تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

ثبت نام ۶هزار هیات مذهبی در دفاتر هیئات مذهبی حرم مطهر

مدیر امور انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی گفت: ۶ هزار هیات مذهبی در دفتر هیئت‎های مذهبی حرم مطهر رضوی برای حضور در حرم مطهر در ماه محرم و صفر ثبت نام کرده‎اند.

کد خبر: ۳۴۲۴۴
۰۹:۵۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸

ثبت نام ۶هزار هیات مذهبی در دفاتر هیئات مذهبی حرم مطهر

دیدارنیوز ـ به نقل از آستان نیوز، روح‌الله رنجبر در نشست خبری که در دفتر معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با تشریح اقدامات این معاونت اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های ماه محرم حرم مطهر از ۲۶ ذی الحجه آغاز شد و در نخستین برنامه پرچم متبرک رضوی به ۲۱۰ هیات شهرستانی، ۵۵ هیات مشهدی و هشت هیات خارجی اهدا شد. 
 
وی با بیان این که در این ایام نقاره‌های حرم مطهر رضوی نواخته نخواهد شد، افزود: تعویض پوشش ضریح و پرچم گنبد مطهر و آئین سنتی صلا از دیگر برنامه‌هایی بود که خدمه و زائران حضرت رضا (ع) با اجرای آن به استقبال مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) رفتند.
 
رنجبر گفت: با مشارکت معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی، ۳۵ هزار لباس ویژه مراسم شیرخوارگان حسینی آماده شده که قرار است روز جمعه از ساعت ۶ صبح در مبادی ورودی به مادران اهدا شود.
 
مدیر امور انتظامات و تشریفات اماکن متبرکه آستان قدس رضوی با بیان این که با توجه به گرمی هوا بیش از ۵۰ هزار بطری آب بین شرکت‌کنندگان این مراسم توزیع خواهد شد، افزود: این مراسم روز جمعه ۱۵ شهریور ماه مصادف با ۶ محرم از ساعت ۸ صبح در صحن جامع رضوی حرم مطهر برگزار می‌شود.
 
رنجبر ابراز کرد: مراسم سنتی خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا (ع) نیز با حضور خادمان رضوی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که ۵ هزار خدمه در شب خطبه‌خوانی و شام غریبان حضور خواهند داشت.
 
وی تأکید کرد: به منظور تسهیل خدمت‌رسانی به زائران و هیئات مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، با اعلام فراخوان نیرو‌های فوق العاده، نیرو‌ها و خدام بخش انتظامات حرم مطهر رضوی چندین برابر خواهند شد. 
 
رنجبر گفت: در جلسه مشترکی که با شورای هیئات مذهبی برای ارائه خدمات مطلوب به هیئات برگزار شد، تعامل خوبی صورت گرفت تا ضمن رعایت مسائل امنیتی، کنترل وسایل هیئات و حضور آن‌ها به داخل حرم مطهر تسهیل یابد.
 
مدیر امور انتظامات و تشریفات اماکن متبرکه رضوی بیان کرد: در این جلسه همچنین توافق شد تا برای رعایت نظم و انضباط هیئات در دوربرگردان‌ها و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر، نیرو‌های راهنمایی مستقر شوند و نظارت دقیقی بر آمد و شد آن‌ها صورت گیرد.
 
وی با اشاره به این که تمامی گیت‌ها در روز تاسوعا و عاشورا فعال هستند و به زائران و مجاوران ارائه خدمت خواهند کرد، افزود: با توجه به حضور گسترده هیئات مذهبی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی، تنها هیات‌هایی می‌توانند به داخل حرم مطهر مشرف شوند که مجوز شورای هیات‌های مذهبی را دریافت کرده باشند.
 
رنجبر همچنین با اشاره به موقوفه‌های ایام محرم و صفر تصریح کرد: مهم‌ترین موقوفه ایام محرم موقوفه «مهدی قلی خان قرائی» است که در این ایام با حضور دسته‌های عزاداری، بخشی از عواید آن برای خدمه و بخش قابل توجهی از این موقوفه برای زائران در نظر گرفته شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی