تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

کاهش تردد کامیون‌های ترانزیت در مرز سرخس بدون هماهنگی با ایران

مدیر پایانه مرزی سرخس گفت: کشور ترکمنستان بدون اطلاع قبلی و با اتخاذ سیاست‌های غیر مسئولانه ورود و خروج کامیون‌های ترانزیت از طریق مرز سرخس را کاهش داده است.

کد خبر: ۳۴۳۷۲
۱۰:۲۶ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸

کاهش تردد کامیون‌های ترانزیت در مرز سرخس بدون هماهنگی با ایران

دیدارنیوز ـ مجتبی سرگلزایی اظهار کرد: طبق توافق‌های انجام شده بین ایران و کشور ترکمنستان تا مرداد ماه سال قبل حجم تردد کامیون روزانه به ۲۳۰ دستگاه در روز رسید که کشور مقابل بدون هیچ هماهنگی این میزان تردد را به ۳۰ دستگاه در روز کاهش داد و این اقدام در حالی رخ داده که پایانه سرخس بار‌ها اعلام کرده توانایی پذیرش بیشتری را دارد.
 
وی با اعلام اینکه اقدام ترکمنستان در این خصوص مانع از تردد اتباع تاجیک از این پایانه شد، افزود: ترکمن‌ها در اقدامی دیگر از ورود و خروج کامیون‌های تاجیکی که از طریق کشورشان تردد داشتند، ممانعت کردند به نحوی که روزانه تنها ۱۰ دستگاه کامیون از این مرز خارج می‌شد و کامیون‌های ترانزیتی که مقصد آن‌ها تاجیکستان بود باید از طریق مرز دوغارون در تایباد و یا دریای خزر عبور می‌کردند.
 
سرگلزایی با اشاره به مضرات دیگر این اقدام کشور ترکمنستان مطرح کرد: از مردادماه سال ۹۷ که کاهش تردد کامیون اعمال شد، اتباع ترکمن نیز به تدریج از این نقطه مرزی حق ورود به ایران را نداشتند و تنها می‌توانند از مرز باجگیران وارد ایران و از سرخس خارج شوند که این امر باعث شد، ورود مسافر چمدانی ترکمن به صفر برسد.
 
او ادامه داد: این اقدام در حالی انجام شد که طی سال‌های گذشته مرز سرخس یکی از مبادی تردد همه روزه اتباع ترکمنستان بود و فعالیت تجارت چمدانی نقش موثری در اشتغال و رونق کسب و کار داشت.
 
مدیر پایانه مرزی سرخس عنوان کرد: البته سایر اتباع خارجی کشور‌های آسیای میانه شامل رانندگان، توریست‌ها و... همچنان از این پایانه مرزی تردد می‌کنند و اکنون ماهانه ۲۸۰ نفر از ملیت‌های مختلف وارد کشور و ۲۵۰ نفر خارج می‌شوند.
 
وی، رتبه صادرات از طریق این پایانه در استان را سوم اعلام کرد و گفت: با وجود محدودیت‌های پیش آمده اقلامی شامل لوازم خانگی، فرش ماشینی، محصولات پلاستیکی، آهن، میل گرد، شیر آلات ساختمانی، سیمان، محصولات لبنی از این طریق صادر می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی