تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

مشاهده سسک شالیزار برای نخستین‌بار در تالاب گندمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ فرد از گونه سسک شالیزار برای نخستین‌بار در تالاب گندمان شهرستان بروجن مشاهده شد. 

کد خبر: ۳۳۵۶۸
۱۱:۲۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸

مشاهده یک گونه پرنده برای نخستین‌بار در تالاب گندمان چهارمحال و بختیاری

دیدارنیوز ـ شهرام احمدی اظهار کرد: سسک شالیزار با نام علمی (Acrocephalus agricola) پرنده‌ای است از تیره سسک و از راسته گنجشک سانان که برای نخستین بار در تالاب گندمان توسط کرامت حافظی مشاهده شده است. 
 
وی افزود: تا اکنون از حضور این پرنده در سطح استان هیچ گزارش مستندی دریافت نشده بود. 
 
احمدی عنوان کرد: این پرنده ۱۲ سانتی‌متر طول دارد و خیلی شبیه سسک تالابی معمولی، ولی کمرنگ‌تر است. 
 
 وی اضافه کرد: سسک‌ها خانواده بزرگی از پرندگان هستند و شامل پرندگان کوچک با رنگ‌های غیر چشم‌گیر و پرجنب جوش و چابک هستند. 
 
این مقام مسئول درباره زیستگاه سسک شالیزار، افزود: این گونه کمیاب در باتلاق‌ها، نیزارها، کنار دریاچه‌ها و در بوته‌های کوتاه تالاب‌ها لانه می‌سازد. 
 
احمدی در پایان خاطرنشان کرد: سسک شالیزار از کمیاب‌ترین سسک‌های ایران است و معمولاً در شمال و شرق ایران مشاهده شده است و دیدن آن در تالاب گندمان استان یافته‌ای جدید است و علاوه بر اینکه گونه‌ای جدید برای این استان است نقشه‌های پراکنش این گونه در ایران و جهان را نیز تکمیل می‌کند. 
 
گفتنی است: تالاب گندمان با حدود ۱۰۷۰ هکتار وسعت در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد در شهرستان بروجن قرار دارد. این تالاب جزء ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهمترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر به شمار می‌رود که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی (لندن-۱۳۵۲) به ثبت رسیده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی