تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

صادرات بیش از هزار تن گیاهان دارویی به خارج از کشور

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۴۵۰ تن انواع گیاهان دارویی به خارج از کشور صادر شده است.

کد خبر: ۳۳۹۹۰
۱۱:۵۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

صادرات هزار و ۴۵۰ تن گیاهان دارویی به خارج از کشور

دیدارنیوز ـ ترحم بهزاد روز سه شنبه در گردهمایی دو روزه مدیران مراتع سراسر کشور در شهرکرد افزود: در ایران ۲ هزار و ۵۰۰ گونه گیاه دارویی شناشایی شده که تنها روی ۱۷۰ نوع داروی گیاهی سرمایه‌گذاری شده است و برای مابقی گیاهان فرآیند اهلی سازی و توسعه انجام نشده است.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۳ شرکت در زمینه تولید و عرضه گیاهان دارویی در کشور فعالیت دارند، اظهار داشت: امسال برای توسعه گیاهان دارویی ۹۴ گونه گیاهی در نظر گرفته شده است که از محل صندوق توسعه ملی برای این گیاهان در خصوص تهیه بذر و همچنین توسعه کشت و زرع هزینه شود. 
 
بهزاد در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۷/۵ میلیون هکتار از مراتع کشور در راستای اجرای طرح‌های تلفیقی مرتعداری ممیزی شده است، افزود: برای ۳۴/۲ میلیون هکتار از مراتع طرح تلفیقی برای بهبود معیشت مرتعداران تهیه شده که از این میزان ۳۲/۵ میلیون هکتار تصویب شده است.
 
وی گفت: ۴۹ درصد بهره برداران مراتع کشور در حوزه زاگرس هستند و بیشترین تراکم دام و تعدد بهره بره بردار از مراتع دراین حوزه است که برای مقابله با تخریب مراتع این حوزه نیاز به برنامه ریزی و توسعه مراتع و اجرای طرح‌های احیامراتع دارد.
 
مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در راستای حفظ گونه خاص این منطقه (بلوط) که در معرض نابودی است و همچنین گونه‌های گیاهی و ذخیره سازی آب و جلوگیری از تخریب جنگل، برنامه حمایت از زاگرس در دست اجراست.
 
بهزاد با اشاره به وضعیت مراتع کشور و تعداد بهره برداران ازاین عرصه‌ها افزود: برای بهبود و تغییر وضعیت معیشتی مرتعداران و بهره برداران به منظور افزایش حفظ و حراست از مراتع و عرصه‌های ملی و کاهش ورود دام ۷ طرح طبیعت‌گردی، زراعت چوب، توسعه گیاهان دارویی و طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در دست اجراست.
 
مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: صدور پروانه چرای دام در مراتع و همچنین بهره برداری بی رویه از این عرصه‌ها به عنوان یکی از مشکلات جدی و تهید کننده عرصه‌های مرتعی است که باید به این امر توجه جدی شود.
 
وی اظهار داشت: براساس برنامه این سازمان، در سالجاری تولید علوفه در مراتع حدود ۱۰/۵ میلیون تن بود، که باتوجه به افزایش بارندگی در سال‌جاری میزان تولید علوفه در کشور به ۱۲ میلیون تن رسید.
 
بهزاد افزود: پیش‌بینی درآمدزایی از مراتع کشور در سالجاری از محل صدور پروانه چرا و همچنین جرائم حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود که این امر در سال‌های گذشته محقق نشد و پیش بینی می‌شود امسال با همکاری مدیران در سطح کشور محقق شود.
 
گردهمایی دو روزه مدیران مراتع ادارات متنابع طبیعی و آبخیزداری سراسر کشور روز در شهرکرد در حال اجراست که در خصوص حفظ و صیانت از مراتع، توسعه کشت گیاهان دارویی و بهبود معیشت مرتعداران بحث و تبادل نظر می‌شود.
 
لازم به ذکر است: ایران با داشتن ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم جهان، یکی از بهترین خاستگاه‌ها برای رشد و تکثیر گیاهان دارویی است که در ۱۹۵ هزار هکتار از اراضی کشور گیاهان دارویی کشت می‌شود و کمتر از یک درصد از کل سهم تجارت جهانی در حوزه گیاهان دارویی مربوط به ایران است.
 
بسیاری از گیاهان دارویی تولیدی در کشور به‌صورت خام صادر می‌شود و تکنولوژی فرآوری آن‌ها در داخل کشور محدود هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی