد: البته ما امسال برنامه های زیادی داشتیم و قصد داشتیم محرم بی زباله را در تمام نقاط شهر و استان اجرا کنیم تا در حد شعار باقی نماند اما به دلیل کمبود بودجه و مسائل مالی نتوانستیم همه را انجام دهیم، در واقع می خواستیم کل هیئت ها این کار را انجام دهند و واقعا محرم بی زباله را به منصه ظهور برسانیم.  

این فعال محیط زیستی اظهار کرد: قصد داشتیم که به حرمت دستان خسته پاکبانان شهر را پاکیزه نگه داریم، چون معتقد هستیم که شهر خوب را شهروندان می سازند و به احترام امام حسین و حرمت شهدا باید شهر را پاکیزه نگه داریم و هر کدام پاکبان محیط خود باشیم.

گفتنی است انجمن زمین پاک دشتستان با انتشار اطلاعیه ای با این متن "به هم می پیندیم تا به یاری پاکبانان عزیز بشتابیم و زباله ای از زمین برداریم، شاید قدمی باشد در راه داشتن زمینی پاک تر و شهری زیباتر... همراهی سبز شما را پاس می داریم." اقدام به جذب همراهی مردم و افراد علاقمند به محیط زیست کرد تا بتوانند در حد توان محرم پاک و بدون زباله ای برای مردم و شهروندان رقم بزنند.  

جمعیت زمین پاک در شب های محرم و به ویژه شب عاشورا در نقاط اصلی شهر برازجان از جمله چهارراه بازار که محل اصلی و تلاقی هیئت های عزاداری و تجنع مردم است گرد هم آمده و به پاکسازی محیط و خیابان ها پرداختند.

به گزارش ایسنا، پویش مردمی محرم پاک با زمین پاک به همت انجمن محیط زیستی زمین پاک دشتستان در ایام محرم و به ویژه شب های تاسوعا و عاشورا اجرا و با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شد. به امید فراگیر شدن این اقدامات پرارزش و فرهنگی در تمام کشور.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی